הסיפור של רגבה

רגבה – היסטוריה

סיפור רגבה הוא סיפור הצלחה והגשמה של חלום. מייסדי רגבה עלו לישראל מגרמניה בשנות ה-30 של המאה הקודמת, והביאו עמם ערכים של מצוינות ומקצועיות. הם היו אומנים בענף העץ והריהוט, והביאו עמם את רזי המקצוע.  חזונם היה להנחיל בארץ את הידע והערכים המקצועיים בתחום העץ ולהקים מפעל שיהיה דוגמה ומופת.

סיפור ההצלחה של רגבה הוא קודם כל סיפורם של המייסדים. ערכי רגבה השתקפו בדרכם: מובילות, מקצוענות, שירות, אמינות וחדשנות.

שנות ה-40 וה-50

מחזון לעשייה

השנים היו שנות הקמת המדינה. מייסדי רגבה, שהיו שותפים לחזון יישוב הארץ, שילבו עבודת חקלאות עם אומנות העץ שהתמחו בה, והקימו בית מלאכה קטן לנגרות בנהרייה. תחילה עסקו בעבודות עץ פשוטות, כשלרשותם ארבע מכונות ישנות בלבד.

בתחילת שנות ה-50 עבר בית המלאכה הקטן למושב רגבה, ועבודת הנגרייה התמקדה בעיקר בשלושה תחומים: נגרות בניין, ייצור ה"ספומטים" – שהיו מעין הכלאה בין ספה למיטה, וכיסאות קולנוע.

הצלחת פרויקט חידוש כיסאות בבית הקולנוע בגן-רינה ברחוב בן יהודה בתל אביב, הפך את רגבה למומחית ולספקית ראשית של כיסאות עץ בבתי הקולנוע של המדינה הצעירה. עד מהרה חיפשו אנשי רגבה רעיונות ושווקים חדשים להתרחבות ולפיתוח, וההזדמנות לא איחרה להגיע.

שנות ה-60

מאמינים במטבח 

מעודדים מהצלחת בית המלאכה הקטן ובהתאם לחזונם להקמת מפעל עץ מתקדם בארץ, החליטו המייסדים לשלוח את האדם שעמד בראש אומנות והנדסת העץ, ראובן מיטלר, לחדש קשרים ישנים בגרמניה.

מיטלר, שלמד את הנדסת העץ בארץ, נפגש עם חבר ילדות שהיה באותה עת חלוץ בתחום המטבחים בגרמניה. הרעיון שנרקם היה לפתח את ענף המטבחים בארץ ברוח התעשייה האירופית. כתוצאה מקשר זה הגיעה קבוצת מומחים מגרמניה והביאה עמה ייעוץ טכנולוגי מתקדם וידע אשר יושמו במפעל. בשנת 1964, בתערוכת "המטבח האידיאלי" שנערכה בתל אביב, נחשף המטבח הראשון של רגבה. ההצלחה הייתה מוחלטת. בתוך כמה ימים הוזמנו כ-400 מטבחים, והמפעל, שהיה עד אז בעל יכולת ייצור של מטבח אחד בחודש, נדרש להשתכלל במהירות ולייצר כמויות גדלות והולכות.

רגבה הכניסה שימושים חדישים שהונהגו באירופה, כמו הידראוליקה במכבשים, מכונות בעלות רצף פעולות, דבקים חדשים, לוחות שבבית (סיבית) ופרזולים חדשים.

שנות ה-70

מהפכה בתכנון המטבח

הביקוש העצום למטבחי רגבה הביא להרחבת הפעילות, ועוד ועוד סניפים נפתחו ברחבי הארץ. סטנדרטים קפדניים של איכות ונהלים נכתבו, ושיטות ייצור חדישות המושתתות על טכנולוגיה מובילה יושמו.

ההתפתחות הטכנולוגית הביאה עמה אפשרויות חדשות ליצירת מוצרים וציפויים חדשים, כמו פוליאסטר, נירוסטה, אלומיניום, עץ, פורניר וכמובן הפורמייקה.

בשנים אלה התבססה התפיסה שמטבח קונים בחברה המתמחה בתכנון מטבחים. כמענה לכך השקיעה החברה בעיצוב ובמתן ייעוץ מקצועי לקהל הלקוחות.

השיטה, אשר שילבה חומרים חדשים, טכנולוגיות ייצור מתקדמות וגישה מקצועית לתכנון ולעיצוב, הביאה למהפך בגישת תכנון המטבח. השם "מטבחי רגבה" הפך לשם נרדף למוצר איכותי.

שנות ה-80 וה-90


מיכון ואיכות

עם פיתוח התעשייה נוצר צורך לכתיבת תקן לענף המטבחים. אנשי הפיתוח של רגבה, שהיו מוכרים כמומחים בתחום, הוזמנו להיות חברים בוועדת התקינה לתקן המטבחים, המתבסס על תקנים אירופיים. רגבה קיבלה הסמכה של תו התקן הישראלי, ובהמשך הייתה המפעל הראשון שקיבל גם את תו התקן הבינלאומי ISO 9002.

