{{searchTotal}} תוצאות
לחיפוש
בנושא "{{term}}"

ביקור במטבח: האדריכלים אורן גולדשטיין ושולי ביימל

15 ינואר 2014

אחרי שראו עולם, החליטו בעליו של בית במושבה בצפון הארץ לחזור להתגורר בו. האדריכלים אורן גולדשטיין ושולי ביימל הופקדו על המשימה: גולדשטיין על התכנון האדריכלי וביימל על העיצוב

carusela


איל, ספר על הבית שלכם.
הבית נבנה בשנות ה-80 והותאם למשפחה שהיינו אז – זוג צעיר עם שלושה ילדים קטנים. מאז הספקנו לגור תקופות ארוכות בניו יורק ובתל אביב. לאחר התלבטויות וכעבור שנים החלטנו לחזור אל הטבע והאוויר הצח, מעבר חד מהערים שהורגלנו להן. ביקשנו להתאים את הבית הוותיק לצרכינו הנוכחיים, וכך והתחיל שיתוף הפעולה עם אורן גולדשטיין ושולי ביימל.
_GAL5265
שולי ואורן, ספרו על תהליך העבודה המשותף.
אורן: צרכיהם של בעלי הבית היו מאוד מגובשים וברורים למן ההתחלה, וזה בהחלט תרם להרמוניה ששרתה על התהליך. אני ושולי מכירים זה את זה היטב, ואף על פי שזהו שיתוף הפעולה המקצועי הראשון בינינו, חלוקת העבודה הייתה טבעית והדיאלוג בין כולנו פורה.
_GAL5316
מה היה הקונספט העיצובי של הבית החדש?
שולי: נתנו כבוד לתכנון המקורי של הבית. זהו בית פטיו מודרני בבסיסו, הקווים נקיים וישרים, ובהתאם לכך נבחרו הצבעוניות והחומריות החדשה. החומרים הם בסיסיים ומדברים בעד עצמם – אבן, עץ, זכוכית ואלומיניום, המעטפת הנקייה יוצרת מרחב ביטוי לטעמם של בעלי הבית, לחפצי הנוי שנאספו במסעותיהם בעולם, ויחד הם יוצרים תמהיל חמים ומסוגנן.
אורן: חידשנו את החומרים ואת התפיסה. התכנון הנוכחי פתוח יותר וזורם, ללא מסדרונות ועם הרבה אור טבעי, כאשר המבט מכל חלק בבית מופנה תמיד אל המרכז, הפטיו.
איך ניגשתם לתכנון ועיצוב המטבח?
שולי: רצינו הרבה אור, אוויר, זרימה בין חללים וקשר בין פנים לחוץ. בעלי הבית הזכירו כבר בשלבי התכנון את אהבתם לבישול ואירוח, מה שהכתיב התייחסות מיוחדת לכך בתכניות. אפילו חדר האוכל זכה כאן לחלל גדול יותר מהסלון, ומאכלס שולחן אבירים חגיגי ורחב ידיים. בחרנו מטבח מדגם להב בגון שמנת בהיר, שמשתלב היטב עם הקווים הנקיים של הבית כולו. השארנו מעבר מרווח במטבח, המאפשר לכמה אנשים לעבוד במקביל, והאי הגדול תוכנן במחשבה שיוכל לשמש כבר למשקאות באירועים גדולים.
_GAL5429
תאורה שקועה מספקת אור אידיאלי לעבודה ומשתלבת עם האיפוק של העיצוב. את הטאץ’ הסופי והמפנק מספקים רמקולים שהוטמעו גם הם ברחבי הבית, ומאפשרים לבשל לצלילי מוזיקה.
_GAL5403
ספרו על העבודה עם רגבה.
שולי: ידענו מה אנחנו רוצים, ומיכל פררה מסניף בני ברק, שעבדה אתנו על הפרויקט, כיוונה אותנו לפתרונות העיצוביים והפונקציונליים שיתאימו לדרישות הפרויקט.
איל: ערכנו השוואה בין כמה חברות, אבל תשומת הלב והשירות שקיבלנו ברגבה “קנו אותנו”.
_GAL5369
שולי ואורן, מה חשוב להביא בחשבון כשמתכננים מטבח?
אורן: פונקציונליות, עיצוב וקשר עם שאר החלל.
שולי: במטבח שעובד טוב נפגשים האסתטיקה והפונקציונליות. חשוב להקפיד על מרחקים נכונים בין המרכיבים השונים, לייעד משטחי עבודה לרטוב ויבש, לאפשר גישה נוחה לשטחי אחסון, וכן אוורור ותאורה.
_GAL5571
איל, איך אתה מסכם את השינוי שעברתם?
כל מי שנכנס לבית מתלהב מיד. אנחנו מרוצים מאוד. אנחנו גרים פה כבר שנתיים, והתכנון והעיצוב מוכיחים את עצמם יום-יום. בגלגולו הראשון היה הבית מכוסה בצמחיית פרא, ועכשיו מתוך החלטה חשפנו אותו לרחוב, והשקענו בצמחייה נמוכה על מנת לשמור על קשר עם החוץ. אנחנו מרגישים מצוין והתגובות נהדרות.
_GAL5309
_GAL5488
_GAL5561
 
צילום: גלית דויטש