{{searchTotal}} תוצאות
לחיפוש
בנושא "{{term}}"
חיפוי קיר במטבח

חיפוי קיר מטבח – למה כדאי ואיך בוחרים?

2 מרץ 2021

 

מגיע לכם ליהנות ממטבח מעוצב, פונקציונלי ונעים לאורך שנים, מבלי להיקלע להשקעה גדולה מדי. זהו בדיוק התפקיד של חיפויי הקיר המיועדים למטבח. במה מדובר? מהם היתרונות הייחודיים לחיפויי הקיר וכיצד שומרים עליהם יפים ונוצצים לאורך זמן? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על אחד הטרנדים הכי על זמניים שיש בעולם העיצוב. לפעמים הסוד הוא במוצרים המשלימים למטבח!

 

נעים להכיר: חיפוי קיר מטבח

חיפוי קיר מטבח הוא מעין חיפוי מעוצב הנצמד בחוזקה על קירות המטבח, ומעניק לו מראה דקורטיבי ופונקציונלי כאחד. במטבח, לרוב, נמתח את חיפויי הקיר לאורך משטחי העבודה ומעל הכיריים, המקומות הדורשים ניקיון באופן יומיומי. כיום יש חיפויי קיר הזמינים במגוון רחב של סגנונות עיצוב, כמו גם חומרי גלם שונים בדרגות איכות שונות ועם ייעוד מגוון. בהמשך נתייחס גם לסוגיה זו.

מעצבת פנים הילית קרש - צלם עודד סמדר

מעצבת פנים: הילית קרש | צלם: עודד סמדר

 

אז למה כדאי?

1. הגנה על הקירות מחדירת נוזלים

המטבח הוא אחד המרחבים שבהם אנחנו עושים את השימוש המסיבי והאקטיבי ביותר. תוצאותיהם של הבישול, הטיגון, האפייה, הקיצוץ ואפילו שטיפת הכלים עלולים למצוא את מקומם על קירות המטבח, את כל לכלוך שנוצר יש להעלים, ויפה שעה אחת קודם. כשאתם בוחרים להתקין במטבח חיפויי קיר, אתם מונעים מכל הנוזלים, האדים והלכלוך להגיע אל קירות המטבח (המצויים תחת החיפוי), שכן הם באים במגע רק עם חיפוי הקיר הנבחר, העשוי מחומרים עמידים בחום ודוחי נוזלים (בניגוד לקירות הבית הבסיסיים שלנו).  

מעצבת פנים עדי אדליס - צלם טל ניסים1

מעצבת פנים: עדי אדליס | צלם: טל ניסים

2. הסתרת פגמים

ככל שחולפות השנים, כך קירות הבית שלנו חווים בלאי טבעי. הבלאי יכול לבוא לידי ביטוי בצורת לכלוכים שקשה להסיר, עובש המצטבר באזורים הרגישים ללחות או דהייה טבעית של הצבע המקורי. אין דרך טובה יותר להתמודד עם הפגמים הללו, המצטברים בקירות, מאשר לכסות אותם באמצעות חיפוי קיר ייעודי.

3. קלות תחזוקה

כאמור, תחזוקת המטבח היא סוגייה שאליה אנו נדרשים מדי יום. בחירה בחיפוי לקירות המטבח מסייעת להשגת תהליך ניקיון קצר משמעותית, מהיר מאוד ויעיל ביותר. כדי לשמור על מטבח נקי ונעים, כל שיש לעשות הוא לרסס באמצעות חומר ניקוי מבוסס סבון, לנגב בעדינות והקיר חוזר למראה הנקי, בקלות.

 

חיפוי קיר מטבח גם תורם לעיצוב

האפקט הנקי של משטחי החיפוי השונים הופך את המטבח, בן רגע, למעוצב ויפהפה. אם אתם רוצים לשדרג את חלל המטבח בקלות, מבלי לשבור קירות ומבלי להיקלע להוצאות כבדות, זהו פתרון מושלם עבורכם.

