{{searchTotal}} תוצאות
לחיפוש
בנושא "{{term}}"
אדריכלית מעצבת פנים אפרת וינרב WE Architects צלמת קרינה רוונה Karin Ravenna Photography

גם ישראלי, גם פונקציונלי: כך תעצבו מטבח פרקטי תוצרת כחול לבן

18 מאי 2021

 

זה מכבר חגגנו את יום העצמאות ברוב שמחה ישראלית. הרחובות שוב התמלאו בהמון חוגג, הדגלים הונפו אל על ועל השולחנות של רוב הישראלים עלו מטעמים תוצרת המנגל הקרוב. כעת, כשכולנו רוצים לקוות שמשבר הקורונה מאחורינו, זה בדיוק הזמן להביט לרגע אחורה וגם להסיק מעט מסקנות.

לאורך השנה האחרונה, גילינו כולנו כיצד משתנים ברגע סדרי בראשית, גם בבית וגם מחוצה לו. שגרת החיים החדשה שנאלצנו להתרגל אליה שינתה את השגרה בתוך חדרי הבית. חדר העבודה הפך למקום מפגש לשלל שיחות ה”זום” של הילדים, הסלון הפך לעיתים לחדר שינה, המרפסת הסגורה שימשה כמשרד מאולתר והמטבח שלשמו גם התכנסנו היום – נעשה יותר מתמיד הלב הפועם של הבית. לא מעט בשלנים חובבים גילו מחדש את הקסם הטמון בין כתליו, והחלו ליישם מתכונים ממתכונים שונים. יותר מתמיד, הפך המטבח לא רק למקום שבו מכינים ארוחות ונפגשים בתחילתו ובסופו של יום, אלא גם רוקחים בו קסמים קולינריים של ממש.

כך התעוררנו והבנו שני דברים. הראשון הוא שאין כמו מטבח מעוצב, פרקטי ונעים כדי להמשיך את התענוג הגסטרונומי שהתנסינו בו, והשני הוא שאומנם אנו לא יכולים לשלוט על המועד שבו הקורונה תהיה באמת מאחורינו, אך יש לנו את היכולת לתרום ולהשפיע. כיצד? באמצעות קנייה כחול לבן, שתחזק עסקים ישראלים ותתרום לכלכלה המקומית. הנה לפניכם הדרכים להשגת שניהם: גם מטבח מודרני, פרקטי ומעוצב וגם כמה סיבות טובות לתמוך בכלכלה כחול לבן. אז איך משיגים מטבח מעוצב וגם עוזרים לעם היושב בציון? בואו לגלות!

 

טיפים ליצירת מטבח פונקציונלי

 

1. מרחב מחייה

עיצוב מטבח פרקטי מתחיל ביצירת מרחב מחייה שיאפשר לכם לנוע בו בחופשיות. אם אתם מתכננים להוסיף אי למטבח, אפשרו מרחב של כ-100 ס”מ מכל ארבעת צדדיו, כך שתוכלו לפתוח בקלות את מדיח הכלים, את המקרר ומוצרים משלימים אחרים למטבח, וגם לעמוד ברחבי המטבח מבלי להיתקל באי.

מעצבת פנים ספיר הרמן צלם מאור מויאל

מעצבת פנים: ספיר הרמן | צלם: מאור מויאל

 

2. מיקום הכיריים

המיקום האידיאלי לכיריים הוא בסמוך לכיור. התרחיש האידיאלי הזה מאפשר לכם להשתמש בשני המוקדים הללו בחופשיות ובנוחות, בין אם אתם רוצים להוביל בקלות סיר מלא מים ובין אם אתם רוצים להעביר כלים מסביבת הכיריים לכיור.

