{{searchTotal}} תוצאות
לחיפוש
בנושא "{{term}}"
מטבחים צבעוניים

מטבחים צבעוניים: מטבח מעוצב ומרשים

30 יולי 2023

מטבחים צבעוניים הם הבשורה החמה והמרעננת של שנת 2023, ולצד עיצובים יותר מינימליסטיים ואחידים בגוונים ניטרליים, אפשר לראות יותר ויותר ישראלים שבוחרים לבחור בצבעים מרעננים יותר ובשילובים מפתיעים. אם גם אתם מחפשים לגוון ולרענן את מראה המטבח שלכם, מטבח צבעוני הוא אפשרות בהחלט טובה בשבילכם. בואו ננסה להבין מהם היתרונות של מטבח צבעוני, איך יוצרים מטבח צבעוני ויצירתי, כללי היסוד החשובים בעיצוב מטבח צבעוני ועוד.

צבעוניים? התפקדו – כל היתרונות במטבח הצבעוני

אוהבים צבע, חיים ותנועה? מטבח צבעוני הוא רעיון מצוין בשבילכם, וכדאי לדעת שהוא מביא איתו לא מעט יתרונות חשובים:
• מוסיף חיים ועומק לבית: מטבח צבעוני בשילוב צבעים עזים מפיק הרבה מאוד חיים ואנרגייה בתוך הבית. אם אתם רוצים להוסיף עומק ותחושת חיות, בעזרת מטבח צבעוני תוכלו לעשות זאת בקלות.
• שילוב אלמנטים ניטרליים: יתרון נוסף של מטבח צבעוני הוא האפשרות לשלב בקלות מגוון אלמנטים ניטרליים בחלל.
• משפר את האווירה: צבעים צבעוניים קלילים, למשל גוונים שונים של ירוק או של כחול יכולים לשפר את מצב הרוח.
• אמירה עיצובית: מטבח צבעוני הוא גם אמירה עיצובית ברורה, בחירה של מי שמכוון לעיצוב מיוחד ומבין במשחקי צבעים ובכוחם של גוונים.

גוונים צבעוניים למטבח הישראלי

כשאומרים מטבח צבעוני, לאילו צבעים מתכוונים? ובכן, הבחירה היא כמובן בידכם, אבל אם רוצים לכוון לאווירה מסוימת או לעיצוב בסגנון מסוים, רצוי לבחור צבעים שיתאימו לקו הזה. במטבחים ישראליים ככלל מומלץ לבחור בצבעים קיציים יותר, כאלו שמתאימים לאווירה ולמזג האוויר, כמו גוונים של ירוק, טורקיז, תכלת, צהוב בהיר. אם מחפשים צבעים למטבח מודרני ורוצים גם לבחור בגוונים תואמים, שווה לבחור בצבעים חמים, בהירים וניטרליים, בז׳ למשל הוא אפשרות מעולה. מומלץ להימנע מגוונים כבדים וכאלו שפחות מתאימים לאקלים הארץ-ישראלי כמו בורדו עמוק, סגול וכו׳.

מטבח צבעוני ויצירתי

מה שנחמד לגבי עיצוב של מטבחים צבעוניים זה שיש את האפשרות לתת ליצירתיות דרור. ממש לא חייבים ללכת על צבע או גוון אחד בלבד ואפשר לשחק בכמה צבעים או לבחור בסט של גוונים וצבעים בטון מעט שונים. גוונים שונים של תכלת או טורקיז ומשחק שלהם בין האלמנטים השונים במטבח למשל. אגב, זה לא חייב להיות תמיד גרנדיוזי, ולפעמים המינימליזם של המשחק בצבעים הוא זה שיוליד את העיצובים היפים ביותר. למשל מטבח מודרני לבן לחלוטין בגימור מט בניגודיות של מכשירים חשמליים שחורים מבריקים. הסגנון העיצוב הזה מכונה לעיתים ״מטבח שחמט״ והוא מדגים איך גם שילוב של צבעי בסיס כמו שחור ולבן יכול להוליד תוצאה חיה מאוד ומגוונת.

