{{searchTotal}} תוצאות
לחיפוש
בנושא "{{term}}"
מעצבת פנים טל ויסמרק רצון צלם מאור מויאל

מטבח גדול בצורת ר: איך לעצב?

27 אוגוסט 2021

 

מטבח פינתי בצורת ר הוא הפתרון האולטימטיבי לכל מי שמבקש לעצב מטבח פרקטי, שנראה מעולה וגם מציע מקום אחסון מגוון, בייחוד במטבחים קטנים שבהם אזור העיצוב מוגבל. אז איך מעצבים מטבח פינתי שכזה? מהם היתרונות שלו? וכיצד תוכלו להבטיח שגם אם השטח העומד לרשותכם מוגבל, עדיין תפיקו ממנו את המרב? הינה כול מה שכדאי לדעת בדרך לעיצוב מטבח בצורת ר.

מהו מטבח בצורת ר?

הפרישה הפונקציונלית הזו מורכבת משני משטחי עבודה הממוקמים בשני קירות צמודים הנפגשים בזווית ישרה בפינה אחת ויוצרים מעין צורת ר. זוהי פרישה פופולרית מאוד המציעה שטח רצפה רחב יותר בהשוואה לפרישה הפופולרית לא פחות – מטבח בצורת ח, וזאת מבלי להתפשר על שטחי עבודה ובישול יקרים. העיצוב הגמיש הזה מאפשר למקם את אזורי הבישול, ההכנה והניקוי של המזון באזורים הנוחים לכם, כך שהם יהיו בהישג יד, תמיד, ולשמור על “משולש הזהב” – עוגני העיצוב שבמסגרתם יש מקום מוגדר לכיריים, למקרר ולכיור.

אדריכל דן ליפשיץ צלם מאור מויאל

אדריכל דן ליפשיץ צלם מאור מויאל

אדריכל: דן ליפשיץ צלם: מאור מויאל

 

מהם היתרונות של עיצוב מטבח בצורת ר’?

מטבח בצורת ר אידיאלי בעיקר למשפחות גדולות. הוא מציע פרישה יעילה, מראה מעוצב ומאוורר שבו יש שפע של מקום ושטח רצפה, וזאת מבלי לוותר על שטחי אחסון יקרים. סגנון העיצוב הזה פופולרי במיוחד במטבחים קטנים יחסית, שכן עיצוב מטבח קטן בצורת ר מסייע למקסם את האחסון בחלל, גם אם הוא לא רב.

אדריכלית נעמה דפני - מעצבת בתים לני שריר - צלמת עינת דקל

אדריכלית: נעמה דפני – מעצבת בתים: לני שריר – צלמת: עינת דקל

מעצבת פנים אילונה זילברמן צלם ניצן הפנר

מעצבת פנים: אילונה זילברמן צלם: ניצן הפנר

מעצבות פנים: טלי אליאשוב ופלורינה פופובסקי צלם: איל תגר

 

האם ניתן לשלב אי במטבח בצורת ר’?

אם השטח העומד לרשותכם מאפשר זאת, אי למטבח נחשב לשדרוג משמעותי למטבחים בצורת ר’. הוספת אי למטבח הממוקם במרכז החלל יוצר מוקד עיצובי לחדר ומשמש גם כמקום חלופי לסעודה. במקום שולחן האוכל והכיסאות המסורתיים (דבר שניתן לשלב סביב האי, כיסאות בר גבוהים וליצור מראה מאוורר עוד יותר). בייחוד במטבחים קטנים עם ארונות מטבח קיר ספורים, אי למטבח מגדיל משמעותית את שטח העבודה, מוסיף שטחי אחסון יקרים מפז ומאפשר לכם למקם בתוכו מוצרי חשמל, כלי מטבח נוספים אביזרים שונים וגם לבשל בשטחו. בנוסף, וזה נכון לכול גודל של מטבח ולכול פרישה שהיא, אי למטבח מוסיף מוקד חברתי נעים במיוחד. ניתן לאכול סביבו ארוחות משפחתיות מהירות, ליהנות משיחה טובה לעת ערב או פשוט לשעשע את הבשלנים בזמן שהם עומלים על הארוחה במטבח, מבלי שיהיו מנותקים ממוקד השיחה.

