{{searchTotal}} תוצאות
לחיפוש
בנושא "{{term}}"
מטבח כפרי אביבי לבן חום

עיצוב מטבח כפרי לאביב

27 ינואר 2020

האביב מתקרב בצעדי ענק ואיתו גם הצורך לשפץ את הבית. כיצד תתחברו לעונה הכי פורחת ומלבלבת? באמצעות הוספת אלמנטים שונים מהמטבח הכפרי – בואו נגלה כיצד!

העשור האחרון בתחום עיצוב הפנים מתאפיין בחזרה למקורות הקלאסיים של העיצוב – עיצובי מטבח פרובנס ומטבחים כפריים העושים שימוש בברזל ועץ בצורתם הטבעית. אריחי העץ מופיעים בריהוט  בגוונם הטבעי או למי שאוהב, ניתן להסתירם בצבעים או בשיטות עיבוד שונות. כלי האוכל הצבעוניים מציצים החוצה מתוך המדפים והופכים לחלק בלתי נפרד מהעיצוב הכולל. הצבעוניות של כלים אלה מתכתבת עם האקססוריז הטבעיים במטבח – זר פרחים צהבהב, מפה עם עיצובי תפוח או תרנגול ותחושה חמימה שמשרה המטבח הכפרי ומתאימה כל כך לעונת האביב. כעת ניתן להוסיף אלמנטים אלה לכל מטבח – קטן כגדול.

ארונות המטבח הכפרי

ארונות המטבח בסגנון כפרי מהווים ניגוד גמור לסגנון המודרני. אם האופנה החדשה בעיצוב המטבחים מנסה להסתיר את הידיות על גבי הארונות והמגרות – עיצוב מטבח כפרי דווקא מדגיש אותם ועושה שימוש בפרזול ברזל בצורתו הטבעית. הצבעים השולטים יהיו הברונזה והכסף בעיצוב זה. הארונות – ישולבו במדפים פתוחים התלויים על הקיר וארונות עשויים מעץ מלא, חלקם סגורים באמצעות דלתות זכוכית ואחרים ללא דלתות כלל.

בתוך הארונות, כפי שציינו בהתחלה, ישולבו פריטים קלאסיים של מטבחי הפרובנס. קומקום עשוי חרס בצבעים עזים, מחבתות וסירים צבעוניים – חלקם תלויים על הקיר או על ווים מחוץ לארונות. מגבות מטבח צבעוניות, מפות עדינות ואפילו וילון עם עיצוב פשוט ורך המותקן על גבי חלון המטבח מעל הכיור או לצד שולחן האוכל.

עיצוב שולחן האוכל

שולחנות האוכל נמצאים אף הם במטבח. הם עשויים מבלוק עץ טבעי ותחתיו רגלי עץ עבות או רגליים מפורזלות מברזל. חלק מהבתים, במיוחד בעיצובי המטבח הלבן-שמנת יכללו שולחן פשוט המשלב רגלי במבוק צבועים לבן עם בלוק זכוכית. על השולחן נניח מפה פשוטה בצבעי שמנת ועליה פלייסמנטים עם אלמנטים מהטבע. פרח צבעוני, פירות וירקות או אפילו איור של תרנגול הודו הנפוץ כל כך באזור הקאנטרי של ארה”ב.

תאורת המטבח הכפרי

נביט מעלה אל התקרה. גם שם אנו רואים את גופי התאורה המשלבים ברזל מחושל ונורות ארוכות קטנות. בעיצוב המטבח הכפרי כל אחד מהאלמנטים האלה נראה כאילו יצא זה עתה משולחנו של הנפח מבלי שעבר צביעה או עיבוד. הצבע הלבן-שמנת השולט במטבח, הופך לרך יותר באמצעות הוספת תאורה עדינה בגוונים צהובים.

עיצוב מטבח יוקרתי בסגנון כפרי

אם שאר הבית מעוצב בצורה מודרנית-יוקרתית נרצה שהפשטות המאפיינת את המטבח הכפרי לא תשבור את הקו המהוקצע והנקי בבית. לכן, אפשר ליצור מטבח יוקרתי בסגנון כפרי. כיצד נעשה זאת? נשתמש בעץ מלא עם גימור יוקרתי. הפרזול על המגרות וארונות יהיה מודגש יותר וסט הידיות יבלוט בקווים עגלגלים עשויים ביד אומן. את שולחן האוכל נעצב באמצעות בלוק של עץ טבעי יוקרתי המתכתב עם בלוק העץ המשמש כמשטח עבודה ועם אי מטבח הנמצא במרכז המטבח. מי קרא לעיצוב הכפרי פשוט?

מטבח אקלקטי כפרי: שילוב של מספר סגנונות

היום, אינכם חייבים לשנות את כל המטבח אלא אפשר לשלב אלמנטים מהמטבח הכפרי גם בתוך עיצוב מודרני. שילוב זה מכונה עיצוב אקלקטי. תוכלו להחליף את הידיות של הארון המודרני, להחליף את שולחן האוכל ולהחליף את השיש בלוח עץ טבעי. בתוך יום אחד המטבח כולו יעניק תחושה טבעית וחמימה יותר.

כעת, ניגש לתכנון האקססוריז שיעניקו את הפיניש המושלם לעיצוב המטבח. הוסיפו פרחי שדה טבעיים הממוקמים בתוך סלסילות קש. יצירות אמנות המציגות נופי טבע על הקיר. הוציאו חלק מכלי המטבח מהארון ומקמו אותם על גבי הקיר או באמצעות ווי מתכת הנתלים מהתקרה. הוסיפו עוד מספר צלחות עם עיצוב עדין ואביבי וגלו את הקסם שטמון באביזרים אלו.

לסיכום, חודשי האביב גורמים לנו לרצות להתחדש ולצבוע את הבית בגוונים חדשים – ממש כמו שהעלים הירוקים חוזרים לצמוח על העצים. הביטו במטבח שלכם ונסו לדמיין כיצד שינוי קל של הארונות, השיש ושולחן האוכל יכולים להפוך אותו לפינה חמימה ומזמינה יותר. בעוד זמן קצר, תוכלו להיפגש יחד לארוחה משפחתית ושיחה ערה במהלך היום ולהחזיר את המטבח לתפקידו המקורי – לב הבית.