{{searchTotal}} תוצאות
לחיפוש
בנושא "{{term}}"

כל הצבעים כולם: כך תבחרו צבע נכון למטבח

20 פברואר 2022

אתם אוהבים ורוד עתיק? גוון המנטה האופנתי מפיל אתכם שדודים? אינכם יכולים לדמיין את חייכם בלעדי גוון הפנינה העדין המעטר את חלקי הבית השונים שלכם? כיצד תבחרו את פלטת הצבעים הנכונה ביותר לקודש הקודשים הקולינרי, המטבח? בדיוק לשם כך אנחנו כאן! באמצעות יישום של כמה כללים פשוטים, תוכלו לעצב את המטבח בפלטת הצבעים הנבחרת בקלות ובהרמוניה, בהתאמה לסגנון האישי שלכם ולא פחות חשוב – באופן שיחמיא לחלל. איך עושים זאת נכון? בואו לגלות!

מעצבת פנים עינת ארליך צלם איתי בנית

מעצבת פנים: עינת ארליך | צלם: איתי בנית

 

נעים להכיר: גלגל הצבעים

הצעד הראשון בדרך לבחירת צבע למטבח הוא להבין כיצד ובאיזה אופן צבעים משלימים זה את זה. אל דאגה, זה לא עתיד להיות שיעור בתולדות האומנות, אלא הצצה קטנה לאופן שבו אסתטיקה “מתנהגת”. הסוד הגדול ביותר של עיצוב מטבחים נהדר הוא די פשוט והוא טמון בשתי מילים: גלגל הצבעים.

יש שתי דרכים בסיסיות שבהן נוכל לרתום אותו לטובת עיצוב מטבחים: שימוש בצבעים משלימים, זאת אומרת צמד צבעים הממוקמים זה מול זה בגלגל הצבעים ומשלימים זה את זה, וגם שימוש בצבעים אנלוגיים, זאת אומרת שימוש בשלושה גוונים הממוקמים יחד על פני גלגל הצבעים ולמעשה מכילים גוונים שונים של צבע ראשי אחד (לדוגמה צהוב, צהוב-ירוק וירוק). כאן נכנסות לתמונה גם טקסטורות צבעים. תוכלו לבחור שניים או שלושה גוונים שונים, ולשחק עם טקסטורות שונות במופעים שונים ברחבי המטבח – משטחי עץ עם טקסטורה מעניינת, אריחים בולטים או צורות גיאומטריות שונות ברחבי החלל הם כולם דרכים מצוינות להחיל את פלטת הצבעים הנבחרת בצורה מעניינת על גבי חיפוי קיר מטבח, במשטחי השיש ואפילו רצפות. וזו כל התורה על רגל אחת.

 

מעצבת חמוטל קציר צלם גלית דויטש

מעצבת: חמוטל קציר | צלם: גלית דויטש

 

כיצד נתאים את צבעי המטבח לחלל וליתר חלקי הבית?

מילת המפתח של עיצוב הבית בכלל ועיצוב המטבח בפרט היא הרמוניה, ולכן חשוב לקחת בחשבון את גודל המטבח, צורתו, התאורה הטבעית שבו וההתאמה ליתר חלקי הבית לפני שמחליטים על הצבע הנבחר.

כך למשל, אם יש לכם מטבח קטן, צר או בעל תקרה נמוכה וגם מעט אור טבעי, בחירת גוון כהה עשויה לגרום לחדר להרגיש מעיק ולא מסביר פנים. במקרה כזה, נעדיף לשלב גוונים בהירים, ש”פותחים” את החלל, מאווררים אותו ומעניקים לו תחושה של גודל ומרחב. באותו האופן, במטבחים גדולים ורחבים בעלי אור טבעי רב ותקרה גבוהה, ניתן להשתמש גם בגוונים כהים ודרמטיים, שכן כמות האור החודרת פנימה וגודל החלל יבטיחו שהמטבח עדיין ירגיש אוורירי ונעים.

בנוסף, חשוב להתאים את הצבע הנבחר גם לחללים השונים בבית, ובייחוד לחדרים הסמוכים אליו. אם פינת האוכל שלכם צמודה למטבח ובחרתם עבורה גווני כחול ים, תכלת ובז’ עדין, אזי עדיף להחיל גוונים דומים או לפחות כאלו שמתכתבים אלו עם אלו גם במטבח גדול. במקרה כזה, בחירה של צבעים ניטרליים דוגמת לבן, אפור, קרם ושילובם עם גימורי זהב או שחור יהיו בחירה מצוינת.

 

בואו לקבל השראה

כעת, כשהידע התיאורטי מרפד את החלק היצירתי של המוח, הגיע הזמן להעניק לו מעט השראה! עדיין מתלבטים באילו גוונים לבחור ומה יהיה הצבע שיעטר את המטבח שלכם? הינה כמה בחירות נהדרות, שגם טומנות בחובן אווירה של ממש.

אנרגטי – גוונים מבריקים של לבן יכולים להיות מעוררים, אנרגטיים ומצוינים בייחוד עבור מטבח משפחתי מלא חיים.

 

מעצב דניאל חסון צלם אורי אקרמן

מעצב פנים: דניאל חסון | צלם: אורי אקרמן

מעצבת פנים יפעת ברדה צלמת מירית רובין

מעצבת פנים: יפעת ברדה | צלמת: מירית רובין

 

רגוע – גוונים ניטרליים ופסטליים דוגמת תכלת, ירקרק או ורדרד, הם אידיאליים ליצירת סביבה נעימה וחמימה.

מעצבת פנים ליבנת כהן מרין צלם עודד סמדר

מעצבת פנים: ליבנת כהן מרין | צלם: עודד סמדר

מעצבת פנים אילונה זילברמן צלם ניצן הפנר

מעצבת פנים: אילונה זילברמן | צלם: ניצן הפנר

אדריכל דן ליפשיץ צלם מאור מויאל

אדריכל: דן ליפשיץ | צלם: מאור מויאל

 

מתוחכם – גווני אפור מעושנים מתקשרים עם אווירה רצינית, תרבותית ומתוחכמת.

אדריכלית ומעצבת פנים אפרת וינרב צלם איתי בנית we architects
אדריכלית ומעצבת פנים: אפרת וינרב we architects | צלם: איתי בנית 

מעצבת פנים ענבל איילון צלם מיכאל תקווה
מעצבת פנים: ענבל איילון | צלם: מיכאל תקווה

 

אורבני – שימוש בסכמת צבעים חשופה עם צבע בולט אחד, לדוגמה כתום או צהוב, זו דרך מצוינת לעצב מטבח עכשווי, טרנדי ועדכני.

אדריכלית עינב רימון צלם שי אפשטיין

אדריכלית: עינב רימון | צלם: שי אפשטיין

 

 

—–

תמונה ראשית:
אדריכלית ומעצבת פנים: אפרת ויינרב  we architects | צלם: קרינה רבנה