{{searchTotal}} תוצאות
לחיפוש
בנושא "{{term}}"
מטבח לבן של רגבה עם אי

טיפים לעיצוב מטבח כפרי

12 אוקטובר 2020

 

כאשר חושבים על העיצוב של המטבח הכפרי, המחשבה שעולה בראשנו היא מטבח העשוי מעץ. למרות שמטבח זה קיים כבר שנים רבות, הוא אהוב במיוחד ואינו מתיישן. במטבחים אלו ישנה אווירה ביתית המשדרת חמימות, שלווה ורגיעה ומאד נעים לשהות בהם. הם מאופיינים בגוונים בהירים, אשר תורמים לתחושה הכה מיוחדת המאפיינת את המטבח הזה. במאמר זה נעמיק ביתרונותיו של המטבח הכפרי.

מהם היתרונות של המטבח הכפרי?

למטבח הכפרי יש מספר יתרונות בולטים, יתרונות אלו נמדדים דווקא בתחושה אשר מעניק מטבח זה. נרחיב על כך מעט:

  • להרגיש קרובים לטבע – בעבר המטבח הכפרי היה שמור כעיצוב לבתים פרטיים המוקפים טבע. כיום, עם הצורך לחיות בעיר קרוב למקום העבודה, ניתן לעצב מטבח חמים ונעים שתחפצו לשבת בו ולחוש קרובים לטבע גם בעיר.
  • אווירה חמימה ונעימה הנגרמת מהשימוש בעץ כמובן. את הסגנון הכפרי ניתן להתאים לפי טעמכם האישי כך שהוא יכול להיות גם מאד רומנטי, רך ומלטף.
  • אינו מתיישן ונמאס, הסגנון הכפרי מעוצב במטבחים זה שנים רבות, ויחד עם זאת הוא סגנון אהוב מאד הן על הלקוחות והן על מעצבי הפנים, בפרט כיום כאשר הוא שודרג עם הטכנולוגיה החדישה המאפשרת ליהנות מכל העולמות יחד.

 

מטבח פתוח

מעצבת פנים : שיר בר גיל כהן | צלם: לירן שרעבי

מטבח כפרי

מעצבת פנים : ניצן הורוביץ | צלם: עודד סמדר

 

מקורותיו של המטבח הכפרי

כדי לעצב מטבח כפרי המותאם לסגנונכם האישי יש להתחשב בכמה פרמטרים. ביניהם נמצא את גוון העץ, סוג העץ והתחושה שאליה אתם מכוונים כאשר אתם שוהים במטבח הביתי שלכם. בעבר היה נהוג לבנות מטבח כפרי גם מעץ בגוון כהה אשר יתאים לסגנון בקתות העץ או הבתים הפרטיים באנגליה, שכן שם נוסף למטבח כפרי הוא מטבח אנגלי. עיצוב המטבח עצמו התאפיין בעבודת יד יוצאת מן הכלל הכוללת גילופים ועיטורים של העץ בכל המטבח.

לעומתו המטבח הכפרי המתאפיין בגוונים הלבנים מגיע מצרפת מחבל פרובנס ועל כן הוא נקרא מטבח פרובנס. מטבח זה אשר גווניו בהירים מעניק תחושה אחרת בתוך חלל המטבח. במטבח זה תוכלו למצוא שילובי צבעים כמו מטבח לבן עם משטחי עץ בגוון טבעי, או מטבח לבן שבו דווקא האי מטבח בנוי מעץ בגוון תכלת/כחלחל או ירוק פיסטוק וכדומה. חשוב להקפיד על זרימה עיצובית אשר תתקשר גם עם שאר חלקי הבית.

מטבח כפרי בצבע לבן

מעצבת פנים תכנון והום סטיילינג : איריס פלס אזולאי | צלם: יואל אליווה

 

ככלל, רוב המטבחים הכפריים יבנו מעץ מלא כאשר אתם תחליטו האם עיצוב העץ יהיה בסגנון מודרני בעל קווים נקיים או סגנון מעוצב יותר עם גילופי עץ או בשילוב עם חומרים נוספים כגון נירוסטה, ברזל וגם זכוכית.

המטבח הכפרי מעניק תחושה של אווירה נעימה, חמה ומפנקת הנגרמת הן משילוב הצבעים הבהירים הנעימים והן מהשימוש בעץ שהוא חומר מן הטבע המעוצב בעידון רב מול סגנונות עיצוב אחרים של המטבח.

מטבח כפרי גדול

מעצב פנים : ניצן הורוביץ | צלם: עודד סמדר

מטבח כחול

מעצבת פנים : דבורי טובול פריד | צלמת: שירן כרמל

 

טיפים לעיצוב המטבח הכפרי שלכם

לפניכם מספר טיפים מועילים אשר יסייעו לכם לעצב את המטבח הכפרי המותאם לכם ככפפה ליד.

  1. בחרו את הסגנון של המטבח שאתם רוצים בביתכם, החליטו האם אתם מעוניינים במטבח בעל קווים נקיים או מסוגנן יותר.
  2. השתמשו בטכנולוגיה הקיימת לרשותכם. כיום, בזכות הטכנולוגיה ניתן ליהנות ממטבחים כפריים העשויים מעץ מלא ולשלבם עם מוצרי חשמל שונים כגון קולט אדים, מקרר מדיח מיקרוגל, ברזים ועוד.
  3. שלבו חומרי גלם שונים במטבח. תוכלו לשלב משטח שיש באי שלכם על גבי העץ. או לשלב זכוכיות בארונות המטבח אשר יצרו מראה ייחודי המשתלב נפלא עם העץ. נירוסטה הוא חומר נהדר שעשויים בו שימוש במוצרי החשמל והוא משתלב מאד יפה עם העץ המלא. חומר גלם נוסף המשתלב נפלא עם עיצוב העץ במטבח הכפרי הוא הברזל. גם בבניית מטבח כפרי, עדין, בעל מראה נקי תוכלו לשלב נגיעות של ברזל, בין אם אלו רגלי כסאות הבר המונחים באי במטבח שלכם, ובין אם תבחרו דווקא בידיות מפורזלות עדינות להשלמת המראה.
  4. אל תחששו להוסיף צבע. השימוש בצבע אשר “שובר” את רצף המטבח הלבן הוא נעים וייחודי לעין, החל מפריטי הריהוט השונים המשולבים בו, ועד לאביזרים משלמים כגון: קומקום צבעוני, מגבות תואמות ואביזרי נוי דקורטיביים המשלימים את עיצוב המטבח באותם הגוונים.

 

מטבח כפרי גדול בצבע אפור

מעצבת פנים : שירי ארצי | צלם: נדב פקט

למי מתאים מטבח כפרי?

המטבח בעיצוב הכפרי מתאים לכל אלו אשר מעוניינים בתחושת החמימות הנלווית לעץ כאשר הם צועדים אל המטבח בביתם. מי שתחושת העץ נעימה לו והוא מעדיף אותה על פני הסגנון המתועש והאורבני או המודרני המינימליסטי בהחלט ייהנה מהרוך שמקרין עיצוב מטבח זה.

מטבח לבן של רגבה

מעצבת פנים : שיר בר גיל כהן | צלם: לירן שרעבי

מטבח של רגבה עם אי גדול

צלם : עוזי פורת

מטבח תמונה ראשית – מעצבת פנים : ליאת הראל | צלם: אלעד גונן