{{searchTotal}} תוצאות
לחיפוש
בנושא "{{term}}"
מטבחי יוקרה

מטבחי יוקרה בעיצוב רגבה מטבחים

19 פברואר 2023

בעידן שלנו, המטבח הוא חדר חשוב יותר מתמיד. על אף שאנשים עדיין אוהבים לצאת למסעדות ולאכול בחוץ, תחום הבישול ובפרט בישול הגורמה התפתח מאוד, בעיקר בשל תוכניות ריאליטי בישול השונות. להתפתחות הזאת השלכות רבות, אבל נראה שההשפעה הגדולה ביותר היא הרצון של רבים להשיג מטבחי יוקרה בעיצובים מרהיבים ומהוקצעים גם בבית הפרטי שלהם. מטבחים כאלו מציעה מאז ומתמיד חברת רגבה שנחשבת לא בכדי למובילה בתחום המטבחים בישראל. אם גם אתם לא רוצים להתפשר על מטבח יוקרתי – כדאי שתכירו את העיצובים של רגבה לעומק. במאמר שלפניכם נכיר במדויק מה מיוחד במטבחי יוקרה ומה מאפיין אותם, מה הדבר החשוב ביותר להקפיד עליו כשמעצבים מטבח חדש ובאילו חומרים נוהגים להשתמש כשרוצים לעצב מטבח יוקרתי באמת.

 

עיצוב מושלם במטבחים יוקרתיים

בעידן שלנו מטבחים מעוצבים ויוקרתיים הם לא פחות מיצירת אומנות. מדובר בשילוש מושלם שמביא בחשבון שלושה עקרונות מרכזיים:

 

  • סטייל והתאמה למראה הבית: המטבח הוא חלק מהותי ומשמעותי בעיצוב של כל בית ולא אחת מתייחסים אליו כאל גולת הכותרת של הבית. דרך המטבח אפשר להביא לידי ביטוי בצורה מעולה כל סגנון עיצובי שהוא שנבחר. לא מעט אנשים שמתכננים בתים, מתחילים דווקא מעיצוב המטבח ולפיו מעצבים את כל שאר חלקי הבית.
  • פונקציונליות: מטבחי יוקרה הם מטבחים לאנשים שאוהבים לבשל, רוצים להתנסות בכמה שיותר סוגי בישול ואוהבים במיוחד לבשל בצוותא באופן זוגי ומשפחתי. מטבח הוא מן הסתם חלל ייעודי לבישול, אבל מטבחי היוקרה לוקחים את כל הדבר הזה לשלב הבא. כפי שתראו בהמשך מטבחי היוקרה מאופיינים באבזור מקיף ומדויק וכן בחללים לשהייה ובילוי משותפים.
  • מרווח: מטבחי יוקרה שמים את הדגש על החיבור האנושי ועל המטבח כמקום מפגש. מטבחי יוקרה משמשים מקום מפגש של כל המשפחה, לכן הם חייבים להיות מרווחים ונוחים.

 

המאפיינים הבולטים במטבחים יוקרתיים

אם כך, אפשר להבין בקלות כי מטבחים יוקרתיים הם הרבה יותר מחלל בישול בסיסי ובתור מקום שהוא באמת מיוחד ויוצא דופן בבית אפשר לראות שיש להם מאפיינים מובחנים ובולטים למדי.

 

סגנון של שיש וארונות

הסגנון של השיש והארונות הוא בלי ספק מאפיין חשוב ביותר של מטבחי יוקרה. אנחנו מדברים בראש ובראשונה על שימוש בחומרי הגלם הטובים ביותר ללא פשרות – דבר שניכר כמעט מיד כשמסתכלים על מטבחי היוקרה. בגזרת השיש אנחנו מדברים על סוגים איכותיים בלבד – שיש קוריאן, שיש אבן קיסר, שיש אבן גרניט, שיש דקטון, סיליסטון ועוד. מדובר למעשה בסוגים של שיש חזק במיוחד – אבן יצוקה שלא נוטה להישרט או להיפגם בקלות ובעיקר משווה למטבח מראה יוקרתי שמזכיר אווירה של בית מלון גדול ומלא בסטייל. הארונות משתלבים בצורה מושלמת והרמונית ועשויים גם הם מחומרי הגלם האיכותיים ביותר. הדגש הוא על ארונות נסתרים, כאלו שמתחברים לשיש כמה שיותר ויוצרים מראה אחיד ורציף של המטבח.

