{{searchTotal}} תוצאות
לחיפוש
בנושא "{{term}}"
אלמוג - מעצבת פנים - מאיה שיינברגר - צלם שי אפשטיין

מטבח כחול, אפור או צהוב? כך תעצבו את המטבח בגוון דומיננטי

15 יולי 2021

 

אם בעבר גוון המטבח תיאר מטבחים הנעים בין גווני העץ הטבעי ללבן הבתולי הנצחי, הרי שבעשור האחרון עולם העיצוב בכלל ועולם עיצוב המטבחים בפרט עובר שינוי מבורך, וכיום הוא מציע סקאלת צבעים רחבה שאותה מיישמים מעצבים בכל חלקי המטבח, החל מגופי תאורה למטבח, דרך צבעי ארונות המטבח, האי וכסאות האוכל ועד לקירות ולרצפה. רוצים גם אתם לטבול את המטבח שלכם בנגיעות צבע מרעננות ולדעת מה משדר כל צבע? כך תעשו זאת נכון.

 

תחכום ואלגנטיות: כחול

להעניק לצבע תארים כמו מתוחכם או אלגנטי זה לא דבר של מה בכך, אך נראה שהכחול על גווניו השונים קוטף את התארים הללו ללא כל מאמץ. משטחים בגווני הכחול יעניקו למטבח מראה אטרקטיבי מחד אך תכליתי מאידך, ותוכלו להשתמש בו בגרסתו העמוקה יותר, דוגמת בחירה בגווני אינדיגו מלכותיים, או בגרסתו הקלילה יותר, בגוונים רכים, בהירים ומרגיעים יותר.

אדריכלית מעצבת פנים אפרת וינרב WE Architects צלמת קרינה רוונה Karin Ravenna Photography

אדריכלית מעצבת פנים: אפרת וינרב WE Architects | צלמת: קרינה רוונה Karin Ravenna Photography

מעצבת פנים עדי אדליס - צלם טל ניסים

מעצבת פנים: עדי אדליס | צלם: טל ניסים

מעצבת חמוטל קציר צלם גלית דויטש

מעצבת: חמוטל קציר | צלם: גלית דויטש

מעצבת חמוטל קציר צלם גלית דויטש

מעצבת: חמוטל קציר | צלם: גלית דויטש

מעצבת פנים דבורי טובול פריד צלמת שירן כרמל

מעצבת פנים: דבורי טובול פריד | צלמת: שירן כרמל

אינטנסיביות אלגנטית: שחור

מטבח בצבע שחור הפך לאחת הבחירות הפופולריות ביותר עבור מטבחים בשנים האחרונות, בעיקר עבור מטבח מודרני ואלגנטי. הוא נקי, הוא יוצר מראה עמוק המעיד על טעם משובח ולמרות מה שנדמה בתחילה, הוא יוצר אווירה חמימה וביתית. אם השטח העומד לרשותכם במטבח גדול מאוד, הרי שבחירה בצבע שחור תסייע לצמצם את החלל, לתחום אותו ולשוות לו מראה “אסוף יותר”. את המשטחים השחורים תוכלו ליישם בצורה חכמה כך שלא ישתלטו על החלל. כך למשל, ניתן לבחור אי למטבח וארונות מטבח בגוון שחור עמוק, וליצור ניגודיות מעניינת באמצעות בחירה בלבן צחור במשטחי הקרמיקה או ברצפת החדר. את המראה תוכלו להשלים עם גימורים בצבע זהב מוברש וליישם אותם בברזים, באביזרי החשמל השונים ואפילו בפח האשפה. השילוב יהיה נהדר, מודרני וכובש.

משטח אבן קיסר - אדריכלית עינב רימון צלם שי אפשטיין

אדריכלית: עינב רימון | צלם: שי אפשטיין

אדריכלית ומעצבת פנים שמרית קלעי צלם מאור מויאל

אדריכלית ומעצבת פנים: שמרית קלעי | צלם: מאור מויאל

 

הכי מעניין שיש: אפור

הגוון האפור הוא בחירה מעולה אם אתם רוצים שהמטבח שלכם לא יהיה כהה מדי או בהיר מאוד. לא מעט אנשים טועים לחשוב שהאפור הוא גוון גנרי ואף משעמם, אך ההיפך הוא הנכון. כשהגוון האפור מיושם כהלכה בין חלקי המטבח השונים, הוא יוצר מראה דומיננטי מאין כמוהו. לא רק שהוא מתיישן היטב ונושא אופי עמוק יותר ככל שחולף הזמן, הוא גם מציע ניטרליות מבורכת המאפשרת לכם לשחק עם עיצוב המטבח בקלות. כך למשל אם תרצו לרענן את מראה המטבח בהמשך, תוכלו לשבץ בו פרטי נוי, טקסטיל ואומנות שונים בגוונים משתנים, ולא להיות כבולים לגוון אחד בלבד המתכתב עם צבע המטבח.

