{{searchTotal}} תוצאות
לחיפוש
בנושא "{{term}}"
רכישת מטבח

רכישת מטבח

9 אוגוסט 2023

זה לא משנה אם אתם נמצאים בתהליך של בנייה או של קנייה של בית חדש, או פשוט מרגישים שהגיע הזמן לשיפוץ ולשדרוג, רכישת מטבח היא דבר שחייבים לעשות באופן מושכל ובסבלנות. שלא כמו דברים אחרים שאנו רוכשים במהלך החיים, מטבח הוא דבר קריטי ומקום שבו אנו מבלים לא מעט במהלך החיים. על כן, חייבים לשים את הדגש בכל הפרטים הקטנים וממש עכשיו אנחנו רוצים לדבר על כל הנקודות החשובות ברכישת מטבח. בואו נדבר על סגנונות שונים, על חומרים במטבח, על תהליך התכנון ועל הדברים הספציפיים שחשוב לשים אליהם לב.        

חזון העיצוב

כאמור, עיצוב של מטבח לא משימה פשוטה. רגע לפני שאתם מתחילים ונוגעים בכל הפרטים הקטנים, קחו כמה דקות לתאר ולשרטט במדויק את החזון שלכם והשאיפות שלכם מאיך המטבח צריך להיראות בסופו של דבר. הביאו בחשבון שתמיד יש פער בין הרצוי למצוי, אבל אם נדע בדיוק מה אנחנו רוצים ונקפיד על תהליך מסודר, נוכל בהחלט להגיע לתוצאה משביעת רצון מהמטבח שנשמח בו במשך שנים ארוכות.

סגנונות שונים של עיצובי מטבח

הדבר הראשון שצריך לחשוב עליו כשמתכננים מטבח הוא הסגנון שלו. כפי שתבינו ממש מהר, יש הרבה מאוד סגנונות שונים למטבח כמו עיצוב תעשייתי, עיצוב קלאסי, מטבחי אפוקסי, מטבחים מודולריים ועוד. הסגנון צריך להשתלב בסגנון של שאר הבית וזה יכול להיות משהו קצת מגביל לפעמים. עם זאת, הרבה פעמים רכישת המטבח היא הזדמנות לשדרג את הבית כולו. בנקודה הזאת אפשר לבחור בסגנון עיצוב מוביל שבו נעצב את כל הבית. בואו נדבר עכשיו על שני סגנונות עיצוב מובילים ופופולריים:

כפרי או מודרני: בחנו איזה סגנון מתאים לכם

שני הסגנונות המובילים לעיצוב המטבח הם הסגנון המודרני והסגנון הכפרי. בסגנון המודרני אפשר לראות שימוש בפורצלן, בפורמייקה, בקריסטל מבריק או מט, בזכוכית ובמכשירי חשמל בגימור זהה. מטבח לבן מודרני שומר על עיצוב מינימליסטי, קווים ישרים והקפדה על פונקציונליות. המטבח הכפרי, מנגד, מתאים למי שמעוניין בחלל המצייר חמימות נעימה ומזמינה. במטבחים אלו אפשר לראות שילובים של עץ, של גימור אלון, של אלמנטים בולטים של פרזול ושל שילוב של צמחייה ותאורה חמימה. אלו הם שני סגנונות בולטים ומנוגדים במידה רבה באלמנטים שבהם. נסו לבחון איזה סגנון מתאים יותר לאופי ולסטייל שלכם.

חומרים שונים

  • עץ: משמש לארונות, למשטחים ולריצוף ומציע אסתטיקה חמימה וטבעית.
  • אבן: גרניט, שיש וקוורץ הן אפשרויות פופולריות למשטחי עבודה עמידים ואלגנטיים.
  • נירוסטה: בשימוש נפוץ למכשירי חשמל וכיורים. הנירוסטה מספקת מראה מלוטש ומודרני למטבח.
  • אריחי קרמיקה: אריחי קרמיקה אידיאליים לריצוף הקירות ואפשר למצוא מגוון רחב של צבעים ודוגמאות.
  • זכוכית: משמשת לעיתים קרובות לדלתות של ארונות ומוסיפה נופך של תחכום ומשיכה ויזואלית.
  • למינציה: חומר חסכוני ורב-תכליתי המשמש בדרך כלל למשטחים ולארונות במטבח.
  • אבן טבעית: אפשר להשתמש בצפחה או טרוורטין לריצוף אם מכוונים למראה הכפרי.
  • בטון: משמש למשטחים ולרצפות למי שמכוון לסגנון תעשייתי ועכשווי.

