{{searchTotal}} תוצאות
לחיפוש
בנושא "{{term}}"
מטבח לבן של רגבה

היתרונות באי למטבח

9 ספטמבר 2020


יש כאלה שחולמים על אי מרהיב ואקזוטי עם חולות זהובים ועצי קוקוס, ויש כאלה שחולמים על אי מטבח מאובזר ויפהפה. בשביל האחרון לא צריך דרכון או כרטיס טיסה, צריך רק לבחור את האי הכי מוצלח עבורכם וליהנות מכל הטוב שהוא יביא איתו אל לב הבית – המטבח.
בכתבה שלפניכם נציג כמה יתרונות משמעותיים שנוספו למטבחינו מאז שטרנד האיים תפס גם אצלנו. 

האיים נדדו גם אלינו ושדרגו את מטבחינו

בשנים האחרונות הפך המטבח לאחד האזורים הנחשקים ביותר בבית. אם בעבר הוא שימש אותנו רק לאחסון, הכנה וצריכת מזון, הרי שכיום הוא מהווה חלק בלתי נפרד מהחוויה המשפחתית והאינטימית שלנו. ככל שהתהדק הקשר שלנו למטבח, מרכז הכנת האוכל שהפך גם למקום המפגש של כל בני הבית, הלך והתגבר הצורך לשדרג אותו וליצור חלל פונקציונלי ומעוצב כאחד. ואז הם הגיעו…  איים למטבח. לאחר שנים של הצלחה בצפון אמריקה, הם נחתו בישראל ומהר מאוד הפכו לחלק בלתי נפרד מהנוף הביתי של רבים מאיתנו.

מטבח שחור מודרני
מעצבת פנים: איריס אבנרי דביר | צלם: אלעד גונן

מהו בעצם אי למטבח?

אי למטבח הוא יחידה בנויה, עצמאית ורב-תכליתית, המוצבת לרוב במרכז המטבח ואינה מוצמדת לרהיטים אחרים או לקירות. גובהו של האי דומה לגובה של משטח עבודה או שולחן אוכל, והוא יכול לשמש לצרכים רבים בהתאם לגודל המטבח, למאפייניו ולצרכי דיירי הבית. ניתן לתכנן אי שיהיה כולו יהיה בגובה אחיד, ואפשר גם לבחור  בשני מפלסים שונים, לדוגמה, מפלס אכילה גבוה ומפלס עבודה נמוך.

רוב האיים למטבח הם נייחים, בעיקר מכיוון שהם משמשים לאחסון רב. עם זאת, קיימים גם איים ניידים, לרוב על גלגלים, שניתן להזיזם ממקום למקום לפי הצורך.

כך או אחרת, אי למטבח טומן בחובו יתרונות ברורים, שבזכותם כל מטבח עולה מדרגה.

מטבח לבן עם אי ושולחן אוכל שחור

מעצב פנים: ניצן הורוביץ | צלם: עודד סמדר

אי למטבח גדול בצבע לבן

מעצבת פנים: עדי אדליס | צלם: טל ניסים

 

יתרון (ופתרון) האחסון

כולנו מחפשים פתרונות אחסון, ואי למטבח טומן בחובו אפשרויות אחסון רבות ונוחות. ההתפתחות הטכנולוגית והעושר הרב של כלים ומכשירי חשמל, העומדים כיום לרשותנו ולנוחות העבודה שלנו במטבח, זהו עניין חיובי לכשעצמו. עם זאת, המגוון הזה דורש שטח אחסון גדול, שלא תמיד קיים בחלל המטבח. גם כמויות המזון הרבות שהמשפחות הישראליות רוכשות בכל גיחה לסופרמרקט, תובעות מקום אחסון נכבד משלהן. והנה בא האי למטבח והביא איתו שטח אחסון נרחב ומבורך.

