{{searchTotal}} תוצאות
לחיפוש
בנושא "{{term}}"
הדר - קריסטל לייזר - צלם- עודד סמדר -עיצוב פנים - ליבנת כהן מרין

מטבח אפור בהיר

19 פברואר 2023

מטבחים אפורים הפכו לטרנד פופולארי בשנים האחרונות. יותר ויותר אנשים משפצים את המטבח שלהם כדי לתת לו מראה נעים, מתוחכם או קלאסי, במיוחד בשילוב של גוונים אפורים. מה היתרונות של מטבח אפור, באילו סגנונות אפשר לעצב מטבח כזה, ואיך להתאים את הצבע האפור לגוונים נוספים שיהיו במטבח? כל התשובות ומידע נוסף במאמר שלפניכם.

מטבחים אפורים ונקיים

למטבחים בגווני אפור יתרונות רבים:

  • אופציות רבות – הצבע האפור מגיע בקשת רחבה של גוונים בהירים וכהים, מה שמאפשר “לשחק” בין הגוונים בהתאם לסגנון העיצוב אליו אתם שואפים. שימוש בגווני אפור כהה משדר אלגנטיות, מודרניות ויוקרה, בעוד ששימוש בגווני אפור בהיר משדרים חום, ניטרליות וביתיות.
  • חומרי גלם מגוונים – שימוש בחומרי גלם שונים המתכתבים עם הצבע האפור, כמו שיש, עץ או נירוסטה עשוי לספק מראה נוסף של נראות חדשנית ואלגנטית
  • שילוב צבעים נוספים – אפור משתלב היטב במגוון צבעים שאותם אפשר להכניס גם לחלל המטבח, כמו שחור, לבן או גווני עץ.

המטבח האפור מספק תחושה נקייה, לא שחור וקודר ולא לבן ומוקפד, אלא משהו בין לבין. הוא מעניק תחושה ביתית אך קלאסית, תוך יכולת לשחק בעיצוב, להוסיף אביזרים צבעוניים ואפילו להתאים את הקרמיקות והשיש לסגנון העיצובי של כל המטבח לקבלת האפקט השלם. מטבחים אפורים פופולאריים מאוד, ויתאימו גם למטבח הראשון של זוגות צעירים שמחפשים אווירה נעימה, נקייה ופרשית בגווני אפור בהיר וגם לחידוש מטבח ישן כדי לקבל אווירה קלאסית, מתוחכמת ומיוחדת בגווני אפור כהה.

ירידה לפרטים אפורים

עיצוב מטבחים טומן בחובו אפשרויות מרובות. לא מדובר רק בצבע אחד, אלא במגוון רחב של צבעים, מרקמים וחומרי גלם, לכן הצעד הראשון יהיה בחירת הכיוון העיצובי של המטבח: כפרי או מודרני? אורבני או קלאסי? תעשייתי או משפחתי? או אולי אפילו שילוב של כמה סגנונות? תוכלו לבחור את גוון האפור המדויק למטבח שלכם בהתאם לסגנון העיצובי שאותו תבחרו, כמו גם את חומרי הגלם המתאימים לעבודה.

סגנונות עיצוב של המטבח האפור

המטבח הוא אחד המקומות המרכזיים והבולטים בבית, וחשוב שהסגנון שלו יתאים לאופי של תושבי הבית ולאווירה שלו:

  • הסגנון המודרנימטבח מודרני הינו בעל קווים ישרים ונקיים בגווני אפור-לבן, חומרי גלם המשדרים ניקיון עיצובי וסדר, שיש אבן וחיפוי קיר מזכוכית להשלמת מראה אחיד ונקי.
  • הסגנון ההייטקי – בעל קווים ישרים ומינימליסטיים. משטח עבודה דק וגווני קירות אפורים המשלבים גם אביזרי מטבח שחורים, כיסאות בר מברזל וגופי תאורה חשופים שלהם תאורה מתכווננת.
  • הסגנון הסקנדינבי – סגנון זה הוא בעל מראה קלאסי ומודרני המשלב אריחים לבנים, צמחייה לבנה, חומרי גלם טבעיים כמו עץ אלון וגווני אפור-שחור.
  • הסגנון הכפרי – בעל סגנון עיצוב עדין, ארונות מטבח שעליהם יש שפשופים עדינים למראה וינטג’, ידיות שחורות וזכוכית סבתא, גופי תאורה מפליז וזכוכית בדוגמאות עדינות וכפריות.
  • הסגנון האקלקטי – סגנון המזכיר סגנון כפרי אך פשוט עם נגיעות מודרניות. משטח עבודה ארוך מאבן שיש, חזיתות מסוגננות בגוונים לבנים, ואי במרכז המטבח שעשוי מעץ אלון וסביבו כיסאות אפורים לאירוח.

