{{searchTotal}} תוצאות
לחיפוש
בנושא "{{term}}"
מטבח רגבה, דגם סינרגיה. מטבח עם אי

המדריך לתכנון המטבח: שישה צעדים בדרך למטבח החלומות

15 יולי 2021

 

תכנון המטבח זו מלאכה גדולה ומרגשת, בין אם אתם נכנסים לדירה חדשה ובין אם מדובר בשיפוץ המטבח הקיים. בתקופה הקרובה אתם עתידים לשייט בין עולמות עיצוב יפהפיים הכוללים אין־ספור פלטות צבעים, חומרים ושילובים שלכולם מטרה אחת: ליצור עבורכם בסופו של תהליך את מטבח החלומות. אז איך ניגשים למלאכת תכנון מטבח? מהם הדברים שכדאי לקחת בחשבון ועל מה לא מומלץ לוותר? הנה המדריך המלא לתכנון מטבח בשישה צעדים פשוטים.

 

1. רצוי מול מצוי

לתכנן מטבח באופן  נכון, בעיקר אם אתם משפצים את המטבח ולא בונים מטבח חדש, הוא ניתוח של עיצוב המטבח הנוכחי והשוואה לרצוי – לתוצאה שהייתה משמחת אתכם בתום התהליך. לעתים קרובות תוכלו לעשות זאת בעצמכם מבלי להיוועץ בגורם מקצועי. חשבו מה “עובד” במטבח שלכם היום ומה פחות. כך למשל, העלו את הנקודות הבאות: האם הייתם רוצים יותר פתרונות אחסון במטבח? האם המטבח נראה לכם חשוך מעט ואתם רוצים לרווח ולהכניס אליו יותר אור? האם הייתם רוצים לשלב אי למטבח? כל התכנונים, כל השאיפות וכל הרצונות שלכם מתכנסים לשלב הזה – הראשוני והחשוב ביותר.

 

עיצוב פנים - איריס אבנרי דביר - צלם אלעד גונן

עיצוב פנים: איריס אבנרי דביר | צלם: אלעד גונן

מעצבת פנים אילונה זילברמן צלם ניצן הפנר

מעצבת פנים: אילונה זילברמן | צלם: ניצן הפנר

 

 

2. שרטוט ומדידות

שלב מעט סזיפי אבל לחלוטין מתגמל מאוד בהמשך. כעת, לאחר שאתם יודעים כיצד ייראה מטבח החלומות שלכם, הגיע הזמן לערוך מדידות בחלל החדש. קחו נייר, סרט מדידה ובדקו את האורך, הרוחב, הגובה והעומק של האלמנטים השונים שעתידים להיות בחלל (חלונות, משטחי עבודה, ארונות מטבח וכדומה), כמו גם את אורכו ורוחבו של החלל כולו, מקיר אל קיר על מנת לתכנן את המטבח המדויק.( כמובן שתתבצע מדידה לאחר סגירת ההזמנה עם חברת המטבחים).

 

 

3. השילוש הקדוש

כששוקלים רעיונות שונים לעיצוב המטבח ופרישת אביזרי המטבח השונים בחלל, כדאי לקחת בחשבון מספר פרמטרים: ראשית, אתם רוצים שעיצוב המטבח החדש יתאים לסגנון החיים שלכם (תדירות בישול, אירוח וכדומה). שנית, כדאי לשקול גם את סגנון הפרישה של המטבח. האם המטבח יהיה פתוח? האם יהיה בינו לבין חדר האוכל קשר? והאם האבזור שלו ישרת אתכם בצורה הטובה ביותר?

בחלק האבזור כדאי להתעכב על השילוש הקדוש בתכנון המטבח של מעצבי הפנים: המקרר, הכיור והכיריים. שלושת האלמנטים הללו, שהם גם המרכזיים והחשובים ביותר בכל מטבח, אמורים ליצור מעין צורת משולש דמיוני, ועליהן להיות קרובות זו לזו מספיק כדי לאפשר לכם עבודה נוחה במטבח (הוצאת המזון מהמקרר לכיריים, העברת סיר מהכיריים לכיור וכן הלאה).