תכנון ותקציב

אחרי שדיברנו על סגנונות עיקריים וחומרים שאפשר לשלב במטבח, בואו נדבר על נושאים חשובים של תכנון בפועל.

תקציב לעומת החלום

ייתכן שבתחילת העיצוב יהיה פער כלשהו בין החלום והחזון שלנו לבין המטבח שנוכל לרכוש במציאות, ועדיין, זה לא אומר שאנחנו חייבים להתפשר על מה שחשוב לנו. כדאי להגדיר בראש ובראשונה את התקציב ולהשאיר בערך עשרה אחוז לשינויים ולשדרוגים בלתי מתוכננים. לאחר מכן כדאי לנסות ולתאר את מטבח החלומות שלנו, בשלב הזה עוד בלי להתחשב בתקציב. לאחר מכן צריך להשוות בין שני הדברים ולראות אם זה תואם. אם אין התאמה, כדאי לערוך רשימה של הפרמטרים שהם החשובים ביוצר לנו ושל אלו שאנחנו מוכנים לוותר עליהם וכך נוכל להגיע לתוצאה הטובה ביותר.

תכנון נכון של המטבח למשפחה

אם יש לכם ילדים או אין ילדים, זאת שאלה חשובה ביותר כשמדברים על תכנון ועל רכישה של מטבח. בתכנון של מטבח בבית עם ילדים חייבים להביא בחשבון שיקולים של נוחות, נגישות ומקום אחסון וככל שיש יותר נפשות, ככה חשוב לכוון למטבח גדול יותר שעונה על הצרכים של כולם בצורה טובה.

אביזרים משלימים

חשוב מאוד לזכור כי המטבח הוא הרבה מעבר לשיש, מכשירי החשמל הגדולים ומקומות האחסון ויש עוד כמה וכמה אביזרים שחשוב שיהיו בכל מטבח מאובזר ונוח. הינה כמה מהם:

מה צריך להיות במטבח?

  • כלי מטבח: כלים חיוניים כמו מרית, מצקות וסכינים לבישול והכנת מזון.
  • קרשי חיתוך: מספקים משטח בטוח והיגייני לחיתוך.
  • מדפי כלים: לסידור ולייבוש של הכלים.
  • מחזיקי סירים וכפפות לתנור: הגנה על הידיים ממחבתות ומסירים חמים.
  • מגבות מטבח: שימושיות לניקוי ולייבוש ידיים.
  • מכלי אחסון: לשמירה על מזון טרי.
  • פריטים דקורטיביים: שווה להוסיף נגיעות אישיות כמו יצירות אומנות, צמחים או צנצנות דקורטיביות.

לא לשכוח את השיש

השיש הוא בלי ספק חלק חשוב ביותר בכל מטבח. השיש הוא משטח העבודה העיקרי וחשוב לבחור משטח שהוא חזק ועמיד בפני שריטות, מכות, פגיעות ונזקים של חום ומים. צריך לזכור גם כי השיש הוא האלמנט העיצובי המשמעותי ביותר במטבח ולכן גם צריך לבחור שיש לפי ההעדפה והסגנון שאנחנו מכוונים אליו.

רגבה מטבחים מתכננים ומקבלים

כאן ברגבה מטבחים, הדגש הגדול הוא בהגשמת החלומות שלכם. אנחנו מציעים מטבחים מעוצבים בהתאמה אישית בדיוק לפי מה שתכננתם ובהכוונה למטבח המושלם שיהיה לכם הכי נוח לבשל ולשהות בו. אצלנו תוכלו לתכנן בצורה מדויקת את המטבח שתמיד רציתם ולקבל את התוצאה המדויקת ביותר. אנחנו גם נשמח לגשר בין המצוי לרצוי מבחינת התקציב שלכם, ואצלנו תקבלו מטבחים איכותיים מחומרי גלם משובחים שמחזיקים מעמד לשנים ארוכות קדימה.

לסיכום

רכישת מטבח היא משימה די מורכבת, אבל בסך הכול גם די מהנה. חשוב לגשת לתהליך בסבלנות הראויה לו, להתייחס לכל הפרטים מהקטנים לגדולים. רוצים לקבל הכוונה ומידע נוסף על רכישה ותכנון של מטבח חדש? המומחים שלנו כאן ברגבה זמינים בשבילכם בכל שלב.