בשנים אלה התחוללה מהפכה בתפיסה העיצובית של המטבח. המטבחים הפכו לרהיט המרכזי בבית, כאשר על פי רוב הם נפתחו לפינת האוכל ולחלל המגורים. המטבח כבר לא תוכנן באופן המשכי ואחיד, והמעצבים נהנו מחופש פעולה יצירתי בשילוב חומרים שונים וגבהים שונים. נכנסו לשימוש התריסים המכסים את מכשירי החשמל ומדפים פתוחים. המטבח הפך לפתוח יותר, גדול ומותאם לאירוח והנאה.

כמו כן, רגבה השיקה קו חדש של ארונות אמבטיה, שנקרא "רגבט", וקו של ארונות קיר וחדרי ארונות במגוון רחב של דגמים.

שנות ה-2000


עם פרוץ המילניום, עמדה רגבה בפני אתגרים חדשים, ובמסגרת שינוי לוגו ומיתוג מחדש, יצאה בקמפיין פרסום מתוקשר.

בשנים 2008 ו-2009 השיקה רגבה בתערוכות עיצוב בארץ חומרים שעד אז לא נוסו, כמו נירוסטה תלת-ממדית ואבן צפחה, ואשר הקפיצו את עולם המטבחים שנות דור קדימה.

כמו כן, מפעל הקוריאן שבר את מוסכמות הענף, והציג אפשרויות עיצוב פורצות דרך בתחום התלת-ממד והשימוש בקוריאן מעביר אור.

המאה ה-21

היום נחשב המטבח לחדר המושקע והמאובזר ביותר בבית.

רגבה אינה שוקטת על שמריה ובהתאם לחזון מייסדי החברה, ממשיכה לפתח, ליצור ולהתחדש. מגוון המוצרים והדגמים הוא עצום ומותאם לכל אחד.

ההתמקצעות הבלתי פוסקת במהלך כל השנים מאפשרת לרגבה ליצור באותה מידה של איכות מטבחים כפריים בעלי ניחוח של פרובאנס לצד מטבחים מודרניים בעלי קו נקי ותעשייתי.

EuroCucina 2012

מטבחי רגבה, חברת המטבחים הישראלית הראשונה שהציגה בתערוכת העיצוב הבינלאומית באיטליה EuroCucina 2012, בשיתוף פעולה עם אבן קיסר

שיתוף פעולה מקורי בין מטבחי רגבה לחברת אבן קיסר הניב ביתן מרשים במסגרת תערוכת העיצוב הבינלאומית במילנו, שהתקיימה באפריל 2012.

Salone Internazionale del Mobile הוא שבוע העיצוב המדובר ביותר בעולם, שבו מציגות חברות כמואיויטרהמורוסו ואחרות, מצוידות בכוכבים כטום דיקסוןפטרישיה אורקיולה ופיליפ סטארק או במעצבים צעירים ומפתיעים, וכולם מנסים לכבוש את לב המבקרים.
ביתן בן 300 מ' שהקימו אבן קיסר ורגבה ביורוקוצ'ינה הציג תפיסה עיצובית של חלל מגורים שלם. במרכז הביתן הוקם מטבח ענק, שמעניק משמעות חדשה למושג "בית חכם".
רגבה יצרה מטבח באורך של 12 מ' ובמרכזו אי, שעליו משטח עליון המונע באמצעות מנועים חשמליים ומופעל בשלט אלחוטי – מה שגרר מהמבקרים תגובות נלהבות. "כשהמשטח סגור הוא נקי ומונוליטי כמו סלע, כשהוא פתוח הוא מגלה בתוכו מטבח לכל דבר, הכולל כיור עשוי אבן קיסר", מבהירים המתכננים. ארונות בחיפוי אבן קיסר בטקסטורת קרוקודיל לבן (קולקציות המוטיבו), יצרו מטבח בעל ממדים יוצאי דופן ומרשימים (3.5 מ' גובהו ו-12 מ' אורכו).

"החיבור של רגבה עם אבן קיסר מבוסס על שנים רבות של שיתוף פעולה בין שני מותגים מובילים בתחומם. שיתוף הפעולה הוביל לפיתוח דגם מטבח חדש, שפותח פוטנציאל שוק חדש ומשמעותי לחומר הגלם של אבן קיסר", אומר בני לרון, מנכ"ל רגבה. "הפנייה של אבן קיסר לרגבה לתכנן ולבצע את הפרויקט בתערוכת מילנו הייתה אתגר מקצועי מהמדרגה הראשונה, שאני משוכנע שיתרום למיצוב תעשיית המטבחים הישראלית כחדשנית ומובילה עולמית".

 
טוען...
טוען, נא להמתין