כללי יסוד שצריך לדעת על המטבח הצבעוני

המטבח שאתם מעצבים הוא שלכם ואתם מוזמנים להשתגע, אבל כן מומלץ בחום להקפיד על כללי היסוד כשמעצבים מטבח צבעוני. באופן כללי מומלץ שלא להעמיס ולבחור ביותר מדי צבעים, 3-2 צבעים וגוונים הם לרוב מספיקים. חשוב מאוד לוודא שהצבעים שאתם בוחרים מתאימים ומשלימים זה את זה. אם רוצים ללכת על בטוח, שווה לבחור באותו הצבע בגוונים שונים בהבדל של טון או שניים ביניהם.

התייחסות לחזיתות ולמשטחי עבודה

בואו נדבר בכמה מילים על חזיתות של מטבחים ועל משטחי עבודה:

משטחי עבודה בצבעים

אחד הרעיונות המעניינים ביותר הוא הרעיון של משטחי עבודה בצבעים. את המשטחים השונים אפשר לעצב בצבעים ובגוונים שונים וכך אנו מקבלים את הצבע במקום מפתיע, לא רק בארונות או בחזיתות המטבח. אם הולכים על מטבח בצבע קשמיר למשל, אפשר לעצב את כל משטחי העבודה בגוונים שונים למשל, כאלו שיוצרים משחק בין צבעים בתוך המטבח. מומלץ לבחור משטחים בגוונים קצת פחות בהירים וכאלו שהלכלוך פחות בולט עליהם.

חזיתות צבעוניות

באופן טבעי, המקום שבו אפשר להביא לידי ביטוי את הצבעים של המטבח הוא בחזיתות שלו. כאן מומלץ לבחור בצבעים יחסים בהירים ועדינים, כאלו שלא ייצרו עומס כבד בעין. חשוב מאוד גם לבחור חומרים איכותיים ולהתייחס לא רק לבצע, אלא גם לחומרים שמהם עשויות חזיתות המטבח.

שידור של חום בעזרת צבעים חמים

אפשר לראות אצל הרבה מאוד לקוחות שבחרו ברגבה מטבחים תמונות ודוגמאות לשילובים השונים. לא מעט ישראלים בוחרים לבחור בצבעים חמים ולא בכדי. עם הצבעים הנכונים אפשר להעניק חום ועומק למטבח וליצור בו אווירה נעימה ומזמינה ביותר. גוונים של צהוב ואדום בהיר, גוונים של ירוק, בז׳ ואפילו ורוד בהיר ביותר. בחירות נועזות ויוצאות דופן שנותנות הרבה חום לחלל.

חום במטבח

חום במטבח הוא חשוב מאוד. מי שמחפש את המטבח הביתי, הישראלי, הכפרי והשורשי, מטבח כזה שכולם מתאספים בו ביום בשישי – חייב להכניס לו חום.

צבעים של מטבחים מודרניים

אצל הרבה מאוד ישראלים אפשר לראות

נוסף לאלה את הבחירה בשילוב שבין מטבח צבעוני לסגנון העיצוב המודרני הדוגל במינימליסטיות, בקווים ישרים, בפונקציונליות ובדיוק. יש הנוטים לחשוב כי אלו סגנונות סותרים, אבל האמת היא שזה ממש לא נכון והם אפילו משלימים זה את זה. אם רוצים לעצב בגוונים מודרניים פרופר, חשוב לבחור צבעים חמים וניטרליים כמו אפור בהיר, בז׳ וגוונים של לבן. עם זאת, אפשר לעצב בסגנון המודרני במגוון צבעים ולבחור למשל במטבח בגוונים ירוקים בהקפדה על אחידות, על מינימליזם ועל נחיצות.

צבעים של מטבחים כפריים

אם אתם מכוונים לסגנון הכפרי, השמיים הם הגבול ואפשר לבחור בכל מיני צבעים נעימים שיתאימו לסגנון הכפרי, לעץ ולאלמנטים של הטבע. ירוק בהיר, גוונים של טורקיז, אפילו ורוד בהיר, רק תבחרו. כמובן שאפשר ללכת תמיד גם על הצבעים הקלאסיים של לבן, אפור ובז׳.

סיכום

מטבחים צבעוניים הם אמירה עיצובית מודרנית ועדכנית ואפשר לעצב אותם במגוון סגנונות עיצוביים שונים. אם גם אתם בונים או משפצים וחושבים על מטבח אחר ומיוחד, יכול להיות שמטבח צבעוני הוא התשובה בשבילכם. אנחנו כאן במטבחי רגבה נשמח לעצב לכם את מטבח החלומות ואתם מוזמנים ליצור קשר ולהתייעץ עם המומחים שלנו בכל זמן!