{{searchTotal}} תוצאות
לחיפוש
בנושא "{{term}}"
מטבח אקלקטי

מטבח אקלקטי – השילוב בין מודרני לכפרי

4 פברואר 2020

עד לפני עשור מעצבים רבים הפכו את המטבח מחם ומזמין לאורבני, קר ולפעמים גם תעשייתי בשם האופנה. משפחות רבות ויתרו על החמימות הנעימה של העץ הטבעי לטובת ארונות מבריקים שנראים נפלא מהתצפית בסלון. מולם, נמצא את אסכולת חובבי העיצוב הכפרי הקלאסי, עיצוב הפרובנס המזכיר את המטבחים בפרבריה של צרפת או האזורים הכפריים בארה”ב.

הן המטבחים הכפריים והן המטבחים המודרניים משמשים כמקום בו נהנה לבשל, לשבת לשיחה מלווה בקפה מהביל ולבלות את שעות אחר הצהריים במקום החמים והנעים המרגיש גם כלב הבית.

לשני סגנונות העיצוב יתרונות רבים והם יכולים להתאים לדיירים עם אופי מגוון. את המטבח האורבני נגלה בדרך כלל בבית בו עיצוב החללים כולם בבית יהיו משולבים באלמנטים מודרניים ואת העיצוב הכפרי נמצא בבתים בעיצוב פשוט וקלאסי יותר. חשוב לזכור כי ה”פשטות” בהקשר זה אינה מנוגדת לעיצוב יוקרתי וניתן להשתמש בחומרי גלם איכותיים במיוחד כמו עץ מלא וליצור מראה כפרי יוקרתי.

אם אתם מתלבטים בין מטבח כפרי למטבח אורבני כדאי לחשוב על עיצוב שאר החללים בבית ולגלות איזה סגנון מתאים יותר לאופי שלכם. מלבד זאת, ניתן לבחור באפשרות שלישית…

 

האם בהכרח חייבים לבחור בין השניים?

בניגוד למטבחים רבים, החיים אינם נעים בין שחור ללבן. לפעמים אפשר לשלב בצורה הרמונית ומופלאה בין מספר סגנונות עיצוב שונים על מנת ליהנות מהיתרונות של כל אחד מהם. כאשר יוצרים עיצוב חדש של החלל ויוצקים לתוכו את האופי האישי שלכם מתגלות אפשרויות בלתי מוגבלות.

בתחום עיצוב המטבחים נכנה סגנון זה כ”מטבח אקלקטי”. המילה “אקלקטי” מוצאה מהמילה היוונית “אקליקטיקוס” או בחירה. היא מתורגמת באופן ישיר כ”בחירה בטוב ביותר” ובהקשרה המודרני הכוונה לשילוב של מספר סגנונות שונים. ניתן למצוא אקלקטיזם בהקשר של סגנונות מוזיקליים,  סגנונות אדריכליים, יצירות אמנות וכמובן, כפי שנוכחנו לראות, גם בעיצוב מטבחי הבית.

 

איך מעצבים מטבח אקלקטי?

מטבח אקלקטי מעצבים על ידי אימוץ אלמנטים של חומרים טבעיים מסגנון מטבח כפרי  קלאסי או מטבח פרובנס. מאפיינים אלה יכולים להיות: משטח עבודה עשוי עץ גולמי, שולחנות מטבח עשויים עץ ומשולבים בפרזול מתכת ללא צביעה וארונות מטבח עשויים עץ המשולבים בזכוכית. כמו כן, התאורה של המטבח יכולה לאמץ את השימוש בחומרים טבעיים כמו ברזל וזכוכית.

מהמטבח האורבני ניתן לאמץ מאפיינים כמו: אי מטבח, ארונות בעלי גימור חלק, מכשירי חשמל גדולים כסופים ומראה כללי נקי ומהוקצע.

חשוב לדעת כי כאשר מעצבים את המטבח תוך שילוב הסגנון הכפרי והאורבני ליצירת סגנון אקלקטי עדיין חשוב לשמור על כללי עיצוב בסיסיים כמו: התייחסות ל שילוב הצבעים, שמירה על כמות מאוזנת של תאורה מלאכותית וטבעית ויצירה של מרחב מרווח המשאיר מספיק חללים ריקים לתנועה במטבח. אספנו עבורכם כמה המלצות לתכנון המטבח האקלקטי.

 

טיפים והמלצות בתכנון מטבח אקלקטי

כאשר אתם מתכננים את עיצוב המטבח, כדאי להתייחס לגודל החלל אותו תרצו לעצב. לאחר מכן, בדקו את השימוש שלכם במטבח. האם אתם זקוקים לשטח עבודה גדול יותר? למקומות אחסון רבים או דווקא לשטח פנוי רב על מנת שתוכלו למקם את שולחן האוכל במטבח? לאחר שבחרתם אילו קירות ישמשו לארונות המטבח, לשיש ולכיור תוכלו להתחיל לבחור את החומרים בהם תעשו שימוש. ארונות המטבח יכולים לכלול עץ מלא בסגנון כפרי עם ארונות הכוללים מסגרת כפולה או עיצוב אורבני.

בשלב הבא בחרו את המיקום של מוצרי החשמל הגדולים. האם תרצו להשתמש בכיריים חשמליות המשולבות במשטח העבודה? היכן תרצו למקם את המקרר ואיזה סגנון עיצובי תרצו שיהיה לו? תוכלו לבחור בכלים עשויים נירוסטה בגוונים מטאליים ולשלב אותם עם מטבח עשוי עץ או לחילופין לבחור בצבעים מונוכרומטיים כגון: שחור, לבן, אפור או חום למקרר ולתנור המטבח ולשלב את המאפיינים של המטבח האורבני בעיצוב הארונות ושולחן האוכל.

לסיום, בחרו כיור וברז המשתלבים היטב עם הפריטים האחרים במטבח. כיום, ניתן למצוא ברזים חדישים הפועלים בצורה אוטומטית ומעניקים חוויה של חדשנות גם למטבח שרובו מעוצב בצורה קלאסית. השילוב המנצח בין כל הפריטים יכול להוות את האמירה האישית שלכם במטבח המיוחד אותו עיצבתם בעצמכם, וישמש אתכם בעשורים הבאים כמקום מפגש משפחתי חמים שכיף לבשל ולאכול בו.