{{searchTotal}} תוצאות
לחיפוש
בנושא "{{term}}"
אי למטבח בצבע אפור

רעיונות לעיצוב המטבח

23 ספטמבר 2020

 

עיצוב המטבח כחלק מהותי מעיצוב הבית הפך לתופעה מוכרת בארץ וברחבי העולם. כיום כאשר יש אינספור תוכניות ריאליטי בתחום הבישול והמטבח זכה למקום של כבוד אנו משקיעים בעיצובו ובתכנונו כדי שישרת אותנו באופן המיטבי ביותר אך בד בבד גם כדי שיראה אסתטי ומזמין. ישנם סגנונות עיצוב רבים למטבחים שמטרתם לענות על הטעם האישי של כל אחד ואחד מאיתנו. במאמר זה נדון בהרחבה על עיצוב מטבחים.

מטבח ואי למטבח בצבע אפור

אדריכלית: עינב רימון | צלם: שי אפשטיין

 

בחירת הסגנון העיצובי הנכון עבורנו

כאמור למטבחים יש סגנונות עיצוב רבים, כל סגנון משרה אווירה מסוימת אשר מטרתה היא להנעים את זמן שהותנו במטבח. לפניכם מספר סגנונות עיצוביים:
המטבח הכפרי – מטבח זה מתאפיין בשילוב של עץ עם מתכת. סגנון הפרובנס מתאפיין בגוונים רכים כמו לבן ושמנת, כאשר הארונות יהיו מגולפים בהתאם, ידיות הארונות והמגירות ישולבו מברזל מפורזל, תאורה תלויה בסגנון וינטג’ תשלים את המראה באופן מושלם ואם יש לכם קיר ייעודי עשוי אבן ירושלמית במטבח יתקבל המראה האותנטי של עיצוב זה. מאפיין נוסף הוא השימוש בזכוכיות בארונות המטבח המאפשרים הצצה אל הכלים השונים המאוחסנים בהם. אם יש אי במטבח זה גם הוא יהיה עשוי עץ, כאשר הכסאות שישלבו עימו יכולים להיות עשויים מעץ או מתכת או אף שילוב בין השניים כדי להמשיך את הקו העיצובי הכפרי.

מטבח בסגנון כפרי
מעצבת פנים: אודליה ברזילי | צלמת: עינת דקל

המטבח המודרני – מטבח זה מתאפיין בשיק ייחודי, במטבחים אלו תמצאו שילובים של צבעים עזים ושילובים בין חומרים שונים כגון: זכוכית, עץ ושיש המטבח מתאפיין גם בגימורים מתכתיים, גוונים מטאליים, וגם בגימורים מבריקים למי שזהו טעמו. המטבח המודרני מציע שפע של אפשרויות המשולבות עם חופש יצירתי כיד הדמיון, החל מאופן יצירת הארונות והמגירות, דרך הצבעים וכלה באביזרים המשלימים ליצירת האווירה המושלמת במטבח זה.

מטבח מודרני בצבע מטאלי

מעצבת פנים: אילונה זילברמן | צלם: ניצן הפנר

המטבח האקלקטי – מטבח זה הוא השילוב בין המטבחים הכפרי והמודרני. במטבח הזה תוכלו לשלב אלמנטים מן המטבח הכפרי כמו אי שמשטחו עשוי עץ גולמי לצד אלמנטים מן המטבח המודרני כמו שימוש במוצרי חשמל בגוון מטאלי. המטבח האקלקטי מאפשר לכם ליהנות מהטוב בשני העולמות או במקרה הזה בשני המטבחים.

מטבח לבן עם אי מעץ במרכזו

מעצבת פנים: אתי גבאי | צלם: שי אפשטיין

 

עיצוב מטבח כרוך גם במעצב אישי

יתכן שיש לכם חוש עיצוב מפותח במיוחד ואתם יודעים בדיוק מה אתם רוצים במטבח, איך אתם רוצים שהמטבח יראה ואפילו יש לכם תמונה ברורה בדמיונכם של כל פרט ופרט שיהיה במטבח החדש שלכם. לשם מה אתם זקוקים למעצב אישי? ובכן, יתרונותיו של המעצב האישי הם שהוא יכול לקחת אתכם למחוזות חדשים שלא חשבתם עליהם מעולם. הוא יכול להציג לכם רעיונות ואפשרויות שונים בהתאם לידיעותיו הנרחבות. כמו כן, בשל היותו מעצב אישי הוא מכיר מוצרים רבים שאולי אינכם מכירים כלל, אביזרים אשר יוכלו לשכלל את המטבח שלכם לאין שיעור, עיצוב חדשני שלא ידעתם כלל שקיים או שדרוג הרעיון שלכם והפיכת החלום למציאות כחוויה משותפת שלכם ושלו יחדיו.

אל תמהרו לפסול את השימוש בשירותיו, שכן הוא יכול לתרום רבות לנראות המטבח שלכם, לקשר אותו לעיצוב של שאר חלקי הבית וליצור קו אחיד וכמובן לתת מענה מקצועי לכל בקשה שיש לכם הקשורה בתחום העיצוב. מעבר לכך, תמיד נבון להיעזר בעוד זוג עיניים אשר יכולות לראות את הדברים מפרספקטיבה שונה לחלוטין, ולהציע שיפורים ורעיונות חדשים התורמים למיזם המשותף.

אם אין לכם כלל ידע בעיצוב מטבחים, הרי שסיוע של מעצב אישי יכול לעשות עבורכם את כל ההבדל בין מטבח רגיל שבו הייתם בוחרים לבין מטבח מהוקצע, מעוצב למשעי ויפהפה בסיועו של המעצב האישי.

מטבח של רגבה בצבע לבן

מעצב פנים: בן רזניאלי | צלם: אורן עמוס

מטבח ואי למטבח בצבע לבן

מעצבת פנים: הדס אלטמן | צלם: שי אפשטיין

 

קו הסיום – האביזרים הקטנים שמשנים את כל התמונה לעיצוב מטבח

לאחר בחירת הקו העיצובי של המטבח, מלאכת העיצוב אינה תמה. כעת יש לבחור את מוצרי החשמל אשר יתאימו בסינרגיה מושלמת לעיצוב שנבחר. כמו כן, יש להתאים את הברזים, לבחור כיור תואם וגם משטח עבודה. כיום תוכלו למצוא משטחים עשויים מחומרי גלם שונים כגון: אבן קיסר, שיש, קוריאן, זכוכית, בוצ’ר בלוק, נירוסטה ועוד. אם אתם רוצים ממש לרדת לפרטים הקטנים תוכלו לשלב חיפויי קירות אשר עליהם משולבים איורים שונים, גרפיקות וציורים אשר הופכים את המטבח ליצירת אומנות של ממש. למטבח שלכם תהיה אמירה ייחודית שלא ניתן למצוא באף מטבח אחר.

אביזרים משלימים נוספים אשר יתרמו להשלמת העיצוב הם: תאורה נכונה, עציצים, מדפי תבלינים, אביזרי נוי דקורטיביים, תמונות, שעונים ועוד.

מטבח בצבע לבן עם שילוב עץ

מעצבת פנים: יפעת ברדה | צלמת: מירית רובין

מטבח שברובו עשוי מעץ

מעצבת פנים: מיכל מטלון | צלמת: אורית ארנון

מטבח תמונה ראשית – אדריכלית: עינב רימון | צלם: שי אפשטיין