{{searchTotal}} תוצאות
לחיפוש
בנושא "{{term}}"

ביקור במטבח: אלדד סופר

28 אוקטובר 2013

זן, טוטאל דיזיין וחוויית החיים בבית: פגשנו את האדריכל אלדד סופר במטבח שעיצב ללקוחותיו

בדירה מרווחת שסופר היה אמון על שיפוצה באחת השכונות הצפוניות של תל אביב, נפגשים כל האלמנטים המאפיינים את גישתו לתכנון ועיצוב – “כמו שהגוף והנפש הם בלתי נפרדים, כך גם הבית ויושביו משפיעים זה על זה”. תחום הפעילות העיקרי שלו הוא בבנייה פרטית ומשרדים, ושאיפתו, ברוח לימודי זן של שנים רבות, היא ליצור מעטפת שקטה ונינוחה המאפשרת לאישיות של הדיירים לבוא לידי ביטוי.

IMG_4437_REGBA_YaelIlan
אלדד, ספר על הפרויקט, איך יצאתם לדרך?
בבית מתגוררת משפחה שבה זוג הורים שעובדים גם בבית, ולכן היה חשוב לספק תחושת מרחב ופרטיות לצד אווירה נעימה ומשפחתית. המטרה הייתה ליצור חוויה לופטית, שבה כשניצבים במרכז החלל חווים את מרביתו.
הבית, שמתפרש על פני 140 מ”ר, שופץ מהיסוד ונערכו בו שינויים מסיביים: המטבח הועתק ממקומו ונבנה מחדש באזור אחר, ונוספה קומה חדשה למגורים.
IMG_4416_REGBA_YaelIlan
מה הנחה אותך בתכנון המטבח?
בעל הבית עוסק בבישול במקצועו והיה חשוב לתת מענה לצרכים הייחודיים שלו. הקונספט היה מטבח שהוא בבחינת נוכח-נפקד. שיהיה נגיש, מקצועי ומצויד, אבל שלא ישתלט על החלל, שיהיה פתוח ובה בעת יספק אינטימיות, ושיתפקד כפינת אוכל יומיומית שתשרת את כל המשפחה.
IMG_4460_REGBA_YaelIlan
ספר על הקונספט העיצובי שבחרתם
בחרנו בסגנון מודרני סמי-הייטקי. יחד עם אילנה בריל, מעצבת המטבחים מסניף רגבה בהרצליה, בחרנו מטבח מדגם להב, בגוון מיוחד של טורקיז בהיר, רך ועדין שלא נופל למתיקות של חדר ילדים. כל המרכיבים הם של מטבח ביתי אבל מותאמים גם לסטנדרט תעשייתי. פרט שאני אוהב מאוד הוא הספרייה שמובנית באי ובה אוסף נאה של ספרי בישול. היא פונה לסלון ומוסיפה תחושת חמימות, ומתפקדת כאלמנט מקשר בין האזורים.
IMG_4431_REGBA_YaelIlan
שתף אותנו בכללי היסוד שלך למטבח מוצלח
המגמה הרווחת היום היא לתכנן מטבח פתוח שהוא חלק מהסלון. העיצוב שלו צריך לדבר בשפה של החלל כולו, וחשוב שתהיה אפשרות להסתיר מכשירי חשמל, עקבות בישול ואי-סדר שמאפיין את העבודה במטבח.
המפתח הוא בשמירה על פרופורציות בין האלמנטים השונים בחלל ודיוק בבחירת הצבע, כיוון שהמטבח הוא מסה דומיננטית ביותר. וכמובן – זרימה נכונה במרחב, נגישות ופתרונות אחסון שמותאמים להיקף הציוד ולאורחות החיים בבית.
IMG_4465_REGBA_YaelIlan
עכשיו, אחרי שהבית קיבל חיים, היית משנה בו משהו?
לא. זה בדיוק מה שראיתי בעיני רוחי ותואם את ציפיותיי. המטבח פעיל ובעלי הבית מרוצים ממה שקיבלו. היתרון בעבודה מול חברה כרגבה הוא שלכל אורך התהליך גם אני וגם הלקוח יודעים מה נקבל – לכן אין הפתעות.
זה מספק מאוד להצליח לשזור את הצרכים והחלומות של הלקוחות וליצור בית שישרת אותם לאורך שנים.
IMG_4448_REGBA_YaelIlan
 

IMG_4504_REGBA_YaelIlan

האדריכל: אלדד סופר

IMG_4471_REGBA_YaelIlan
 
IMG_4425_REGBA_YaelIlan
צילום: יעל אילן