{{searchTotal}} תוצאות
לחיפוש
בנושא "{{term}}"

בוהו שיק: הטרנד שאף פעם לא יוצא מהאופנה

16 אפריל 2024

אם יש טרנד אחד שפשוט מסרב לצאת מהאופנה, הרי שמדובר בטרנד הבוהו שיק. הסגנון הייחודי הזה נשאר איתנו כבר שנים ונראה שבתקופה האחרונה יותר ויותר אנשים רוצים להכניס אותו הביתה. זה הזמן להכיר את ההיסטוריה של סגנון הבוהו שיק, את המאפיינים הייחודיים של עיצוב זה ואת האופן שבו אפשר לשלב את הסטייל הזה במטבח. 

 

בוהו שיק: קצת היסטוריה

סגנון הבוהו שיק, שנולד בשנות ה-60, הושפע מתרבות הנגד הבוהמיינית וחרט על דגלו רוח יצירה חופשית ויצירתיות ללא גבולות. הסגנון משלב אלמנטים מתרבויות ותקופות שונות, כולל שימוש בבדים מגוונים, בהדפסים חיים ובולטים ובפרטים מלאכותיים. הבוהו שיק התפתח מתוך התנועה ההיפית ועבר שינויים רבים במהלך עשרות השנים מאז, תוך שילוב השפעות מפסטיבלי מוזיקה, מקומות שונים בעולם ומגמות אופנה עולמיות. בשנים האחרונות הבוהו שיק הפך למיינסטרים, עם מעצבים ומותגים המציעים קולקציות בהשראת בוהו במגוון תחומים – החל מביגוד לעד לעיצוב פנים. הדגש של הסגנון באינדיבידואליות ובביטוי עצמי מתכתב בצורה מצוינת עם השאיפות של צרכנים מודרניים המחפשים אותנטיות וייחודיות בבחירות העיצוב. הבוהו שיק של ימינו התעלה מעל מקורותיו והפך לטרנד אופנתי לשימושים רבים ונצחי שאהוב בעיקר בזכות האסתטיקה הטבעית של קלאס באפס מאמץ.


מעצבי פנים לורוס אדריכלים | צלם יואב פלד

כיצד אופנת הבוהו שיק התפתחה?

אופנת הבוהו שיק התפתחה כמיזוג של השפעות בוהמייניות והיפיות בשנות ה-60 וה-70 של המאה הקודמת. בהשראת תנועות תרבות הנגד ברוח החופשית של אותה תקופה, אימץ הבוהו שיק אסתטיקה קלילה ולא שגרתית המאופיינת בצלליות זורמות, בדפוסים אקלקטיים ובשילוב אלמנטים בסגנון וינטג’ ואתני. במהלך השנים הבוהו שיק התפתח ושאב השראה מפסטיבלי מוזיקה, ממסעות עולמיים וממגמות אופנה בולטות. היום הסגנון ממשיך להתפתח תוך שילוב של אלמנטים עכשוויים ושמירה על ערכי הליבה של אינדיבידואליות, ביטוי עצמי ויחס קליל לאופנה וסטייל.

 

מהם עקרונות המפתח ליצירת מראה בוהו שיק?

אז מה זה בעצם אומר עיצוב בסגנון בוהו שיק? בואו נדבר על כמה מעקרונות המפתח של הסגנון הייחודי הזה:

  • אמירה אישית: כשרוצים לעצב בסגנון בוהו שיק צריך להשתחרר ממגבלות ומחוקים. הסגנון הזה הוא כל כולו אמירה אישית ומאפשר לעוף עם הדמיון כמו שהיינו רוצים. זהו העיקרון הבסיסי והגדול ביותר וזה שצריך להוביל אותנו כשאנחנו מעצבים כל דבר בסטייל בוהו שיק. 
  • צבעוניות: הדפסים מיוחדים, דוגמאות, מרקמים שונים – כמה שיותר צבע ככה יותר טוב. אפשר לבחור בצורות גיאומטריות, בפרחים, בבעלי חיים, בפירות וכל דבר אחר שעולה על רוחנו.
  • שילוב בין חדש וישן: בסגנון בוהו שיק יש דגש גדול בשילוב של פרטי וינטג׳. הרעיון כאן הוא לא לבחור בעיצוב שנראה כל כולו עתיק, אלא בפריטי וינטג׳ המשתלבים בצורה חכמה ושיקית בחלל. 
  • מוטיבים אתניים: עוד אלמנט חשוב בעיצוב בוהו שיק הוא המוטיבים האתניים. אלו יכולים להיות אלמנטים של כל קבוצה אתנית שהיא ואלו הם פריטים שנותנים המון אופי לעיצוב הכולל של החלל. מגשי נירוסטה מרוקאים, כלי מטבח מאירופה. כל דבר כזה מוסיף הרבה חן טבעי לחלל. 
  • בידול וייחודיות: בסגנון בוהו שיק, כל חלל הוא ייחודי. הרעיון כאן הוא באמירה אישית בעיצוב שעומד בפני עצמו. המטרה היא לא ללכת על סגנונות נפוצים עם בתים או בגדים שנראים כולם אותו דבר. 

