{{searchTotal}} תוצאות
לחיפוש
בנושא "{{term}}"

איך לבחור כיור למטבח?

8 יוני 2022

 

בחירה נכונה של כיור למטבח היא אחת ההחלטות החשובות ביותר שתקבלו במהלך תכנון המטבח. לא משנה אם מדובר במטבח גדול או מטבחים קטנים, אם התקציב שלכם מוגבל או שאתם דווקא רוצים להשקיע בבחירה איכותית ויוקרתית או אם אתם משפצים או רוכשים דירה חדשה – אתם רוצים כיור שיעמוד במבחן הזמן, ילווה אתכם לאורך שנים וישרת אתכם נאמנה. הצטרפו אלינו במסע בעקבות בחירת הכיור המושלם.

 

מעצב פנים גרשון צור צלם עודד סמדר

מעצב פנים: גרשון צור | צלם: עודד סמדר

 

מהם סוגי הכיורים הפופולריים?

תכנון מטבח נכון לוקח בחשבון מגוון פרמטרים, החל מפרישת אזורי העבודה במטבח ועד למדידות מדויקות שיאפשרו לנו להבין מהו המקום העומד לרשותנו. כדי להבין מהו הכיור הנכון ביותר עבורכם, כדאי לדעת כי כיורי מטבח זמינים ככיור יחיד, כפול ואף משולש. האפשרות הנפוצה ביותר לכיור כפול היא 50:50 – זאת אומרת, הכיור מחולק לשני חלקים שווים, אך יש גם כיורים כפולים המחולקים כ-60:40, אפשרות מצוינת לאלו מכם המעדיפים לייחד אגן כיור אחד לטובת סירים ומחבתות גדולים. תצורה פופולרית נוספת היא ייחוד אגן קטן לטובת פסולת קטנה. כיור יחיד הוא כנראה האפשרות הנפוצה ביותר, והוא מצוין לכלים גדולים דוגמת סירים ומחבתות. לרוב הוא גם יהיה עמוק יותר בהשוואה לכיור כפול או משולש. כיור כפול, כאמור, מגיע במידות שונות, כשהוא נחשב לאפשרות מובילה עבור שומרי כשרות המעוניינים להפריד בין כלי החלב לבשר, או גם לאלו מכם המעדיפים להפריד בין כלים מלוכלכים לכלים מסובנים, רגע לפני שעוברים למתקן הייבוש. לבסוף, כיור משולש הוא למעשה כיור פינתי והוא לרוב יהיה גם גדול ורחב יותר מהכיורים הסטנדרטיים, או קטן משמעותית לטובת מיקומו במטבחון או באזורים מינימליסטיים.

בחירת הגודל המתאים לכם היא במידה רבה בחירה אינדיבידואלית. קחו בחשבון את הצרכים שלכם ואת רמת השימוש שלכם במטבח, השוו זאת עם הגודל העומד לרשותכם וכך תוכלו לקבל החלטה מושכלת.

 

מעצבת פנים טל ויסמארק צלם מאור מויאל

מעצבת פנים: טל ויסמארק | צלם: מאור מויאל

מעצבת פנים אילונה עשור צלמת שירן כרמל

מעצבת פנים: אילונה עשור | צלמת: שירן כרמל

מעצבת פנים ליבנת כהן מרין צלם עודד סמדר

מעצבת פנים: ליבנת כהן מרין | צלם: עודד סמדר

 

מהם חומרי הגלם המתאימים לכיור?

מפגש מהיר עם קטלוג כיורים מעודכן יגלה לכם שיש מגוון רחב של חומרים זמינים ושלל עיצובים לכיור. גם כאן, במידה רבה הבחירה תלויה בסגנון האישי שלכם, בצורך ובתקציב העומד לרשותכם. תוכלו לבחור במשטח גרניט קומפוזיט, משטח דוחה לכלוך המאופיין בעמידות גבוהה מפני שריטות וחום. נירוסטה זו אפשרות פופולרית אף היא, ועל אף שתידרשו לנגב את המשטח לעתים תכופות כי סימני המים ניכרים עליו בנקל, הוא ישרת אתכם נאמנה לאורך שנים. קרמיקה איכותית היא חומר פופולרי לכיורים לא פחות, והיא משתלבת מצוין עם חיפוי קיר מטבח בסגנון כפרי יותר. היא עמידה בפני זעזועים, שריטות וכתמים, מסוגננת להפליא וצבעה אינה דוהה עם הזמן.

 

מעצבת פנים חגית לונדנר צלמת גלית דויטש

מעצבת פנים: חגית לונדנר | צלמת: גלית דויטש

מעצבת פנים נורית גפן צלם עודד סמדר

מעצבת פנים: נורית גפן | צלם: עודד סמדר

משטח אבן קיסר - צלם עוזי פורת

 צלם: עוזי פורת

 

כיצד נדע איזה גודל כיור מתאים לנו?

בדיקת גודל הכיור היא בדיקה נחוצה, ולא רק כדי לוודא שהכיור יתאים לנישה שהוקצתה לו מראש. במידה רבה, הגודל שתבחרו ישפיע על נוחות השימוש במטבח. אם אתם מבשלים הרבה וזקוקים לשטח מספק כדי לשטוף סירים ומחבתות גדולים, כיור עם אגנים עמוקים יתאים לכם יותר. עם זאת, אם השטח העומד לרשותכם קטן, ייתכן והדבר יגרום לאתגרים בשלב ההתקנה ובשימוש השוטף, כך שכמובן שחשוב להתאים את הגודל הרצוי לא רק לצרכים שלכם אלא גם לתנאים הקיימים במטבח.

כשאתם עורכים מדידות, חשוב לבדוק את עומק השיש כך שרוחב הכיור יתאים בצורה מיטבית למשטחי העבודה, כמו גם את מיקום הצנרת מתחת לכיור, ובייחוד את מיקום הניקוז של כיור המטבח. השוו את המדידות שערכתם לאחר שתבחרו את סגנון הכיור המתאים לכם וודאו שהוא אכן ישתלב בנוחות בנישה הייעודית. תוכלו להיעזר לשם כך באנשי מקצוע.

כיורים

ימין –  מעצבת פנים: קמילה גורין | צלם: יואב גורין
שמאל – מעצבת פנים: לירז בוקעי | צלמת: שירן כרמל