 

סגנונות שונים של מטבחים יוקרתיים

ככלל חשוב לדעת שאפשר לעצב מטבחי יוקרה בכל סגנון עיצובי שרוצים. עם זאת ישנם כמה סוגים נפוצים במיוחד של מטבחי יוקרה בישראל – בואו נדבר על כל אחד מהם בכמה מילים:

 

  • הסגנון הכפרי: מטבחים כפריים משדרים חמימות, תחושה של שורשיות וחיבור אמיתי לטבע ואפילו לרגשות של נוסטלגייה. הדגש הוא על שימוש בעץ מלא בגימור חלק או מעוטר, ידיות בולטות של הארונות ושימוש בשיש טבעי. במטבחים בסגנון הזה אפשר לשלב שימוש בצמחים ואם אפשר גם לנצל את התאורה הטבעית.
  • הסגנון המודרני: הסגנון המודרני שם דגש על עיצוב נקי, מוקפד ומינימליסטי. הדגש הגדול הוא על ניצול חכם של החלל, מינימום קישוטים ועיטורים שאין להם פונקציה ברורה, הקפדה על קווים ישרים ושילוב של מתכת תעשייתית. מטבחי היוקרה בסגנון המודרני יהוו את מרכז הבית בבתים בסגנון הזה.
  • הסגנון האקלקטי: מי אמר שחייבים לבחור בקו סגנוני אחד ברור? הסגנון האקלקטי מאפשר עיצוב של המטבח בהתאמה אישית לכל לקוח ושואל מאפיינים מסגנונות רבים – הסגנון הכפרי, המודרני, עיצוב תעשייתי וכן הלאה.

 

תכנון נכון – ביצוע מושלם

חשוב להבין שאין דבר כזה מטבח יוקרה בלי תוכנית מסודרת וברורה לעיצובו. כלומר – כדי שמטבח יענה על כל המאפיינים האלה הוא חייב להיות כזה שעיצבנו לאחר תוכנית מסודרת ועל כן זהו מאפיין בפני עצמו. תכנון נכון של מטבח כולל התחשבות בגודל החלל, בציפיות ובצרכים של הדיירים שעומדים להשתמש בו, במגבלות התקציב שלנו ועוד. כמו כן, כדי להגיע לתוצאה המושלמת שקולעת במדויק לצרכים של הדיירים מומלץ לעבוד מול חברה שמספקת יותר מאפשרות אחת ומראה מספר סקיצות שאפשר לבחור מתוכן.

 

התאמת ריהוט למטבח יוקרתי

הריהוט הוא בלי שום ספק אלמנט חשוב ביותר שישפיע מאוד על תחושת היוקרה של מטבחים ולכן יש לבחור אותו בקפידה. בדרך כלל נוכל לראות במטבחי יוקרה ריהוט שעשוי מעץ מלא באיכות גבוהה ובו זמנית רהיטים המאופיינים בטכנולוגיות מתקדמות וישרתו את דיירי הבית במשך שנים ארוכות. כך למשל נוכל לראות רהיטים ייחודיים בציפוי חומרים המספקים הגנה מלאה מפני לחות, דוחים ריחות ואדי שמן ושומרים על האיכות שלהם במשך שנים ארוכות.

 

עיצוב אישי במטבח יוקרתי

אין ספק שאחד הדגשים החשובים בעיצוב מטבחי יוקרה הוא התאמה ברמה הגבוהה ביותר לצרכי הלקוח וכשמדברים על יוקרה בעיצוב, מדברים בדרך כלל גם על הייחוד ועל הצורך לייצר משהו שלא נראה במקומות אחרים:

 

התאמת העיצוב של המטבח היוקרתי ללקוח

העיצוב חייב להביא בחשבון את המאפיינים האישיים של כל לקוח ואת הצרכים והציפיות שלו. אנשים שאוהבים לבשל בצוותא ולארח ארוחות משפחתיות גדולות זקוקים לחלל גדול דיו ונוח כדי לעבוד בו. מי ששם את הדגש על אפייה וקונדיטוריה חייב שיהיה במטבח סט תנורים גדול ואיכותי. אם רוצים להפוך את המטבח למקום מרכזי בבית אז חייבים לתת לזה ביטוי מרכזי בעיצוב, למשל מטבח שבמרכזו אי וכסאות בר שמאפשרים ישיבה משותפת יחד.

