{{searchTotal}} תוצאות
לחיפוש
בנושא "{{term}}"
מעצבת פנים שרי לרנר צלם אסף ברנר

אל תחשבו בנאלי, יש מלא אפשרויות לעצב קסם של מטבח קלאסי

5 יולי 2022

המילה קלאסיקה מתארת יצירת מופת תרבותית העומדת במבחן הזמן. ואכן, כזה הוא המטבח הקלאסי. בעל עיצוב נקי, פשוט ואסתטי שלא יוצא מהאופנה ומתאים לכל בית. אם אתם מתכננים את בניית המטבח הבא שלכם בצורה נבונה שקולה, אתם כבר מבינים שמטבח חדש, איכותי ומפנק הוא השקעה לטווח הארוך. לכן, כדאי לבחור בעיצוב שיתאים את עצמו לאופי הבית במרוצת השנים, גם אם הטעם האישי שלכם ישתנה כמה וכמה פעמים תוך כדי.

 

מה מבדיל את סגנון עיצוב המטבח הקלאסי מסגנונות אחרים?

בעוד עיצוב כפרי מובהק או עיצוב מודרני מובהק יכולים להימאס עם השנים, עיצוב מטבח קלאסי יישאר רלוונטי ככל הנראה גם בעתיד הרחוק. המטבח הקלאסי מציע שילוב מושלם בין מסורת לקדמה – בעוד שהעיצוב עושה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות וחומרים חדשים, האסתטיקה אינה נעדרת נגיעות נוסטלגיות שיוצרות תחושת חמימות, אשר כל בית רוצה שתהיה בו. כמו כן, אחד המאפיינים המרכזיים במטבחים הקלאסיים הוא הפונקציונאליות: כך למשל, עיצוב מטבח כזה לרוב יכלול בתוכו אי, כדי למקסם את שטח העבודה בחלל. כמו כן, הם מתאפיינים בפתרונות אחסון אשר שומרים על מראה נקי של החדר, ובו בזמן מאפשרים התנהלות יעילה ומסודרת במטבח.

 

מעצבת פנים שרי לרנר צלם אסף ברנר

מעצבת פנים: שרי לרנר | צלם: אסף ברנר

 

עיצוב מטבח קלאסי משתלב גם עם מודרני

על אף שישנם מערכות מטבח קלאסיות בעיצובים מלכותיים וויקטוריאניים, לא כולן הן כאלה. מטבחים אלו מושפעים במידה רבה מהסגנון המודרני, וזו אחת הסיבות שהם יתאימו בדירה בירושלים לא פחות משהם יתאימו בווילה פרטית בפרובנס. ההשפעות המודרניות מאזנות את הנוסטלגיה הכפרית והופכות כל מטבח ללוח חלק (תרתי משמע), אליו תוכלו ליצוק את הטעם הייחודי שלכם. גימורים חלקים וידיות נסתרות, כמו גם שימוש בחומרים מתקדמים ואסתטיקה מהודקת – הופכים סגנון זה לפופולרי ביותר מקרב מטבחים מעוצבים רבים.

 

אדריכלית נעמה דפני - מעצבת בתים לני שריר - צלמת עינת דקל

אדריכלית: נעמה דפני | מעצבת בתים: לני שריר | צלמת: עינת דקל

ונוס - מעצבת שיר בר גיל כהן- צלם לירן שרעבי

מעצבת: שיר בר גיל כהן | צלם: לירן שרעבי

 

 

לא פוסח על הסגנון הכפרי

השפעתו של המטבח הכפרי ניכרת היטב גם במטבח הקלאסי. כך למשל, שימוש ברהיטים עשויים עץ מלא ומדפי עץ פתוחים הם חלק ממאפייניו של המטבח הכפרי, שעברו בירושה גם לסגנון זה. מטבח קלאסי בסגנון כפרי יעוצב בקווים נקיים ועכשוויים, מבלי לוותר על היתרונות הייחודיים שמציע מטבח כפרי. כך למשל, במטבחים אלו נעשה שימוש רב בחומרים טבעיים, כאשר עץ הוא הפופולרי ביניהם (בין אם באמצעות ריצוף פרקט ובין אם באמצעות רהיטים עשויים עץ מלא). כמו כן, ההשפעות הכפריות ניכרות גם במבנה המטבח שכולל לרוב תנור משולב כיריים, לצד הצבת יחידות מדפים נפרדות (המעניקות תחושת תקופתיות). לכן, על אף שניתן לומר שעיצוב המטבח הזה ניחן בהיעדר אג’נדה, אם רק תרצו תוכלו לחזק את אופיו הכפרי של המטבח שלכם: הצגת פריטים יקרי ערך העוברים מדור לדור, אחסון צנצנות קטניות או סידור ספרי בישול ישנים.

מעצב פנים ניצן הורוביץ צלם עודד סמדר

מעצב פנים: ניצן הורוביץ | צלם: עודד סמדר

מעצבת פנים ורד גרניט צלם יואב פלד

מעצבת פנים: ורד גרניט | צלם: יואב פלד

 

מטבח קלאסי לבן או שמנת? זו השאלה!

מה יותר קלאסי מלבן? מטבח קלאסי לבן מתאים בראש ובראשונה לחללים קטנים, אך ממש לא נועד עבורם בלבד. הצבע הלבן מייצר אשליה של חלל גדול ומרווח יותר, ואם מביאים בחשבון את היעילות והפרקטיות שיש בעיצוב מטבח מסוג זה, ניתן להסיק בקלות כי הוא יתאים לכל בית ללא קשר לגודלו. גם אם בעוד מספר שנים תרצו לבצע שיפוץ כללי בבית, לבטח תחליטו להשאיר את המטבח שלכם כפי שהוא, שכן הוא ישתלב בצורה טבעית עם כל סגנון אחר. כך למשל, כל מטבח לבן קלאסי יקבל נופך יוקרתי אם תתקינו בו גופי תאורה עשויים זכוכית שקופה או חלבית, או להוסיף פריטי נוי עם עיטורי זהב. אם לעומת זאת תרצו להפוך את מרחב הבישול והאכילה שלכם לכפרי יותר, תוכלו להחליף לתאורה חמה יותר או לחילופין, להוסיף כמה עציצים וסלסילות קש, והרי לכם גרסת הכפר למטבח שחלמתם עליו. כמו כן, אם הצבע הלבן בוהק מידי עבורכם, תוכלו לבחור לרכוש מטבח קלאסי שמנת.

 

מעצבת פנים לירז בוקעי צלמת שירן כרמל

מעצבת פנים: לירז בוקעי | צלמת: שירן כרמל

מעצבת פנים שרי לרנר צלם אסף ברנר

מעצבת פנים: שרי לרנר | צלם: אסף ברנר

אלעד גונן - צלם- אדריכלית - ליליאן בן שהם רמת השרון

אדריכלית: ליליאן בן שהם רמת השרון | צלם: אלעד גונן

 

————————–

תמונה ראשית – מעצבת פנים: שרי לרנר | צלם: אסף ברנר