{{searchTotal}} תוצאות
לחיפוש
בנושא "{{term}}"

המלבישה

19 פברואר 2015

איך להעניק חותם אישי לחלל המגורים – ורד בן סימון, מלבישת בתים ומרצה לעיצוב, על התחנות החיוניות בדרך לבית מעוצב, עכשווי והרמוני


“כמעצבת, מוטל עליי התפקיד לספר את סיפורם של בעלי הבית דרך עיצוב החלל”, מספרת ורד בן סימון. “בתהליך העבודה אני נוגעת בכל מרכיבי החלל, מהקירות, דרך המפתחים ועד לרהיטים והאביזרים. המטרה היא לעשות את הבחירות המדויקות והנכונות ביותר בפרויקט. אין נוסחה לעיצוב מוצלח אבל יש כמה נקודות שמנחות אותי דרך קבע”:
זהו את נקודת המיקוד
זוהי הנקודה הראשונה שהעין פוגשת בחלל. יש לה חשיבות ביצירת קומפוזיציה מאוזנת וסביבה אבנה את הסיפור העיצובי של החלל. על פי רוב נקודה זו גם תוביל את הסידור של שאר החלל. לדוגמה, בסלון, נקודת המיקוד יכולה להיות טלוויזיה, שתכתיב את סידורי הישיבה, או לחלופין תמונה גדולה, פסל או אקווריום מרשים.
b copy
היצמדו לפלטת גוונים
מומלץ לצבוע את הקירות בגוונים ניטרליים שיאריכו ימים ויוכלו לשמש את בעלי הבית גם כאשר ירצו להחליף את הרהיטים. “לעתים האתגר הוא לעבוד עם נתונים קיימים. בדירה שעיצבתי לאחרונה, גון שמנת צהבהב היה נתון וסביבו בנינו סקאלת גוונים עשירה של שחור, צהוב ופריטי עיצוב צבעוניים”.

פלטת הגוונים נבנתה סביב קירות שמנת ופריטים שחורים

פלטת הגוונים נבנתה סביב קירות שמנת ופריטים שחורים

השקיעו בפרטים הקטנים
“בחלל של דירה שכורה בחרנו בקפידה את הכריות, כל אחת מהן נרכשה במקום אחר ויחד הן משלימות ומקפיצות את העיצוב כולו”, מדגימה בן סימון. “שטיח הוא פרט נוסף שעוזר בהגדרת החלל והוא דומיננטי מבחינת צבעוניות ומרקם. הפרטים הקטנים והטקסטיל שנשלב מאפשר לתת ביטוי לטרנדים עכשוויים. אפשר להחליפם בקלות כשרוצים לרענן את המראה”.
4.1
תנו צ’אנס לפריטים ישנים
החותם האישי של הבית נוצר גם בזכות פריטים קיימים, שהולכים אתנו שנים. “צריך לזהות ולברור מבין הקיים מה יכול להישאר, להשתלב ואף לקבל חיים חדשים. כאן למשל, תמונה ישנה בבית לקוחות הפכה לפרט דומיננטי בחלל בזכות התאמה לגון הקיר החדש ושילוב נכון בחלל”.
3
אל תתפשרו על תאורה
“תאורה נכונה היא כזו שתורמת לזרימה ולתחושה מרווחת בחלל. אני ממליצה לא להתפשר ולהשקיע בתאורה בעלת נוכחות שתיצור אפקט מרשים בחלל. על ידי פתרונות יצירתיים אפשר לשדרג גם גופי תאורה קיימים וליצור שילובים מפתיעים”.