{{searchTotal}} תוצאות
לחיפוש
בנושא "{{term}}"

ביקור בית: איתמר לוי

24 פברואר 2014

ביום מעצב ובלילה גסטרונום חובב: קפצנו לביקור במטבח החדש של מעצב הפנים איתמר לוי

איתמר לוי הוא מעצב פנים המתמחה בתכנון דירות יוקרה. “מה שהופך דירה לדירת יוקרה הוא לא בהכרח המיקום אלא התוכן שיוצקים אליה, שמאפשר לדייריה לחיות בסוג של פנטזיה”. עולם ההשראות שלו נע ממינימליזם מודרניסטי נקי, שאליו מצטרף תמיד סטייילינג חם ועשיר בפרטים. כשנדרש לעצב מחדש את מטבח ביתו, נפגשו שני תחומים שקרובים אל לבו במיוחד – העיצוב והמטבח.

banner_2
“את האהבה למטבח ירשתי מאמי, שכבר מגיל צעיר חשפה אותי לאוכל גורמה ועוררה בי את הסקרנות לתחום. אפשר לומר שמגיל שבע אני חוקר ומתנסה, ובשנים האחרונות התמקצעתי לחלוטין. אני אוהב במיוחד את עולם הקונדיטוריה, שבו יש חשיבות רבה לדיוק, אסתטיקה ותשומת לב לפרטים הקטנים – דגשים שמשיקים גם לעבודתי כמעצב”.
3
איתמר, ספר לנו על הפרויקט.
הדירה בצפון תל אביב שופצה מהיסוד בכמה שלבים, והמטבח הוא האחרון שבהם. הקו העיצובי שנבחר לחלל הוא מינימליסטי, נקי ומדויק, ועליו הולבש רובד נוסף של סטיילינג שמעניק ממד דרמטי ויוקרתי. שיפוץ המטבח נולד מתוך צורך אמיתי, מדובר במטבח שעובדים בו כל הזמן, והוא פשוט היה שחוק לגמרי וסבל ממחסור משמעותי בפתרונות אחסון.
10
 
מה הנחה אותך בתכנון המטבח?
רציתי שהמטבח החדש ימשיך את הקו העיצובי של הבית, לכן בחרתי קונספט אלגנטי, שהופך את המטבח לסוג של רהיט ודווקא מטשטש את המראה הפונקציונלי שלו.
פאה אחת שלו היא קיר אחסון גבוה מחופה פורניר בגון אגוז אפריקאי (דגם סוואנה של רגבה), שמכיל שני מקררים אינטגרליים ושני ארונות מזווה בעלי אפשרויות אחסון רבות. כדי לפצות על משטחי העבודה שאבדו לטובת שטח האחסון והמקררים יצרתי נישה – יחידה נפרדת, שהיא משטח עבודה נטו.
1
פאה נוספת של המטבח עוצבה על טהרת גוני לבן, שנותנים קונטרה מינימליסטית וקרירה לחום של העץ. חזית הארונות התחתונים עשויה זכוכית לבנה מט, והמשטח העליון הוא קיר צף מחופה בגרניט פורצלן במרקם שמתכתב עם הפורניר. מאחוריו מיקמתי תאורה שמשמשת כתאורת עבודה ממוקדת, אך גם יוצרת עומק מרשים.
משטחי העבודה הם מקוריאן – חומר שאפשרויות העבודה שהוא מציע הן כמעט בלתי מוגבלות, והוא מספק מענה פרקטי ועמידות בלתי רגילה.
5
אילו אילוצים ותובנות עלו בתהליך?
לרשותי עמד חלל קטן באופן יחסי, ונוסף על כך, לא רציתי לפגוע בתשתיות הקיימות של האינסטלציה והריצוף המקורי. כשניגשתי לתכנון, בשיתוף עם רינה סימון גלילי, מעצבת המטבחים של רגבה סניף רמת גן, ניסינו לפצח במשך כמה זמן את כל האופציות האפשריות כדי למקסם את החלל ולעמוד בדרישות שהצבתי לעצמי בפרויקט. בסופו של דבר הצלחנו על ידי בחירות נכונות ליצור את הערך המוסף היוקרתי לצד נוחות ופונקציונליות.
IMG_0191v4-800
 
איך נראה יום טיפוסי במטבח החדש?
במהלך השבוע רגוע, אך לקראת יום רביעי כבר מתחיל להתגבש התפריט לסוף השבוע, בכל פעם בסגנון אחר. ביום שישי אני מפשיל שרוולים ומתחיל בהכנות קדחתניות – מפלט, קוצץ, מכניס ומוציא מהתנור, מצמצם רטבים וכמובן עמל על קינוחים מושקעים. השיא הוא ארוחת שישי משפחתית עם ההורים שלי, אחותי ומשפחתה. אני גר פה כבר חודש וחצי ונהנה מכל רגע. המטבח הזה פשוט מוציא אוכל יותר טעים, בכל הרצינות!
9
ולסיום, תן לנו טיפ לתכנון מטבח.
גם כשמתכננים מטבח סופר אלגנטי, לא צריך להתפשר על נוחות ופרקטיות. במטבח שלי לדוגמה, ויתרתי על ידיות הארונות לטובת משטחים חלקים וקלים לניקוי. הדלתות כולן נפתחות במגע (טאץ’), הכנסתי גם ברז טאץ’ שקל לפתוח ולסגור גם בידיים שהרגע לשו בצק, ואימצתי את הכירה החשמלית. כבשלן חששתי לוותר על העוצמה של הלהבה החיה, אך הופתעתי לטובה. אפשר להגיע לדיוק מרבי בטמפרטורות, יש טיימר לכל להבה, והחום מתפשט בעוצמה ובאופן שווה – אני ממליץ בחום.
11
 
8
1.1
צילום: אלעד גונן