{{searchTotal}} תוצאות
לחיפוש
בנושא "{{term}}"
מטבח משולב צבעים עם אי

התאמת המטבח למשפחה

9 ספטמבר 2020


כשיש ילדים קטנים בבית, מרחב המגורים כולו עובר שינויים על מנת להתאים לצרכים של הקטנטנים. מדובר הן בשינויים שמנגישים את הבית בהתאם לגודל וליכולות של הילדים, והן בשינויים שמונעים מהקטנטנים גישה לכלים מסוכנים ומפגש עם מצבים בעייתיים. רוב התאונות שילדים קטנים חווים הן תאונות המתרחשות בבית, ואחד החדרים בעלי פוטנציאל הסכנה הגבוה ביותר הוא המטבח. לכן, חשוב לתכנן ולסדר אותו בצורה חכמה ובטוחה.

זה מתחיל בשימת לב לפרטים הקטנים

עבור מי שאינו גר עם ילדים, שולחן קפה מלבני ואופנתי באמצע הסלון נראה כמו דבר רגיל. אולם, בבתים עם ילדים קטנים כנראה שלא נמצא רהיטים נמוכים וחדים, כיסויים לספות בצבע לבן, ועוד מגוון עיצובים יפים מבחינה אסתטית אך מסוכנים או עדינים מדי מבחינה פרקטית. ילדים לרוב אינם מודעים לסיכונים ולהשלכותיהם – הם מלאי אנרגיה וסקרנות ויש להם פחות ניסיון חיים כדי לדעת ממה להיזהר.

מטבח מודרני קלאסי
מעצבת פנים: יקירה בן אפרים | צלם: עידן גור

יש לתכנן מקום מבטחים

משפחות רבות מבלות זמן רב ואיכותי במטבח. זהו המקום שבו אנחנו מבצעים כמה מהפעולות הבסיסיות ביותר – אחסון, הכנת מזון, ולעיתים קרובות גם אכילה. מטבחים ברוב הבתים נגישים לכל דיירי הבית, ולעיתים קרובות הם אף חלק בלתי נפרד מחלל הסלון. על מנת לאפשר לכל המשפחה לחוות את המטבח בצורה יעילה ובטוחה, נשים לב לאלמנטים הבאים:

 

במקרה הזה – חשוב לעגל פינות

ילדים מתרוצצים ברחבי הבית ונתקלים ברהיטים לעיתים קרובות. לא נוכל למנוע לגמרי את התרחשות הפגיעות האלו, אך בהחלט נוכל להפחית את חומרתן ואת הכאב או החבלות שהן יגרמו לילד. כך, מומלץ לעגל כל פינה שהילד עלול להיתקל בה – החל מפינות השולחן וכלה בפינות של ידיות חדות.

מטבח עם קירות צבעוניים

מעצבת פנים: הילית קרש | צלם: עודד סמדר

 

לשכלל מגירות שמכילות סיכונים

ילדים רבים מגלים סקרנות כלפי מגירות המטבח: הם רוצים לפתוח ולסגור אותן ולעיתים אף להיתלות עליהן. הסיכונים הם רבים, וכדי למנוע תאונות נוכל להתקין מעצורים למגירות. מעצורים אלו מונעים היתפסות אצבעות בעת סגירת המגירה, ומונעים יציאה מלאה של המגירה מהמסילה במקרה שמושכים אותה החוצה.

מטבח וסלון בשילוב צבעים

מעצבת פנים: עדי אדליס | צלם: טל ניסים

 

דלתות – שימו מעצורים

מטבחים כוללים לרוב בדלתות בגבהים שונים, וזהו מקור בלתי נדלה להיתפסות האצבעות. גם במקרה הזה, מומלץ להתקין מעצורים בדלתות על מנת להימנע מסכנת הפציעה כתוצאה מהיתפסות אצבעות. מטבח לבן עם תקרה גבוהה

מעצבת פנים: עדי אדליס | צלם: טל ניסים

 

חומרים, כלים ומכשירים מסוכנים – מחוץ לתחום

חומרי ניקוי, תרופות, סכינים, כלים שבירים ומוצרי חשמל, מאוחסנים לרוב במטבח, ועלולים להוות סכנה עבור ילדים. לכן, נקפיד למנוע לחלוטין גישה של הילדים אליהם על ידי אחסונם במקומות גבוהים אליהם הילדים לא יוכלו להגיע, או בחללים נעולים שהילדים לא יוכלו לפתוח. ניתן לנעול חללים באמצעות מפתח או באמצעות התקנת מנגנונים שעובדים על הפעלת כוח.

אמא והבן שלה מבשלים

התמונה באדיבות מגזין נשים

 

כיריים בטוחות

משפחות רבות מעדיפות מטבחים עם כיריים בטכנולוגיית האינדוקציה, המפחיתה את הסיכוי לכוויות ולשריפות. במקרה של כיריים מסוג אחר, יש להקפיד על התקנת מערכות ייעודיות לבטיחות ילדים.

אי למטבח עם כיריים
מעצבת פנים: עינת ארליך | צלם: טל ניסים

 

לסיכום

 המטבח יכול להיות מתחם כיפי ובטוח לכל בני הבית, כולל הילדים הקטנים ביותר. כל שנדרש הוא להקדיש מחשבה לתכנונו ועיצובו של המטבח בהתאמה למשפחה.

מטבח לבן שמנת

מעצבת פנים: ענת שיתאווי | צלמת: שירן כרמלי

מטבח תמונה ראשית – מעצבת פנים: עינת ארליך | צלם: טל ניסים