{{searchTotal}} תוצאות
לחיפוש
בנושא "{{term}}"
מטבח קטן

כך תהפכו דירה קטנה וקומפקטית ליוקרתית יותר

27 ינואר 2020

אזור המרכז בישראל מתאפיין בעלות גבוהה לכל מטר רבוע ולכן אנו רואים בשנים האחרונות כי גודלן של הדירות מצטמצם באופן משמעותי. אם אתם בעלי נכס קטנטן להשכרה או מתגוררים בדירה זעירה קיימות מגוון דרכים שתוכלו להעניק לחלל זה לוק זוהר יותר ומלא ביוקרה. אספנו עבורכם מספר המלצות שקל מאד ליישם ויסייעו לכם לשנות מקצה לקצה את מראה הדירה ולגרום לה להראות גדולה יותר.

הוסיפו ארונות הזזה מעוצבים

אחד מהאתגרים הגדולים בדירות קטנות הוא איתור שטח אחסון מספיק לכל המלתחה שלכם (לעיתים גם של בן הזוג), חפצים אישיים, מסמכים וספרים. הדרך הקלה ביותר לנצל את המקום המצומצם היא באמצעות בחירת ארון בגדים עם דלתות זזות, למשל בחדר השינה. בין יתר החפצים שתוכלו לשים בארון, תוכלו לשלב גם את טלוויזיה שלכם. כך, יהיו בארון מדפים נשלפים כפי חוץ ומערכת בידור המחוברת לטלוויזיה הדקיקה המהווה חלק בלתי נפרד מהארון.

מומלץ לבחור בצבעים המתכתבים עם שאר הרהיטים בחדר השינה, כך תוכלו ליצור חלל יוקרתי ומרשים תוך ניצול מרבי של כל מ”ר בחדר.

פרקט בגוונים בהירים

נמשיך לתכנון רצפת הבית. היום, רבים מעדיפים את התחושה החמימה והנקייה שמעניק פרקט עשוי מעץ או למינציה דמוית עץ. בעוד מרבית אריחי העץ מגיעים בגוונים חומים כהים, בדירות קטנות עדיף להשתמש דווקא בגוונים בהירים יותר. תוכלו לבחור בין צבע בז’ עדין, אפור בהיר או ריצוף עץ בגווני שמנת (המתאים לעיצוב כפרי).

אם אתם מעדיפים בכל זאת להשתמש בריצוף שיש או קרמיקה – מומלץ לבחור באריחים גדולים המעניקים אשליה של מרחב ויוצרים לוק אקסקלוסיבי לחללי הבית השונים. מאותן הסיבות עדיף להשתמש גם באמבטיה באריחים גדולים ובריקים רחבים.

צביעת הקיר: צבעים בהירים והוספת קיר עם קונספט שונה

קירות הבית יכולים אף הם ליצור אשליה של חלל גדול יותר. תוכלו להשתמש בשתי טכניקות חשובות – הראשונה שימוש בצבעים בהירים עם טקסטורה מעניינת והשניה באמצעות הוספת מראות המכפילות את השטח הנראה של הבית. מראה גדולה בכניסה לבית או בחלל הסלון תעניק לבית מראה מיוחד, יוקרתי ורחב יותר. בנוסף, כדאי להוסיף לאחד הקירות טפט עם עיצוב מיוחד או יצירת אומנות גדולה המעניקה לדירה שלכם מראה מודרני ומהוקצע.

ספוטים: תאורה מתאימה יכולה להגדיל את החלל

חשיבותה של התאורה בבית היא רבה – לכן, כדאי לבחור בקפידה את גופי התאורה בהם נעשה שימוש. בבית קטן ננסה להשתמש בתאורה בהירה ככל האפשר המגיעה לכל פינה בבית. ספוטים קטנים יכולים להאיר מהתקרה על הקירות. במרכז החדר, ננסה להאיר את הבית באמצעות גוף תאורה רחב ידיים המאיר את החללים שתחתיו. לצד התאורה המלאכותית, אם ניתן, הוסיפו חלונות רחבי ידיים או דלת זכוכית עם יציאה למרפסת שיעניקו לבית כמות גדולה של אור טבעי מבחוץ במהלך היום. אם אתם מתגוררים בקומה האחרונה בבניין – נסו להוסיף גם שטחי זכוכית בתקרה שיעניקו לבית אור טבעי.

ריהוט הבית – הקפידו על מינימליזם יוקרתי

בדירות קטנות כל שטח פנוי בו אפשר לראות את הרצפה חשוב. לכן, ננסה לא להעמיס כמות גדולה של פריטי ריהוט אלא לפעול דווקא במינימליזם. בסלון, נסתפק בספות ישיבה ובשולחן הקפה לפני הספות. את הטלוויזיה נתלה על הקיר. אם אתם מוסיפים גם את שולחן האוכל לסלון כדאי לדאוג שכל השולחנות בחדר המגורים יהיו עם פלטת זכוכית שקופה על מנת שלא יחסמו את האור ויאפשרו לראות את הרצפה דרך הזכוכית.

שטיחים בבית קטן

חלקנו אוהבים מאד, במיוחד בתקופת החורף הקרירה, לצעוד על שטיחים. חשוב לזכור כי שטיח גורם לחללים להיראות קטנים ועשוי לפגום בעיצוב היוקרתי. מה כדאי לעשות? בחרו שטיחים עם עיצוב מעניין כמו עיצוב עגול או אליפטי וטקסטורה המתחברת לאלמנטים נוספים בבית. למשל, גוף תאורה בצורת הספרה שמונה ושני שטיחים עגולים מתחתיו.

דרך נוספת לשמור על מראה יוקרתי היא שילוב של שטיחים הצמודים לרצפה בחלק מהסלון – כאשר מסילות מתכת חוצצות בינם לבין ריצוף עשוי מפרקט עץ או למינציה. איזה צבע מתאים לשטיחים? כדאי לבחור בגוונים בהירים כמו בז’ או שמנת ולנסות להימנע משטיחים לבנים הסופחים אליהם בקלות רבה לכלוך וכתמים נראים לעין.

לסיכום, הדירה הקטנה שלכם יכולה להיראות גדולה יותר באמצעות אשליה אופטית המבוססת על צבעים בהירים, מראות ותאורה מתאימה. הפכו את הדירה ליוקרתית יותר עם ארונות הזזה, פתרונות יצירתיים לטלוויזיה שלכם וריהוט מינימליסטי.