כדי להבין מה תהיה הבחירה הנכונה ביותר למטבח שלכם, חשבו על הפרישות הפופולריות ביותר למטבחים: מטבח בצורת ר’ המעוצב כך שאזורי העבודה וארונות המטבח פרושים בצורה המזכירה את האות ר’, פרישה מקבילה המעוצבת כך שארונות המטבח והשיש מוצבים זה אל מול זה או פרישת קו, היא המינימליסטית מכולן שבה ארונות המטבח, השיש וכן הכיור מעוצבים בקו מתאר יחיד. יש פרישות נוספות, פופולריות לא פחות, ולכל אחת היתרונות והחסרונות שלה. בהתאם לצרכים שלכם ולחלל העומד לרשותכם תוכלו לבחור את העיצוב הבסיסי של המטבח שעליו יושתת העיצוב כולו בהמשך.

מעצבת פנים שרון סטריק חמו

מעצבת פנים: שרון סטריק חמו

אדריכלית עינב רימון צלם שי אפשטיין1

אדריכלית: עינב רימון | צלם: שי אפשטיין

צלמת שירן כרמל

צלמת: שירן כרמל

 

4. סגנון ועיצוב

מהו הסגנון האישי שמושך את עיניכם יותר מכל? איזו אווירה הייתם רוצים לייצר במטבח? בהתאם להעדפות האישיות, כמו גם בהתאם לבחירות העיצוביות באזור הסלון ופינת האוכל, תוכלו להחליט מה יהיו המאפיינים העיצוביים של תכנון המטבח – מסורתי, כפרי, חמים ומלא אופי, מטבח מודרני עם קווים ישרים, אלגנטיים ומינימליסטיים וכן הלאה. השמיים במקרה הזה הם באמת הגבול.

 

מעצבת פנים ספיר הרמן צלם מאור מויאל

מעצבת פנים: ספיר הרמן | צלם: מאור מויאל

מעצבת פנים לירז בוקעי צלמת שירן כרמל

מעצבת פנים: לירז בוקעי | צלמת: שירן כרמל

 

5. תאורה

תאורה למטבח היא אחד האלמנטים הכי חשובים שיש בחלל המטבח, שכן האור שתבחרו ליישם בחדר אמור לשרת אתכם לטובת משטחי העבודה, הכיריים ובאזור הכיור. לצד התאורה הפונקציונלית, שלבו גם תאורת אווירה שנועדה להוסיף נופך לחלל ולהאיר אזורים ספציפיים, דוגמת האי במטבח, או להאיר על נקודות עיצוביות מעניינות בחדר, דוגמת פנים ארון התצוגה שבו אתם מאחסנים כלים יפים.

מעצבת פנים מוריה דוידוביץ צלם מאור מויאל

מעצבת פנים: מוריה דוידוביץ | צלם: מאור מויאל

מעצבת פנים נעמה זהר צלמת שירן כרמל

מעצבת פנים: נעמה זהר | צלמת: שירן כרמל

אדריכלית ומעצבת פנים שמרית קלעי צלם מאור מויאל

אדריכלית ומעצבת פנים: שמרית קלעי | צלם: מאור מויאל

 

6. חומרים

לא משנה אם תעדיפו מטבח לבן, כחול או ירוק (כולן בחירות נהדרות!), בתכנון המטבח חשוב להבין באילו חומרים כדאי להשתמש, איזה מראה יוצר כל אחד מהם ואילו יתרונות פרקטיים יש להם. כך למשל, מטבח כפרי וחמים לרוב יהיה מלווה בבחירה של חומרים טבעיים, דוגמת עץ, מטבח מודרני יכול להיות מאובזר בחומרים דוגמת בטון או שיש נקי ומשטחי עבודה עטויי זכוכית ייצרו מראה ייחודי, מאוד לא טיפוסי אך אופנתי להפליא בחלל.

יהא החומר שתבחרו אשר יהא, אל תתפשרו על חומרים איכותיים שישרתו אתכם לאורך שנים.

 

 

אדריכלית מעצבת פנים אפרת וינרב WE Architects צלמת קרינה רוונה Karin Ravenna Photography

אדריכלית מעצבת פנים: אפרת וינרב WE Architects | צלמת: קרינה רוונה Karin Ravenna Photography

מעצבת פנים צביה קזיוף צלם אלעד גונן

מעצבת פנים: צביה קזיוף | צלם: אלעד גונן

 

—–

תמונה ראשית:
עיצוב פנים: לימור בן הרוש | צלם: עוזי פורת