אחד היתרונות הפרקטיים של אי למטבח בא לידי ביטוי בכך שניתן ליצור בו מרחבי אחסון מכל ארבעת צדדיו, וניתן לגשת אליו מכל הזוויות במלוא הנוחות. אפשר לעצב אי למטבח בהתאמה אישית בהתאם לאחסון הנדרש לכם: עם ארונות, מדפים לכלים או לתבלינים, מדף יין מובנה, מתלי ספלים וששת ועוד. אם תחשבו על זה מדובר ב”מחסן” הכי מעוצב שיש בבית.

מטבח של רגבה בצבע תכלת

עיצוב פנים: חמוטל קציר | צלם: גלית דויטש

מטבח כחול עם אי לבן
מעצבת פנים: עינת ארליך | צלם: טל ניסים

 

אפשר לשבת לאכול (או לפטפט) – יש מקום לכולם

האי הוא מקור נוסף לישיבה במטבח – אם לצרכי ארוחות, אם להכנת שיעורי בית, אם לאירוח חברה לבשלנים הביתיים בעת עבודתם במטבח, ואם סתם כך להחלפת חוויות תוך כדי לגימת הקפה של הבוקר. יש איים שיכולים להכיל 6 מקומות ישיבה, כך שאידיאלי להשתמש בהם לאירוח קליל ולא מעונב.

אי למטבח הוא מקום נוח ונגיש עבור כל בני הבית הסועדים, וגם פה ושם לחברים שמצטרפים. הוא חוסך לנו את הצורך בפתיחת שולחן פינת האוכל, עריכתו וסידורו, שכן הוא עצמו מהווה שולחן לכל דבר ועניין.  כבר בתכנון הראשוני כדאי לבחור בכיסאות תואמים לאי, תוך שימת דגש על השלמה אסתטית, וכמובן על נוחות הישיבה בהתאם לגובה האי.

אי למטבח עם ארובה

אדריכלות ועיצוב פנים: לוי חמיצר | צלם: שי אפשטיין

תחנת העבודה המושלמת במטבח

אי למטבח משמש לרוב גם כמשטח עבודה ומהבחינה הזו הוא פתרון מעולה לאנשים שמבלים זמן רב במטבח בבישול, אפייה והכנת ארוחות. אי יכול להיות תחנת עבודה מושלמת, שכן ניתן לחבר אליו גז, אינסטלציה וחשמל, ולכלול בו פונקציות שונות כגון משטח חיתוך מובנה, כיור, כיריים, תנור, מדיח, מחדד סכינים, מתלים לכלים, ודלפק עבודה רחב עליו אפשר למקם מעבד מזון, מיקסר, מכונת סחיטה ועוד. כאמור, ניתן להוסיף לאי גם שקעי חשמל עבור המכשירים השונים. עם אי כזה אפשר ליהנות מכל רגע של עשייה במטבח. תענוג.

אי למטבח עם כיור

מעצבת פנים:אורנה גורביץ | צלם: עוזי פורת

מטבח בשילובי צבעים של שחור ולבן
מעצבת פנים: עדי אדליס | צלם: טל ניסים

 

ולבסוף, אי למטבח הוא גם אמירה אסתטית עכשווית

בנוסף לכל היתרונות הפונקציונאליים, בחירת אי למטבח היא גם אמירה אסתטית ואופנתית. די להעיף מבט במגזינים של עיצוב, דיור ולייף סטייל, כדי להיווכח בכך. עם נוכחות חזקה, פרודוקטיביות רבה, ויכולת לאגד את כל בני הבית סביבו באינטימיות ובהרמוניה – אי למטבח הוא קונספט מנצח.

מטבח אפור עם אי לבן
מעצבת פנים: רותי עוזי בנאי | צלם: עידן גור

מטבח ואי למטבח בצבע שחור ולבן
מעצבות פנים: מיכל סיני ואפרת רז | צלם: אלעד גונן

מטבח תמונה ראשית – מעצבת פנים: יפעת ברדה | צלמת: מירית רובין