עיצוב מטבח באמצעות חיפוי קיר יכול להתכתב עם מגוון רחב של סגנונות עיצוב שונים. כיום ניתן למצוא חיפויי קיר בטקסטורות יפהפיות, מנעד צבעים רחב, חומרים שונים וסגנון קלאסי ומודרני כאחד.

חיפוי למטבח

 

איך בוחרים חיפוי קיר מטבח?

בבואנו לבחור את החיפוי המתאים ביותר למטבח שלנו, נתחיל מבחירת חומר הגלם המתאים לנו ביותר, החל מגרניט פורצלן, אבן טבעית, זכוכית מבריקה או מט, בריקים, נירוסטה ועד לקוריאן. חיפוי מסוג קוריאן הוא אחד האיכותיים ונחשב גם למילה האחרונה בעולם העיצוב. הוא קל מאוד לניקוי, דוחה כתמים באופן יוצא מן הכלל.

חיפוי זכוכית

מעצב פנים: איתמר לוי | צלם: אלעד גונן

הבחירה בחיפוי טיפא-חיפוי זכוכית:

זכוכית מט מאפשרת לתת מענה לשאיפה האדריכלית בשמירה על מראה נקי למטבח. מעצבים רבים מוצאים את היופי שבנגרות והרצון להשאיר את הקיר ניטרלי עולה יותר ויותר בעולם העיצוב.

ניתן לבחור גוון מכל מניפה של חברות צבעי הקיר ואז הזכוכית תצבע בהתאם לגוון תואם. זכוכית המט עוברת חיסום ובטיחותית בדיוק כפי שהזכוכית המבריקה הרגילה. שטח הפנים שלה חזק מאוד והיא משדרגת את החלל באלגנטיות וברוח התקופה היא גם חומר סטרילי וקל לתחזוקה.

חיפוי הזכוכית, שלא רק מציע פתרון נוח לתחזוקה ולניקוי, אלא גם יכול לשלב איורים, ציורים וגרפיקות דקורטיביות שיעניקו למטבח הזכוכית שלכם אמירה ייחודית.

חיפוי משי מט

חיפוי משי מט

באופן עקרוני, הקו המנחה אותנו מבחינת בחירת חומרי הגלם הוא כמה שיותר איכותי, עמיד לאורך זמן וכזה שבסופו של דבר יסייע ליהנות מתחזוקה קלה ונוחה של המטבח.
לצד בחירת חומר הגלם, נרצה לבחור גם סגנון עיצובי התואם את הסטיילינג הכללי של המטבח. המטבח שלכם מעוצב בסגנון מטבח כפרי? תוכלו לבחור בחיפוי קיר שיתכתב נהדר עם סגנון העיצוב הזה כמו קרמיקה בסגנון כפרי. המטבח מאופיין בקו עיצובי מודרני יותר? תוכלו להתהדר בחיפוי קוריאן, זכוכית או להמשיך עם משטח העבודה, שישתלבו עם הסגנון הנקי של המטבח המודרני .

 

מעצבת פנים דבורי טובול פריד צלמת שירן כרמל

מעצבת פנים: דבורי טובול פריד | צלמת: שירן כרמל

חיפוי קיר בסגנון כפרי

מעצבת פנים תכנון והום סטיילינג: איריס פלס אזולאי | צלם: יואל אליווה

חיפוי קיר בעיצוב המודרני

מעצבת פנים: עדי אדליס | צלם: טל ניסים

כך שומרים על החיפוי קיר המטבח לאורך זמן

על אף שמדובר בטכניקת הדבקה, דעו כי חיפויי הקיר איכותיים מאוד ומחזיקים לאורך שנים רבות. הם חזקים ביותר, משתלבים באופן הרמוני עם חלל המטבח. עם זאת, כדי “לעזור” למראה החדש, מומלץ להקפיד על ניקוי יומיומי ופשוט למדי. מים חמים או סבון יספיקו כדי להוריד לכלוך או כתמי שמן, והקירות שלכם יחזרו להיראות נקיים ויפים.

 

 

תמונה ראשית – מעצבת פנים: צביה קזיוף | צלם: אלעד גונן