{{searchTotal}} תוצאות
לחיפוש
בנושא "{{term}}"

הכל מתחיל בבטיחות: כך תתכננו מטבח בטוח לשימוש

8 יוני 2022

 

בתור מעצבי מטבחים, אנחנו יודעים שיש חשיבות אדירה לעיצוב מטבח מודרני ויפהפה. אתם רוצים לוודא שהמטבח החדש יתאם את הסגנון שאהבה נפשכם, שהוא ישדר תחושה ביתית ונעימה, שיהיה פרקטי ושישמש אתכם לאורך שנים ארוכות וטובות – אך יש פן נוסף, חשוב לא פחות, שקריטי לקחת בחשבון כבר בשלב התכנון: בטיחות במטבח. זהו אחד החללים עם פוטנציאל הסכנה הגדול ביותר בבית, וחשוב להתכונן בהתאם כדי למזער את הסיכון. כיצד עושים זאת נכון? הנה כמה דרכים לתכנון מטבח בטוח לשימוש, למבוגרים ולילדים כאחד.

 

תאורה: דאגו לגופי תאורה מספקים

הידעתם? ראות נמוכה נחשבת לאחד הגורמים הבולטים לפציעות במטבח. ומאחר וחיתוך פריטי מזון בחושך זו בהחלט לא פעילות מומלצת, חשוב לדאוג למערכת תאורה למטבח שתאיר באופן ייעודי על אזורי התפעול השונים במטבח: השיש, הכיור, משטחי העבודה, אזור הכיריים וכדומה.

 

אדריכלית ומעצבת פנים אפרת וינרב we architects צלם איתי בנית סטיילינג מאיה לבנת הרוש

אדריכלית ומעצבת פנים: אפרת וינרב we architects | צלם: איתי בנית | סטיילינג: מאיה לבנת הרוש

 

מעצבת פנים: חגית לונדנר | צלמת: גלית דויטש

 

מתגים ומכשירי חשמל: הרחק ממקורות מים

כולנו יודעים שחשמל ומים לא הולכים יחד, אך לעתים לא נותנים על כך את הדעת במהלך עיצוב מטבחים, שכן במטבח אזורי העבודה, השטיפה והבישול קרובים זה לזה. אך למרות זאת, חשוב לשים לב ולמזער את הסיכון של מים הבאים במגע עם מקורות החשמל השונים בחלל המטבח. ודאו כי המתגים, התקעים ומכשירי החשמל מוגנים באמצעות מפסק והארקה, הימנעו ממיקום של מתגי חשמל באזורים נמוכים מדי במטבח והעדיפו ככל הניתן שלא למקם מוצרי חשמל או מתגים בסמוך לכיור, לכיריים או לרצפה (במקרה של הצפה).

בהקשר זה חשוב לציין כי את מתגי החשמל יש למקם הרחק מהישג ידם של ילדים ולוודא שעל כל המתגים מותקנת הגנה המונעת מהם גישה חופשית. עוד בהקשר של בטיחות ילדים במטבח, חשוב לאבטח את כל ארונות המטבח וכן את דלתות המקרר כדי למנוע מילדים סקרנים גישה אל מקומות מסוכנים. את חומרי הניקוי ויתר החומרים המסוכנים במטבח מקמו במיקום גבוה, כדי להקטין ככל הניתן את אפשרות הגישה אליהם.

 

מעצב פנים גרשון צור צלם עודד סמדר (2)

מעצב פנים: גרשון צור |  צלם: עודד סמדר

 

מעצב פנים גרשון צור צלם עודד סמדר

מעצב פנים: גרשון צור | צלם: עודד סמדר

 

מעצבת פנים אילונה עשור צלמת שירן כרמל

מעצבת פנים: אילונה עשור | צלמת: שירן כרמל

 

פרישת המטבח: השתמשו בהיגיון בריא

בחרתם חיפוי קיר מקסים, משטחי פורניר נהדרים ועל פלטת הצבעים אין מה לדבר – המטבח החדש שלכם עתיד להיות מקסים! אך בבואנו לחשוב על החומרים בהם נשתמש ובוודאי שעל פרישת המטבח החדשה, חשוב לקחת בחשבון גם את נושא הבטיחות, שכן לאופן שבו האזורים השונים במטבח ימוקמו יש תפקיד חשוב בבטיחותו. אם הכיריים או התנור שלכם ממוקמים כך שעוברים לידם לעתים תכופות במטבח, סביר להניח שהדבר עלול להעלות את הסיכון לכך שיהיה מגע עם החלקים החמים, ולכן נסו למקם את האלמנטים המסוכנים במטבח בקצה אחד, במקום שבו יש מעט תנועה ככל הניתן. המקרר וארונות המטבח נחשבים לבטוחים באופן יחסי, והעדיפו למקם אותם באזור בו יש תנועה רבה יותר. בדומה לכך, העדיפו למקם את הכיריים במרחק מספק מהכיור ומומלץ בחום שלא למקם את הכיריים מתחת לחלון פתוח בו יש רוח נושבת העלולה לגרום להתלקחות האש או לפיזור מהיר של גז רעיל.

השתמשו בהיגיון הבריא כדי להבין היכן כדאי למקם את מכשירי החשמל, והעדיפו שיהיה זה במקום עם גישה נוחה. אחרי הכל, הרבה יותר קל להיכוות ממזון רותח שחומם במיקרוגל שממוקם בגובה רב מאשר בגובה העיניים.

 

מעצבת פנים ענבל איילון צלם מיכאל תקווה

מעצבת פנים: ענבל איילון | צלם: מיכאל תקווה

מעצבת פנים נורית גפן צלם עודד סמדר

מעצבת פנים: נורית גפן | צלם: עודד סמדר

 

ריצוף: מנעו ככל הניתן החלקה

מטבחים רבים מצוידים היום בתכונות נוגדות החלקה, ואין דבר חשוב מכך. המטבח הוא חלל שנחשף לרטיבות די בקלות, וזוהי גם אחת הפציעות הנפוצות ביותר במטבחים רבים, הנגרמת כתוצאה ממים שנשפכים על הרצפה, שמן סורר וכדומה.

כבר בשלב התכנון חשוב לבחור בגימור לרצפה הממזער את הסיכון להחלקה. משטחי עץ ולמינציה בגימור מט יהיו בחירות מצוינות – הם גם מחליקים פחות, גם קלים מאוד לתחזוקה וגם אסתטיים להפליא.

מעצבת פנים: יקירה בן אפרים | צלם: עידן גור

מעצבת פנים שרי לרנר צלם אסף ברנר

מעצבת פנים: שרי לרנר | צלם: אסף ברנר

מעצבת פנים רותם בנאי עוז צלם נדב פקט

מעצבת פנים: רותם בנאי עוז | צלם: נדב פקט

 

 

—–

תמונה ראשית:
מעצבות פנים: סטודיו קריאטיבה | צלמת: אורית ארנון