אדריכלית נעמה דפני - מעצבת בתים לני שריר - צלמת עינת דקל
אדריכלית נעמה דפני | מעצבת בתים לני שריר | צלמת עינת דקל

כיצד בוהו שיק מתבטא בעיצוב הבית?

עיצוב הבית בסגנון בוהו שיק משקף את האסתטיקה האקלקטית והחופשית של הסגנון המיוחד הזה. זה בא לידי ביטוי בשילוב של טקסטורות, דפוסים והשפעות תרבותיות שכל אלו יוצרים יחד חלל רגוע ומזמין. בחללי פנים בסגנון בוהו שיק תמצאו לעיתים קרובות צבעים ססגוניים וגווני אדמה בשילוב חומרים טבעיים כמו ראטן, עץ וטקסטיל. שכבות של טקסטיל, למשל שטיחים וכריות, מוסיפות חמימות ונעימות לחלל תוך יצירת עניין ויזואלי. ריהוט סגנון וינטג’ בשילוב הדגשים בהשראה גלובלית, כמו פופים מרוקאיים או שטיחי קיר הודיים, מעצימים עוד יותר את אווירת הבוהו. אלמנטים נוספים שאפשר לשלב הם צמחים וירוק שמכניסים חיים ורעננות לחלל, זאת לצד יצירות אומנות וחפצי נוי אקלקטיים שמביאים לידי ביטוי את הסגנון הייחודי של דיירי הבית. 


מעצבת פנים אורלי רגב ונועה דבש | צלמת גלי פלג

כמובן שאת סגנון הבוהו שיק אפשר לשלב בקלות במגוון של סגנונות אחרים. כך למשל, היא אפשרות של שילוב אלמנטים מעולם הבוהו השיק בעיצוב מטבח מודרני. בסיס של קווים אחידים וישרים, צבע שולט יחד עם אלמנטים ששוברים את אחידות כמו פריטי וינטג׳ הוא שילוב בדים שיש בהם הדפסים מיוחדים וצבעוניים. 

 

טיפים לעיצוב מטבח בסגנון בוהו שיק

רוצים לעצב את המטבח שלכם בסגנון בוהו שיק או להביא אלמנטים ממנו אליו? הינה כמה טיפים שיאפשרו זאת:

  1. אל תחששו לשלב סגנונות: שלבו מגוון של טקסטורות, דוגמאות וחומרים בעיצוב המטבח. בחרו בצבעים למטבח המודרני לצד פריטי וינטג’ ויצירות אומנות בעבודת יד כדי לייצר אסתטיקה של בוהו שיק. 
  2. מטבח צבעוני זה כל הסיפור: שלבו במטבח גוונים עזים כמו כחול עמוק, ירוק בגוונים שונים וכתום עז כדי להביא את הרוח החצופה של הסגנון הבוהמייני. השתמשו באריחים, בשטיחים ובטקסטיל על שלל גווניו כדי להוסיף אישיות לחלל.
  3. שלבו אלמנטים טבעיים: הביאו את החוץ פנימה באמצעות שילוב חומרים טבעיים כמו עץ, קש וצמחייה בעיצוב המטבח. הרגישו חופשי להוסיף עציצים, עשבי תיבול או אדניות תלויות כדי להוסיף מגע של ירק ומרקם אורגני וטבעי. 
  4. הוסיפו שכבות טקסטיל: הוסיפו חמימות ונעימות למטבח שלכם בעזרת שכבות של טקסטיל, של שטיחים ארוגים, שטיחי קיר צבעוניים ווילונות מעוצבים. ערבבו והתאימו טקסטורות ובדים שונים כדי ליצור עניין ועומק ויזואלי לחלל. 
  5. הכניסו אלמנטים של בוהו שיק: הוסיפו ביטויים ייחודיים של בוהו שיק כמו כלי בישול וינטג’, קרמיקה בעבודת יד ויצירות אומנות בהשראה אתנית כדי להוסיף למטבח אופי וקסם. אל תפחדו לשלב נגיעות אישיות ואפילו פריטים מוזרים כדי ליצור חלל מטבח בוהו שיק מיוחד במינו.


מעצבת פנים ליאת פוסט | צלמת קארין רבנה

סיכום

הבוהו שיק הוא סגנון ייחודי שהוא כל כולו שירת הלל לעיצוב האישי. אם גם אתם מחפשים להביא את הטעם האישי שלכם לעיצוב המטבח, יכול מאוד להיות שזה הסגנון שיעזור לכם לבטא את עצמכם כמו שצריך. רוצים לדעת עוד? צרו קשר עוד היום וצוות המומחים של רגבה ישמח לענות על כל שאלה.