 

אורח חיים

מטבח מודרני הוא בראש ובראשונה כזה היוצר אווירה מזמינה ומאפשר לדיירי הבית לנצל אותו באופן מקסימלי ולהוציא ממנו את העיצוב הדרוש. שוב – הדגש במטבחי היוקרה הוא על המטבח כחלל מחייה משותף ומרכזי ולאורח החיים של המשפחה המשתמשת בו, כזה המעודד התכנסות משפחתית יחד. כדי להשיג זאת יש להקפיד קודם כל על ניצול חכם של החלל במטבח. כלומר שנרצה להצניע כמה שיותר את חלקי האחסון כך שאת המקום הפנוי נוכל לנצל לאזורי שהייה משותפים ויש כמה וכמה דרכים לעשות את זה. אחת האפשרויות הטובות ביותר במטבחי יוקרה היא אי במטבח – כזה שיכול להיות גם שולחן אוכל וישיבה, גם משטח עבודה נוח וגם חלל אחסון שלו ארונות פנימיים.

 

חומרים הדרושים במטבח יוקרתי

כאמור, הדגש במטבחי יוקרה הוא על שימוש בחומרים איכותיים בלבד תמיד:

 

  • שיש: סוגים איכותיים כמו קוריאן (חומר חזק ביותר, קל לניקוי וניתן לליטוש וחידוש בכל כמה שנים), אבן קיסר (חומר חזק מאוד וקשה לשבירה בעל מראה יוקרתי ומובחן), דקטון (סוג של שיש שהוא פטנט חכם ונחשב היום לשיש האולטימטיבי. חזק, עמיד בפני סדקים, בעל ספיגת מים אפסית כך שאיננו סופח כתמים וקל מאוד לניקוי) ועוד.
  • עץ: גם השימוש בעץ במטבחי היוקרה שם את הדגש על בחירה של הסוגים האיכותיים ביותר. אנו מדברים על עץ אלון שהוא חזק נוח ואיכותי (עם זאת פחות עמיד למים, כך שצריך להשתמש בו בתבונה במטבח), עץ טיק שהוא סוג יוקרתי ביותר שמתאים למזנונים וכן לשולחנות, עץ אגוז שהוא בעל מראה יוקרתי יוצא דופן ונחשב לאחד מסוגי העץ היקרים ביותר וכו׳.
  • מתכת: הבחירה בשילוב המתכות במטבח חייבים להתאים לסגנון. כך למשל נירוסטה תתאים למראה התעשייתי של מטבחים בעיצוב מודרני בעוד שאלומיניום רקוע יהיה תוספת מעולה למטבחים בסגנון וינטג׳ עתיק.

 

שאלות ותשובות

 

מהם האלמנטים הבולטים במטבח יוקרתי?

המאפיינים הבולטים של מטבח יוקרתי הם תכנון מקדים, ניצול חכם של החלל, שימוש בטכנולוגיות חכמות ובחומרי הגלם הטובים ביותר ובעיקר התאמה אישית ללקוח ובידול ממטבחים גנריים ושגרתיים.

 

מהו מטבח יוקרתי מעוצב?

מטבח יוקרתי מעוצב הוא מטבח המותאם בצורה מדויקת לצרכים של הלקוח, מביא לידי ביטוי טרנדים חדשניים בעיצוב, שם דגש על הפונקציונליות ומאפשר להשתמש במטבח עד לרמה של בישול גורמה ועשוי מחומרי גלם משובחים ואיכותיים בלבד.

 

איזה חלל מאפיין מטבח יוקרתי?

החלל במטבחי היוקרה הוא חלל מרווח, מזמין ונוח. הדגש בכל סגנון עיצוב כמעט הוא על פונקציונליות – דהיינו ניצול חכם של החלל המאפשר ריווח והופך את המטבח למקום מרכזי בבית שנעים לשבת בו ולבלות בו עם כל המשפחה.

 

לסיכום

מטבחי יוקרה הם היום לא פחות מסמל סטטוס ואם גם אתם שואפים לשדרוג משמעותי בעיצוב הבית שלכם, שווה בהחלט לשקול היטב את האפשרות של שדרוג מראה המטבח. הקפידו ליישם את העקרונות ואת המאפיינים העיקריים של מטבחי יוקרה וחשוב מכל – הקפידו על תכנון מקדים עם אנשי מקצוע שיראו לכם כמה אופציות וייצרו עיצובים שעונים על הצרכים ועל הציפיות שלכם. זכרו שלנו כאן בחברת רגבה, החברה הוותיקה והמנוסה ביותר בתחום המטבחים ועיצוב הבית יש את כל הכלים לסייע לכם לבנות את מטבח החלומות שלכם. אתם מוזמנים ליצור קשר עם צוות המומחים שלנו בכל זמן ואנו נשמח להציע לכם כמה הצעות ולהפוך את החזון שלכם למציאות.