מעצבת פנים שירי ארצי - צלם נדב פקט

מעצבת פנים: שירי ארצי | צלם: נדב פקט

מעצבת פנים הילית קרש - צלם עודד סמדר

מעצבת פנים: הילית קרש | צלם: עודד סמדר

 

 

קלאסיות מנצחת: מטבח לבן

אין־ספור גוונים יכולים לעבור בנהר עיצוב המטבחים, אך אם יש צבע שיישאר תמיד אופנתי, מתאים, מרענן, נקי ויפהפה – הרי שזה הלבן הקלאסי. אם אתם לא רוצים לבחור בגוון לבן טהור ומסנוור, תוכלו לבחור לבן “מלוכלך”, קרמי מעט, הנחשב לגוון בעל טון חם ומרגיע יותר. הצבע הלבן מתאים לכל סגנון מטבח, מסורתי, מודרני או מטבח כפרי. על פי מגמות עכשוויות לצבעי מטבח בשנת 2021, מטבח לבן הוא ללא ספק אחד מהכוכבים הפופולריים ביותר, ולחלוטין יכול להיות מיושם כצבע דומיננטי ושולט. אם תרצו להוסיף עניין בחלל, תוכלו לאזן את הגוון הלבן השולט בארונות המטבח, בקרמיקה או בשיש ולשבץ גם נגיעות של עץ טבעי, אפור ושחור למראה מונוכרומטי או פשוט ברונזה מלכותית.

מעצבת פנים צביה קזיוף צלם אלעד גונן

מעצבת פנים: צביה קזיוף | צלם: אלעד גונן

אפרת רז ומיכל סיני עיצוב צלם אלעד גונן

עיצוב: אפרת רז ומיכל סיני | צלם: אלעד גונן

מעצב פנים בן רזניאלי צלם אורן עמוס

מעצב פנים: בן רזניאלי | צלם: אורן עמוס

 

פצצת אנרגיה צהובה: צהוב

יישום של גווני הצהוב במטבח והפיכתו לגוון הדומיננטי בחלל היא ללא ספק בחירה השמורה לאמיצים שבחבורה, אך העובדה שבכוחה של הבחירה הזו להפיח חיים בכל מטבח לגמרי הופכת אותה למשתלמת! הסקאלה הבהירה של הצהוב, כשהיא מיושמת בארונות המטבח או באי, למשל, מבליטה את החלל כולו, יוצרת מראה תוסס ומקום שנעים לעבוד בו, לבשל בכיף ולהתענג על חוויות משפחתיות משותפות. אם המטבח שלכם מאובזר בחלונות המכניסים את אור השמש הבהיר פנימה, הגוון הצהוב יבליט את היתרון הזה עוד יותר וייצור חלל שטוף שמש, אנרגטי ונעים. כדי שלא להעמיס על החלל עם הגוון הדומיננטי הזה, מומלץ לשלב אותו עם משטחים בהירים יותר, כמו קירות לבנים או קרמיקה בגוון קרם

מעצבת פנים - מאיה שיינברגר - צלם שי אפשטיין

מעצבת פנים: מאיה שיינברגר | צלם: שי אפשטיין

 

הטבע בתוך הבית: ירוק

מטבח בגוון הירוק הוא אחד הטרנדים העולים בתחום עיצוב המטבחים. תוכלו לבחור בגוון זית כהה מאוד או בגווני המנטה המרעננים וליצור את הסגנון המועדף עליכם, כזה שיוצר אווירת טבע קיצית או אווירה של יער רומנטי. גווני הירוק הכהים משתלבים נהדר עם זהב מוברש או ברונזה, ויוצרים יחד מראה אלגנטי, על־זמני וכזה שיגרום לכם לרצות לרקוח מטעמים בכל שעות היום.

דגם דלתא - מעצבת פנים רונה טמקין צלמת שירן כרמל

מעצבת פנים: רונה טמקין | צלמת: שירן כרמל

מעצבת פנים עינת ארליך צלם טל ניסים

מעצבת פנים: עינת ארליך | צלם: טל ניסים

 

—–

תמונה ראשית:
מעצבת פנים: מאיה שיינברגר | צלם: שי אפשטיין