לאחרונה ננעל שבוע העיצוב בעיר האורות, שהתקיים תחת הכותרת “עיצוב בעידן השיתוף”. אז איך נראים ערכים קיבוציים בשיק פריזאי?
ב-20 השנים האחרונות מתקיימת בפריז תערוכת העיצוב הנחשבת Maison&Objet, שכבר הפכה לשם דבר בעולם העיצוב, עם ארבע תצוגות שנתיות בפריז, סינגפור ומיאמי.
בשלוש השנים האחרונות חוגגים בפריז, סביב התערוכה המתקיימת בספטמבר, את שבוע העיצוב.
הפעם עמד במרכז נושא השיתוף: “שבוע העיצוב בפריז עוסק השנה בגישור וחיבור בין אנשי מקצוע מעולם העיצוב לבין הציבור במטרה לקרב ולהנגיש עיצוב לקהל הרחב”, כותבים מארגני התערוכה.
הרעיון של עיצוב שיתופי, אשר נדון בהרחבה גם בהרצאתה של חוזת הטרנדים לי אדלקורט במוזאון העיצוב חולון ביולי האחרון, הופך לטרנד עולמי שקשה להתעלם ממנו: עיצוב, שבעבר נחשב לנחלתם של עשירים ומביני דבר, יהפוך בשנים הבאות לתחום שחושב על ומכוון אל הרבים.
בתערוכה המרכזית: Now! le off is the fertile soil, שהציגה עבודות של מאה מעצבים צעירים מ-15 מדינות בעולם במגוון תחומים: ריהוט, תעשייה, אקססוריז, טקסטיל, תאורה ועוד, אפשר היה למצוא עיצובים רבים שהיו זמינים ואף עודדו את הקהל “להעתיק” ולייצר בעצמו.
בנוסף לכך, הכניסה לתערוכות ולאולמות תצוגה, במות הפופ-אפ בכ-120 אתרים שונים בעיר ואירועי הערב היו כולם ללא תשלום וללא רשימת מוזמנים, או במילים אחרות: זמינים לכולם.
“רעיון השיתוף מהדהד עם אופי תערוכות Maison&Objet, המציגות עיצוב לקהילה גלובלית אחת, שנשארת מחוברת לאורך כל השנה באירועים וברשתות חברתיות ברחבי העולם”.