התאמת הצבע האפור לעולם המודרני

שימוש בצבע אפור למטבח לא מגביל את הבחירות העיצוביות שאפשר לבצע ולעצב איתם את המטבח. חשוב לתכנן באופן מוקפד, תוך התייחסות לצרכים ולהעדפות של בני הבית והבנת החלל שבו ימוקם המטבח. כמו כן חשוב להגדיר את פעולות העיצוב, הבנייה והאבזור של המטבח מראש. שילובים של הצבע האפור יכולים להיות בכמה גוונים, כמו מטבח בהיר ובמרכזו אי בצבע דומיננטי. אפשר לשלב גוונים זהים ולשחק במנעד שלהם, או לבחור צבעים מנוגדים ליצירת אמירה חזקה יותר. שוב, הכול תלוי בהחלטות של בני הבית.

המטבח האפור – הטרנד החדש

אחד המרכיבים החשובים והראשונים אליהם צריך לשים לב בשיפוץ מטבח ועיצובו מחדש הוא הגוונים המובילים שבו. יש לגוונים השולטים בחלל המטבח משקל המשפיע על האווירה ששוררת בו ועל התחושות שהוא יוצר בקרב באי הבית. מטבח אפור משרה בעיקר תחושות של טוב טעם, עדכניות ועוצמה שקטה. הצבע האפור אולי נתפס כצבע משעמם, אך בפועל הצבע האפור יכול ליצור מרחב מעניין, מסקרן ומעט מסתורי. גווני האפור יכולים להיות בסיס לעיצוב מושך עין.

מהו מטבח אפור “מעושן”?

מטבח אפור מעושן מקנה תחושה של עדינות ותחכום ביחד. ללא גוונים נוספים האפור המעושן עלול להיתפס משעמם, ולכן ההמלצה לרוב היא שילוב של גוונים נוספים, כמו למשל שילוב לבן להדגשת המעושנות של האפור, הבזקי צבעים של אדום, סגול, ירוק או שימוש בעץ על גווניו השונים. חשוב לדעת כי האלמנטים החשובים במטבח אפור מעושן הם:

  • ריצוף – במקרים של מרצפות בצבע אפור מעושן, כדאי שהן יהיו גדולות יחסית, להעצמת האפקט של הגוון הייחודי.
  • משטח עבודה – רצוי שיהיה משיש. חשוב לבחור את השיש לפי האיכות ולא רק לפי היופי, כדי שיוכל לשמש כמרחב עבודה ראוי ונוח.
  • חיפוי קיר – ההעדפה לרוב תהיה חיפוי זכוכית שיכולה להיצבע במגוון צבעים, או אריחי קרמיקה בעלי מראה אפור מעושן.
  • רהיטי מטבח – שולחן שעליו זכוכית בגוון אפור, אי בעל גווני לבן-אפור או דלפק שלו חיפוי זכוכית מתאים.

שילובי צבעים נוספים עם הצבע האפור

הצבע האפור משתלב במטבח במיוחד בגווני שחור או לבן, או שילוב שלהם. כדאי גם לשלב פריט אחד או שניים בצבעים נועזים, אבל לא כדאי להגזים בצבעוניות של המטבח כדי שיישאר קלאסי. שילוב של שחור ואפור ייתן תחושה מקצועית, רגועה וקלה לניקוי, בעוד שילוב של אפור ולבן ייתן תחושה רגועה ונעימה, וייתן אפקט של חלל גדול. כדאי לחשוב מראש על שילובי הצבעים שתרצו שיובילו את הקו העיצובי של המטבח החדש שלכם.

שילוב אפור ועץ

שילוב של אפור ועץ במטבח לרוב יעניק תחושה של מטבח כפרי. הוא מבוסס על עץ בשילוב חלקים צבעוניים בקרמיקה, בחיפוי, בתאורה או בארונות המטבח. אפשר ליצור גם שילובים מעניינים כמו מדפים צפים מעץ אלון, רצפת פרקט, הוספת ירוק על ידי צמחייה ביתית ועוד.

אפור ולבן – רגוע ושקט

מטבח לבן יוצר תחושה נקייה, אסתטית, קלאסית, אוורירית ופתוחה. אפשר לשבור את האחידות בעזרת שילוב גוונים אפורים שונים, בחיפוי זכוכית או בעזרת ארונות מטבח אפורים.

סיכום

מטבחים אפורים הם חלק מאופנת ריהוט הבית. הם ידועים בהיותם אלגנטיים ומושכים, ואפשר לשלב בהם אלמנטים בצבעי שחור לבן עם נגיעה של צבעוניות אחרת. ישנם סגנונות רבים לעיצוב מטבח אפור, וחשוב לסכם מראש מהו הקו העיצובי הכללי של המטבח שלכם ואילו גווני הצבע יובילו את העיצוב שלו, כדי שתוכלו לקבל את התוצאה הטובה והיעילה ביותר למטבח נעים ופונקציונאלי.