{{searchTotal}} תוצאות
לחיפוש
בנושא "{{term}}"
מטבח בצבע טורקיז

יציאה מהקופסה- רעיונות למטבחים עם צבע

2 דצמבר 2020

המטבח הישראלי מהווה את עיקר הבית ומשאבים רבים מוקצים על מנת לשפר את חווית השהייה בו. אם בעבר המגמה השלטת התמקדה ביצירת מטבח מונוכרומטי על טהרת גווני השחור והלבן, הרי שהיום בזכות משחקים בצבע ניתן ליצור עיצובים מרשימים ומרעננים גם בתקציבים קטנים. אספנו שלושה רעיונות ישימים ונגישים, שיאפשרו לכם לשנות את המטבח בקלות ולהתאימו לקו העיצוב המרכזי שבחרתם לבית.

קירות מדברים- לשדרג את המטבח בצבע לקיר

נסו לדמיין קיר ורוד, ארון אפור וחיפוי קרמיקה לבן. יש החוששים לצבוע את הריהוט הקבוע בגוונים נועזים, אשר מושכים תשומת לב ויש כאלו שנדרשים לפתרונות יצירתיים בתקציב קטן. צביעת הקיר מאחורי עמדת העבודה המרכזית, מעניקה למטבח מראה עדכני ורענן שמתקבל היטב גם בדירות שכורות הזקוקות לפתרונות גמישים. היצירתיים שביניכם יוכלו לתת תחושה של אורך ועומק לחלל, אם ימשיכו את הגוון הטבעי של ארונות המטבח הנועזים יותר ויבחרו בגוונים המושכים את העין שישתלבו היטב עם צמחייה ופרזול בגווני מתכת.

מעצבת פנים עינת ארליך צלם טל ניסים

מעצבת פנים: עינת ארליך |  צלם: טל ניסים

מעצבת פנים עינת ארליך צלם איתי בנית

מעצבת פנים: עינת ארליך |  צלם: איתי בנית

 

 

מן הרגוע אל הנועז

דרך נוספת להעצים את גוון המטבח היא על ידי צביעת הריהוט והחיפויים בגוונים מדורגים.  בחלקו העליון של החלל, כלומר אזור התקרה וקירות החיפוי, יש לבחור בגוון רגוע ממשפחת גווני הבז’, המוקה והלבן. ככל שמתקדמים כלפי מטה יש לבחור בגוונים כהים יותר. לדוגמה: מטבח צבעוני עם מניפת צבעים של בז’- תכלת- כחול- ירוק. בחלק העליון של החלל הקירות והתקרה יצבעו בגוון בז’, בחלק הגובל בגובה העיניים, יצבעו הרהיטים ואבני החיפוי בגווני תכלת, ואילו אזור הרצפה ייצבע בגווני כחול וירוק כהים, אזור זה כולל את – ארונות המטבח, משטחי העבודה, השטיחים והכיסאות. הצביעה ההדרגתית מאפשר ליצור חלל מעוצב באופן מאוזן ומתוחכם. טיפ לדירות שכורות ותקציבים קטנים: צביעה יכולה לבוא לידי ביטוי גם על ידי הנחת טפט או שטיח, צביעה של רגליות הכיסאות או תחתיות הארונות.

מטבח בצבעים סגול כהה צהוב ואי אפור

עיצוב: עדי אדליס צלם: טל ניסים

הדר - מעצבת חמוטל קציר צלם גלית דויטש

מעצבת: חמוטל קציר | צלמה: גלית דויטש

דגם אלמוג 3- מעצבת פנים עינת ארליך צלם טל ניסים

מעצבת פנים: עינת ארליך | צלם: טל ניסים

 

מוקד כח אחד

רבים מעדיפים מטבח שהוא “לבן על לבן” או לבן עם נגיעות של שחור. סגנון עיצובי זה משול ל”ללכת על בטוח”. אך קיימת אפשרות נוספת מעניינת לא פחות ששומרת על תוצאה כמעט מונוכרומטית ובכל זאת מעודנת. זוהי שיטת מוקד הכח שדוגלת בשימוש במניפת צבעים בת שלושה גוונים – שני גוונים מונוכרומטיים ממשפחת הלבנים/ אפורים/ שחורים וגוון אחד צבעוני- כחול, ירוק, צהוב, כתום, אדום, ורוד, סגול על גווניהם השונים. בשיטה זו, ארונות המטבח וחיפוי הרצפה נצבעים בגוון זהה ובטונים קרובים. הריהוט הנבחר נשאר בגוון שחור או לבן, ואילו מוטיב עיצובי מודגש בגוון בולט, לדוגמה: ארונות המטבח העליונים.

לסיכום, כפי שניתן לראות כיום, אפשר בפשטות ובגמישות לעצב חללי מטבח בצבע תוך שמירה על רמה גבוהה של אסתטיקה וטעם טוב. בדירות שכורות או בחידושים בתקציב קטן תוכלו להיעזר בצביעת הקיר המרכזי למראה מטבח כפרי, תוכלו לבחור בצביעה הדרגתית ולמראה בן זמננו השומר על מונוכרומטיות או שתוכלו לבחור ביצירת מוקד כח.

 

מטבח בצבע צהוב ושיש שחור עם בוצ'ר עץ מלא

עיצוב: מאיה שיינברגר צלם: שי אפשטיין

 

מעצבת פנים רונה טמקין צלמת שירן כרמל

 

מעצבת פנים: רונה טמקין | צלמת: שירן כרמל