מעצבת פנים יפעת ברדה צלמת מירית רובין

מעצבת פנים: יפעת ברדה צלמת: מירית רובין

מעצבת פנים ספיר הרמן צלם מאור מויאל

מעצבת פנים: ספיר הרמן צלם: מאור מויאל

 

כיצד ניתן ליצור פתרונות אחסון חכמים בחלל במטבח גדול?

מטבח צריך להיות פונקציונלי ולהתאים לצורכיהם של המשתמשים בו, אך כדאי שהוא יהיה גם מסוגנן ומעוצב. זה בדיוק התפקיד של פתרונות אחסון חכמים בחלל, שאותם כדאי לקחת בחשבון ולתכנן מראש כבר בעת עיצוב המטבח. אם השטח העומד לרשותכם מוגבל ואינכם יכולים להוסיף אי במרכז המטבח, ניתן להוסיף ארון נייד הממוקם לצד אחת מדפנות המטבח ומתנשא לגובה, ועליו לאחסן פריטים פונקציונליים שונים, כמו גם פריטי נוי. אפשרות נוספת היא להוסיף קרוסלת אחסון פינתית בצורת ר, המספקת מקום אחסון נוסף מבלי לתפוס שטח רב מדי במטבח. אם החלטתם להוסיף פתרונות אחסון לגובה, מומלץ לשלב פתרונות תאורה מתאימים שיאפשרו לכם לראות מה יש בתוך הארון.

מעצבת פנים טל וייסמארק צלם מאור מויאל

מעצבת פנים טל ויסמרק רצון צלם מאור מויאל

מעצבת פנים ליבנת כהן מרין צלם עודד סמדר

מעצבת פנים: ליבנת כהן מרין צלם: עודד סמדר

 

כיצד ליצור מטבח גדול ר’ בעל מראה מאוורר יותר?

מטבח בצורת ר, מעיקרו, מאופיין בסגנון מאוורר יותר ומציע זרימה נוחה יותר בחלל. לא רק שפרישה כזו מציעה שטח רצפה גדול יותר ומקלה על ההתניידות בחדר, אלא שכך גם נוצרת אשליה של חדר גדול יותר. כדי למקסם את הנתונים הללו וליצור מטבח בעל מראה פתוח ומאוורר עוד יותר, העדיפו לבחור בצבעים בהירים – צבעי עץ טבעיים בהירים או כול גוון בהיר אחר שאתם אוהבים. בנוסף, שמרו על מקורות האור הטבעי החודר פנימה פתוחים, ואל תחסמו אותם עם פריטים גדולים מדי, צמחים או חלונות אטומים. דרך נוספת לשמור על המטבח פתוח, מאוורר ונעים יותר היא לשמור על עומס עבודה מינימלי על השיש. אחסנו כל מה שניתן בארונות פנימיים והעדיפו שהשיש יהיה פנוי, נקי וחף מפריטים מיותרים. על אף שנוח יותר לשמור את מכשירי החשמל הקטנים בהישג יד, אם אתם לא משתמשים בהם לעתים קרובות, תוכלו לאחסן אותם בצורה מסודרת בארונות ולשלוף בעת הצורך.

מעצבת פנים עינת ארליך צלם איתי בנית

מעצבת פנים: עינת ארליך צלם: איתי בנית

מעצבת פנים צביה קזיוף צלם אלעד גונן

מעצבת פנים: צביה קזיוף צלם: אלעד גונן

מעצבת פנים ענת שתיוי - צלמת שירן כרמלי

מעצבת פנים: ענת שתיוי צלמת: שירן כרמלי

 

—–

תמונה ראשית:
מעצבת פנים: טל ויסמרק רצון צלם: מאור מויאל