{{searchTotal}} תוצאות
לחיפוש
בנושא "{{term}}"

ביקור במטבח: המעצבת ליאת הראל

19 דצמבר 2013

איך התמודדה המעצבת ליאת הראל עם החלום של בעלת הבית לאפות שש עוגות שמרים במקביל?

ארז, לילי ושלושת ילדיהם חלמו על בית מרווח וחדש, אך יותר מכל – על מטבח חדש ומאובזר שיהלום את האהבה המשפחתית לבישול ואפייה.
IMG_3344_HOD_HASHARON
“ברגע שהחלטנו להיכנס לפרויקט הזה, הפנטזיה הכי גדולה שלי הייתה המטבח. באתי מבית ישן, שהמטבח בו מעולם לא שופץ, והחלטתי להשקיע במטבח ולהפוך אותו למטבח חלומותיי”, מספרת לילי. המעצבת ליאת הראל לקחה על עצמה את המשימה.
IMG_3037_HOD_HASHARON
ליאת, ספרי על תהליך העבודה.
בעבודה עם משפחת משולם היה לי חופש פעולה מוחלט ואמון מלא, ההרמוניה שרתה על התהליך והדיון בינינו היה פורה מאוד. תפקידי כאשת מקצוע הוא לתווך ללקוחותיי את התחום המקצועי ולהוביל אותם גם במקומות הפחות מוכרים. אני חושבת שמבחינת תכנון, החלל נוצל במיטבו וכל פרט הובא בחשבון.
IMG_3039_HOD_HASHARON
מה היה הקונספט העיצובי של המטבח?
בהמשך לקו העיצובי של הבית בחרנו במטבח במראה קלאסי מדגם טוליפ מטבח פורמייקה בגון מוקה בהיר שיוצר חמימות. לצד הבהירות הדומיננטית רציתי להוסיף עוד אלמנט שובר שגרה, וכך נולד קיר ארונות מפורמייקה מבריקה במראה עץ, בגון חום עמוק. שני המרכיבים האלו תומכים זה בזה ומאזנים את החלל. פרטי ניקל מאחדים את הכל – המסגרות העדינות של הדלתות והידיות התואמות שנבחרו לכל הארונות.
בחרנו לעבוד עם פורמייקה, אף שהיא פחות נפוצה היום במטבחים, מכמה סיבות: היא בעלת מראה ניטרלי, והיא פרקטית ביותר ומתאימה למטבחים דינמיים במיוחד, קלה לניקוי ותחזוקה ועומדת במבחן הזמן.
IMG_3090_HOD_HASHARON
על תכנון המטבח עבדנו עם אתי שחם מסניף רעננה, מעצבת מטבחים רבת-ניסיון שאפשר לסמוך עליה ועל הטיפול המסור שלה. הדיון שאנחנו מנהלים שם יחד עם הלקוח מביא את הפרויקט לקו הגמר על הצד הטוב ביותר מהצד הטכני, הפרקטי והעיצובי.
IMG_3216_HOD_HASHARON
אילו אילוצים עלו במהלך התכנון?
לילי: אני אוהבת שיהיה לי “סדר בעיניים”, וליאת הביאה את הניקיון ופשטות הקווים שהתאימה לי מאוד.
במטבח היה לי חשוב משטח עבודה גדול במיוחד, ואכן כל מי שמבקר כאן מיד אומר כמה היה משתוקק לאי כזה בביתו. רציתי שהשיש יהיה נקי ממכשירים, ולכל כלי יהיה את המיקום שלו, שיאפשר לשלוף אותו ברגע ולהחזיר.
ליאת: אבזרנו את המטבח בתנור גדול מיוחד, כיריים בעלות שש להבות וכיור גדול – כולם מעל הסטנדרט, כדי לתת מענה לצרכים המשפחתיים ונוחיות מרבית במטבח. חשבנו על כל פרט, עד למקום ייעודי לתפוחי האדמה, הבצל והלחם.
IMG_3052_HOD_HASHARON
לילי, ספרי לנו קצת ההתנהלות במטבח.
יום טיפוסי במטבח מתחיל מוקדם בבוקר, כשארז מוציא את הלחמניות ועל האי נפרשת שורת סנדוויצ’ים לתפארת לכל הילדים. שותים קפה של בוקר וכולם מתפזרים לעיסוקים שלהם – לעבודה, לצבא או לבית הספר. ערב קודם כבר דאגנו לתבשילים לצהריים. אחר הצהריים פוקדים את הבית המון חברים, אז תמיד יש גם עוגה בתנור. ברגע שיש הפוגה במטבח ניב, הבן האמצעי, יכול לגשת אליי ולומר “אימא, אני יכול להכין פשטידה?”. זו הדינמיקה – חיים במטבח.
IMG_3299_HOD_HASHARON
 
IMG_3250_HOD_HASHARON
היום, אחרי שנכנסתם לבית, מה אתם הכי אוהבים בו?
רצינו “בית לגור בו” – לא מוזאון אלא בית חם שמארח, עם מטבח שוקק חיים, וקיבלנו מענה מושלם.
IMG_3504_HOD_HASHARON
ליאת, לסיום, מה לדעתך הכי חשוב כשמתכננים מטבח?
ההנאה במטבח מתאפשרת כשהוא פרקטי ועובד. לכל משפחה יש את הצרכים שלה, והדרך לתכנון נכון היא ירידה לפרטי הפרטים של איפה כל דבר עומד: היכן הסכו”ם, הכלים והמכשירים מונחים. הכל צריך להיות בהישג יד, וכמובן מותאם מבחינת הנדסת אנוש.
המטרה שעומדת לנגד עיניי תמיד היא לתכנן ללקוחותיי בית שהם מכירים בו כל פינה, ויכולים להתרווח בו בסוף התהליך.
IMG_3063_HOD_HASHARON
 

IMG_3459_HOD_HASHARON

האדריכלית: ליאת הראל

IMG_3030_HOD_HASHARON
IMG_3068_HOD_HASHARON
צילום: יעל אילן