{{searchTotal}} תוצאות
לחיפוש
בנושא "{{term}}"

ביקור במטבח:המעצבת ורד שני ומשפחת פרקש

19 פברואר 2013

הפגשנו את מעצבת הפנים ורד שני עם משפחת פרקש, לשיחה על החיים בדירה שעיצבה

בדירה ברמת אביב מתגוררים נעמי ואיתי פרקש ושני ילדיהם הקטנים. בפני ורד שני, מעצבת הפנים שתכננה את השיפוץ המסיבי בדירה, ניצב אתגר מעניין: לשלב מטבח מקצועי עם יצירת פינה חמה ומשפחתית.

IMG_2074 copy

איתי, ספר לנו על הבית שלכם.
עברנו לגור בדירה לפני כתשעה חודשים. זה הבית הראשון שאנחנו משפצים כמשפחה והיה לנו חשוב שיענה על הצרכים שלנו. יש לי בית ספר לבישול המכשיר בני נוער בסיכון להיות טבחים במסעדות, ולכן המטבח הוא בכל המובנים מרכז החיים שלי. המטבח שלנו מתפקד כמטבח ביתי שמשרת את כל דיירי הבית והוא גם מקום העבודה שלי. האתגר בתכנון היה לשלב בין העולמות. נוסף על כך, היה לנו עוד צרכים: אנחנו לא גבוהים, והמטבח תוכנן כך שיתאים לנו מבחינה פיזית, הארונות נמוכים יחסית ואפשר להגיע לכל מדף. ואנחנו אוהבים שהבית חי ודינמי ושיש התרחשויות במקביל: לעבוד כשהטלוויזיה או המוזיקה ברקע, ושאפשר לראות את הילדים משחקים בזווית העין.

IMG_2018 copy

ורד, איך התנהלה העבודה?
מתוך השיחות וההיכרות עם בעלי הבית, היה ברור לגמרי שהמטבח יהיה המרכז של הבית, גם מבחינת קונספט וגם בפועל. כשנכנסים הביתה נכנסים ישר אליו, הוא פתוח לסלון ומתוכו אפשר לשמור על קשר עין עם כל נקודה בחלל הציבורי. בדרך כלל אני נוטה להפריד בין חללים, לפחות חלקית, אך כאן הצורך של בעלי הבית היה הפוך – לאפשר גלישה וזרימה בין האזורים. כמו כן, בחרנו באי גדול מאוד ובמעברים רחבים מהרגיל, ששאלנו מהעולם המקצועי.
IMG_2036 copy
עם אילו אילוצים התמודדתם?
ורד: נאלצנו לשלב את האסתטיקה של קן משפחתי חמים עם מטבח שהוא כמעט תעשייתי, ונדרשנו לפרקטיות מבחינת חומרים. בסופו של דבר נבחרו חומרים עמידים במיוחד, מבלי להתפשר על מראה ביתי.
IMG_2119 copy
יחד עם מיכל פררה, מעצבת המטבחים מסניף רגבה בבני ברק, נבחר מטבח מדגם אוקספורד, שהדלתות בו עמידות אך עדיין מסוגננות, בצבע שממשיך את הקו העיצובי ואת הגוונים של הדירה כולה. הוא קל לתחזוקה וכשצריך אפשר להסיר כתמים במגבון. השיש הוא אבן קיסר, שעמיד בחום גבוה ובשריטות. המדף מסיבי כמו של מסעדה והיה קשה לשלב בתכנית, אבל לא התפשרנו עליו. זה היה פרויקט הנדסי מורכב, ועמדנו בו.
איתי: כמו במטבח של מסעדה, התעקשנו שיהיה קל ונוח: שיהיה אפשר להכניס את היד למגירות בלי להסתכל ובלי להיחתך, למשל. ושיהיו משטחי עבודה נוחים ומקום להציב מכשירים.
IMG_2036 copy
מה סדר היום במטבח?
היום מתחיל אצלנו מוקדם בבוקר עם בקבוק לילדים ואספרסו למבוגרים. ארוחת הבוקר גולשת מהאי לספה הסמוכה. מאוחר יותר, כשהילדים בגנים, המטבח הופך למטבח מקצועי. יש ימים שהוא משמש כמעבדה לפיתוח מתכונים חדשים (עשרה אנשים יכולים לעבוד כאן במקביל), או שאנחנו מצלמים כאן סרטי הדרכה לבית הספר. בשאר הזמן נערכות כאן פגישות וישיבות. האי הופך למשרד ומצטרפים לפ-טופ וציוד משרדי. שעות העבודה של טבחים הן ארוכות מאוד, אז לא תמיד מספיקים לאכול ארוחת ערב יחד, אבל בשישי ובשבת תמיד יש ארוחות משפחתיות. בשעות הפנאי אני והילדים מבשלים המון יחד, והאי הוא גם פינת יצירה וכבר ראה צבעי גואש ודבק. לפעמים מותחים שמיכת פיקה מידיות הדלתות ועושים אוהל במעבר. על המדפים עומדים ספרים מקצועיים לצד ספרים של כל בני הבית, ואפשר לומר שכל הדברים המעניינים קורים פה.
IMG_2110 copy
IMG_2117 copy
היום, אחרי שהכנסתם חיים לבית, יש משהו שהייתם משנים בו?
אין כאן פרט שאנחנו לא שלמים אתו, ובעיקר – זה בית שקל וכיף לחיות בו, ידידותי לנו כהורים ולילדים שחוזרים עם חול בנעליים מהגן. יש הרבה אור ורוח נפלאה.
IMG_2196 copy
ורד, מילה לסיום?
הכי חשוב לי זה הפידבק החיובי מאיתי ונעמי, לשמוע שנוח ונעים להם, ולדעת שהמחשבה שהושקעה בכל פרט בתכנון אכן הוכיחה את עצמה. בסיום התכנון אני משאירה חלל ריק וערום, וזה מרגש לראות שהוא מקבל חיים.

IMG_2203 copy

המעצבת: ורד שני

איתי פרקש

איתי פרקש

צילומים: רוני כנעני