{{searchTotal}} תוצאות
לחיפוש
בנושא "{{term}}"

שוק רמלה

17 מרץ 2016

השוק, שהוקם לפני יותר ממאה שנה, הפך ליעד חובה לפודיז ומבקרים מכל הארץ, ומציע מאכלי עדות מסורתיים, תוצרת מקומית עשירה וניחוחות אקזוטיים


מתחם השוק ידע גלגולים מאז הוקם בשלהי השלטון העות’מאני, וכיום הוא מקורה, מסודר ומזמין שיטוט נעים. בימי רביעי מתמלאות הסמטאות הסמוכות במבקרים והאווירה תוססת במיוחד הודות לשוק הנודד (במקור “שוק רמלה-לוד”), המציע דוכנים שמוכרים הכל ובזול – בגדים, צעצועים, כלי מטבח וטקסטיל, ואפשר לעתים להיתקל גם בפריטים איכותיים שמצאו את דרכם לכאן. מומלץ להתמכר לחוויה, לעצור בכל דוכן, לרחרח ולטעום:
ZC6A0135
בראנץ’ טוניסאי
מקום מצוין לפתוח בו הוא אצל רוג’ה, שהתחיל כדוכן קפה ותה והתרחב מאז גם למיצים טבעיים, סחלב ותורמוס שנמכר בכוסות פלסטיק. לצדו, בחנות צרה מלהכיל, נחבא אחד מסימני ההיכר של השוק – הסנדוויץ’הטוניסאי של אלי, ששומר על מתכון מקורי ונטול פשרות כבר למעלה משלושה דורות. תוכלו לזהות אותו לפי התור שמתחיל להשתרך בשעות הצהריים המוקדמות. כמעט מולו ניצב דוכן ותיק נוסף שמציע גם הוא את מאכל התאווה השמנוני. לכל אחד מהם קהל אוהד ואדוק משלו.
קפה רוג’ה – הכניסה המזרחית לשוק. מרכז הסנדוויץ’ הטוניסאי – אסתר המלכה 2.הסנדוויץ’ הטוניסאי של אלי – שדרות שלמה המלך 3.
ZC6A0250
ZC6A0264
עושים שוק

בחנות של אביבי דוד ובנו תמצאו כל מה שצריך במזווה: קטניות, פירות יבשים ותבלינים, ממרחים מיוחדים ושימורים מובחרים. המבחר גדול וממצה והמחירים ידידותיים. במרחק חנויות בודדות נמצאת חמוצי כרמל ובניו המתמחה בכבישה ביתית, סלטים, גבינות (כמו ג’אבן – גבינה עירקית, לבישול ומאפים) ועמבה ששמעה יצא למרחוק. מאפיית שרעבי, שפועלת בשוק משנות ה-50, מתמחה בבייגל עיראקי ורומני, ומציעה גם לחם פרנה מרוקאי, בקלאוות, עוגיות ומאפים. שפע הירקות והפירות ברחוב הראשי של השוק מאיר עיניים, חפשו את דוכן הבלאדי המפורסם, שנמכרים בו צרורות של ירק וזני בלאדי מגוונים.
דוכן הבלאדי
ZC6A0208
כרמל ובניו
ZC6A0213
טעמי אלף לילה ולילה
כור ההיתוך של העיר רמלה מקבל ביטוי מושלם בשוק. כאן תוכלו להיכנס אל חנויות כמו פפריקה או תבליני ההורים, לצלול אל עומקו של המטבח ההודי ולהצטייד בתערובות תבלינים, קטניות, רטבים, חטיפים ואפילו קינוחים מוכנים. סמטה קטנה שמסתעפת מהרחוב הראשי תוביל אתכם לחנות האתיופית,המוקדשת כולה למטבח העדה, ולצדה מספרה שהתמחותה קליעה מסורתית של צמות.
פפריקה, רחוב ר”ז 7. תבליני ההורים – המעפילים 13
עוד הודי2
הודי
אתיופי4
לאכול בגדול
האופציות לארוחת צהריים רבות ומגוונות. במרחק כמה דקות הליכה [מאיפה?] נמצא חומוס חליל, שבשעת צהריים הומה מפה לפה. סירי קובה מהבילים ובשרים על האש תמצאו אצל נאג’י, מסעדה משפחתית בעלת מסורת מפוארת של בישול עירקי. בורקס טורקי נדיב ומתפצח מטריות אפשר למצוא במרכז השוק, וגם כאן כמה טוענים לכתר, נשאיר לכם לשפוט בעצמכם. לקינוח חפשו את עגלת המלבי של אברהם, בעל ותק של 40 שנה, שעומד לרוב במגרש החנייה בכניסה לשוק, או קטפו לכם פרי עסיסי מאחד הדוכנים.
חומוס חליל – קהילת דטרויט 6. אצל נאג’י – ז’בוטינסקי 12. בורקס רמלה – ז’בוטינסקי 3
עיראקי2
עוד בורקס2
ZC6A0466 copy
ZC6A0357
paprika
ZC6A0230
ZC6A0160

ZC6A0145

צילום: דניאל שכטר

למדריך המלא