{{searchTotal}} תוצאות
לחיפוש
בנושא "{{term}}"

ארונות מטבח כפרי

26 פברואר 2023

החלטתם לבחור בעיצוב החם, הקסום והעל-זמני של מטבח כפרי? כדי לתכנן את מטבח החלומות שלכם צריך לתכנן לא רק את פלטת הצבעים, אלא גם את השימושיות של כל חללים בו כך שיהיה גם מעוצב ויפה וגם פרקטי ונוח לשימוש. ריכזנו בשבילכם טיפים שיעזרו לכם לבחור את ארונות המטבח הכפרי שלכם כך שיהיה מושלם גם מבחינה אסתטית וגם מבחינה פונקציונלית. מתחילים.

עיצוב ארונות מטבח כפרי

לפני שבוחרים את הצבע של ארונות המטבח ואת סוג הידיות, צריך להבין מה הוא חייב לכלול כדי ליצור מטבח נוח ופרקטי – בין אם זה מדפים פתוחים לתצוגת צלחות, ארונות סגורים בדלת או בכלל תלייה מהתקרה של סירים ומחבתות, צריך לשאול כמה שאלות:

  • מה טווח ההשקעה שלנו במטבח החדש?
  • את מי המטבח משמש ולכמה שעות ביום? כמה אנשים ישתמשו בו במקביל?
  • מה נשים בתוך הארונות?
  • כמה שטח צריך שיהיה בארונות?
  • כמה שטח יש במטבח עצמו?
  • האם אפשר לאחסן דברים במגירות נשלפות או שחייבים דווקא מדפים?

התשובות לשאלות האלה יעזרו לכם לבחור את כמות הארונות הדרושים וגם את הצורה שלהם, המיקום שלהם במטבח ובסוף – הנראות האסתטית והצבע.

הייחודיות שיש בארונות מטבח כפריים

אם במקרה הבית שלכם הוא בעיצוב מיושן – יש לכם ארובה או קיר לבנים, אז המטבח הכפרי הוא העיצוב המושלם, אפילו עיצוב חובה, לבית שלכם. גם בתוך הסגנון הכללי שנקרא “מטבח כפרי” אתם יכולים למצוא הרבה חומרי גלם שאפשר לעבוד איתם והרבה אפשרויות עיצוב: מסגרת כפולה לארון, עיצוב עכשווי וצבעוני לעומת נוסטלגי, ואתם אפילו יכולים להכניס סגנון אדריכלות אירופאי למטבח שלכם בשימוש מסגרות מעוטרות וצבעים אטומים.

אל תתנו לשם להטעות אתכם. מטבח כפרי יכול להיות מודרני וטכנולוגי ואפשר לשלב בו בקלות את הטעם האישי שלכם. שילובים של צבעי עץ חמים וצבעים בולטים כמו כחול אינם גורעים מהאווירה, אלא מוסיפים לה טאץ’ אישי שנותן את תחושת הביתיות והנוחות שרוצים להרגיש במטבח. אתם יכולים לבחור אפילו את סוג הידיות וצורתן כדי שיתאימו לטעם שלכם ולעיצוב כולו. המטבח הכפרי מעוצב באלגנטיות ובחוכמה כדי להיות חדר עבודה יעיל שגם כיף להיות בו.

שילוב של רהיטים וארונות מטבח כפריים

מטבח כפרי אינו סגנון “ישן” אלא וינטג’. כיוון שהמאפיין המרכזי של מטבח כפרי הוא חומרים טבעיים, אפשר להוסיף למטבח רהיטים מעץ בצבעים עשירים ורמת גימור גבוהה ולהציג עליהם את התמונות של המשפחה או את הצלחות מחרסינה שעברו בירושה. זכוכית עכורה בדלתות של הארונות יכולה גם היא להוסיף לאפקט הווינטג’. אתם יכולים לבחור מכשירי חשמל בעיצוב מיושן ונוסטלגי, מקומקומים ועד תנורים, שידגישו את הטאץ’ הכפרי. עוד מוצרים שמשתלבים נהדר במטבח הכפרי הם מוצרי פרזול כמו מתקני אחסון נשלפים או מזווים מיוחדים.

בחירת חומרים נכונים לארונות מטבח כפריים

בניגוד למטבחים אחרים, מטבח כפרי מיוצר מחומרים טבעיים בלבד. אפשר לקבל מראה טבעי וכפרי של ארונות מטבח מחומרים כמו עץ אלון או אורן. הם משתלבים יפה לצד השיש והאבן הטבעית שמהם עשויים המשטחים האחרים במטבח, והשילוב הכי יפה ואותנטי מגיע עם אריחים קרמיים על הקיר. כמובן שהחומרים הטבעיים והעץ המלא נצבעים בקלות ואם אתם רוצים שהמטבח שלכם יהיה בצבע שהוא לא חום או לבן-קרם, האפשרות פתוחה בפניכם. חומר פופולרי ליצירת ארונות שמחירו קצת זול יותר מעץ מלא אבל לא נופל ברמת האיכות הוא “שבבית”, זהו חומר מעובד המורכב בעיקר משבבי עץ אמיתי.

יתרונות שיש בארונות המטבח הכפרי

הם קלים לתחזוק, משרים אווירה של חום ובית ויש קשת רחבה של סגנונות – המטבח הכפרי הוא הבחירה המושלמת לאנשים חולי ניקיון שרוצים שהכול יהיה נקי ומסודר, ועל הדרך גם להרגיש ולדעת שהמטבח שלהם ברמה גבוהה ומעוצב יפה. חומרי ניקיון לא מזיקים לעץ ויש אפילו ספריי מיוחד למוצרי עץ ששומר על הברק והחיוניות שלהם.

אם הבית שלכם מקבל כמות גדולה של אור שמש – הרווחתם. אור טבעי משתלב נפלא בעיצוב הכפרי ומדגיש את החמימות שלו. באופן כללי המטבח הכפרי משתלב היטב בהרבה סגנונות של תאורה והוא תמיד ייראה טוב מכל זווית של אור.

אפשר לעצב את הארונות איך שתרצו – ארונות שלהם דלת זכוכית או שאין להם דלת בכלל, במגוון צבעים שהם לא רק צבעי עץ או צבע לבן אחיד, וגימורים יפים כמו בנגריות מקצועיות.

חלוקה ואחסון נכון בארונות המטבח הכפרי

תמיד אפשר לשפר את הסדר והארגון במטבח שלנו, וזה רלוונטי גם לארונות מטבח כפרי. ארגוניות פנימיות לסכו”ם ומתקני אחסון לתבלינים משתלבים יפה בעיצוב הכפרי וגם שומרים לנו על הסדר מול העיניים. הארונות יכולים להיות פונקציונליים מאוד ואתם יכולים לעשות אותם מודולריים – מדפים נפתחים ונשלפים שחוסכים במקום (במקרים של מטבח קטן יחסית או צפוף), שומרים על הסדר והופכים את השימוש במטבח ובאמצעיו לפשוט והגיוני.

סיכום

עיצוב המטבח הוא לא בהכרח תהליך מהיר, אבל החלום שלכם למטבח כפרי באווירה ביתית ורומנטית יכול להתגשם בקלות. העבודה שלכם היא לדעת בדיוק את כמות הארונות שאתם צריכים והמיקום שלהם במטבח, ולחשוב על סגנון העיצוב והצבע שלהם שיתאים בדיוק למטבח המושלם שחשבתם עליו.