מעצבת פנים ענבר מנגד - צלם טל ניסים

מעצבת פנים: ענבר מנגד | צלם: טל ניסים

 

3. מיקום מדיח הכלים

חברו הטוב ביותר של הבשלן הוא ללא ספק מדיח הכלים. אך כדי ליהנות ממנו באופן הטוב ביותר ולמקסם את השימוש בו, מומלץ למקם את מדיח הכלים בסמוך לכיור ולארונות אחסון הכלים. כך תוכלו למלא את המדיח בכלים מלוכלכים ישירות מהמדיח מבלי לשוטט במטבח ולטפטף על הרצפה, וכשהוא מסיים את מלאכתו והכלים נקיים תוכלו להעביר אותם ישירות לארונות האחסון הממוקמים בסמוך לו.

מעצבת פנים: אורית-שלום | צלם: אמיר ארליך

 

4. מקומו של הפח – מחוץ לארון

נכון, אנחנו מבינים את הפיתוי שבמיקום פח האשפה בתוך אחד מארונות המטבח, אך אין לכם מושג איך החיים שלכם יהפכו לפשוטים יותר אם תחסכו את פתיחת הדלת בכל פעם שאתם רוצים להשליך משהו אל האשפה, ופשוט תמקמו את הפח ליד הכיור על רצפת המטבח. זו גם הזדמנות ליהנות לא רק מפרקטיקה אלא גם מאסתטיקה, באמצעות בחירה פח מעוצב ויפה.
וכמובן אפשרי להכניס את הפח מתחת לכיור לכל מי שלא רוצה לראות את הפח לתוך מגירה או לארון עם פח נשלף.

5. מגירות, ארונות ומה שביניהם

הוספת מקומות אחסון הם אולי ההמלצה החמה ביותר שנוכל להעניק לכם כאן. תכננו את המטבח באופן כזה שיהיו בו גם ארונות אחסון, גם מגירות חיצוניות בגדלים שונים וגם ארונות שבתוכן יש מגירות.

מימין – אדריכלית: נעמה דפני | מעצבת בתים: לני שריר | צלמת: עינת דקל
משמאל – אדריכלית מעצבת פנים: אפרת וינרב WE Architects  | צלמת: קרינה רוונה Karin Ravenna Photography

מעצבת פנים דבורי טובול פריד צלמת שירן כרמל

מעצבת פנים: דבורי טובול פריד | צלמת: שירן כרמל

 

החלטתם להתחדש? בואו לקנות כחול לבן!

אין כמו להתחדש במטבח מעוצב ופרקטי שיעזור לכם להגשים את השף הפנימי שבכם, אך אם כבר אתם מתחדשים, בואו לעשות גם משהו טוב! עולם המטבחים הישראלי עבר בשנים האחרונות מהפכה של ממש, והוא מציע היום שלל סוגי מטבחים בנראות מנצחת ובטכנולוגיות מהמתקדמות שיש בעולם. באמצעות רכישה ממקומות ישראליים, אתם עוזרים לצמצום האבטלה, שומרים את הרווחים בישראל ותומכים ביצרנים ישראלים. בנוסף, אתם גם מרוויחים יותר, שכן יצרנים ישראלים מייצרים סחורה ייעודית המותאמת לצרכן הישראלי ובאמצעות הרכישה אתם מגבירים את התחרות המקומית, מה שמשפיע באופן ישיר על האיכות. הפלנטה חשובה לכם? כשאתם בוחרים ייצור כחול לבן אתם עוזרים גם לכדור הארץ, שכן כך חוסכים את זיהום האויר הנוצר עקב השימוש באוניות, מטוסים ושאר אמצעי שינוע בין־לאומיים.

מעצבת פנים עדי אדליס - צלם טל ניסים
מעצבת פנים: עדי אדליס | צלם: טל ניסים

סייפן - מעצבת פנים הגית אלון - צלם גליתצ דויטש

מעצבת פנים: הגית אלון | צלם: גלית דויטש

צלם עודד סמדר עיצוב פנים ליבנת כהן מרין
עיצוב פנים: ליבנת כהן מרין | צלם: עודד סמדר 

 

—–

תמונה ראשית:
אדריכלית מעצבת פנים: אפרת וינרב WE Architects  | צלמת: קרינה רוונה Karin Ravenna Photography