{{searchTotal}} תוצאות
לחיפוש
בנושא "{{term}}"
חדר ארון בגדים

איך לסדר את ארון הבגדים?

25 מרץ 2021

אם אתם מעיפים מבט בארון הבגדים שלכם והוא משיב לכם ברטינה זועמת ואם אתם לא באמת יודעים מדוע הארון שלכם תמיד מוצא את דרכו לשוב ולהיות מבולגן, יכול להיות שהגיע הזמן לפצוח במייקאובר משמח ומרענן. איך עושים זאת? הנה כמה טיפים מעולים שיסייעו לכם במלאכת הסדר והארגון.

מגיע לכם ליהנות מארון מסודר

גם אם ניסיתם אינספור שיטות וגם אם אתם בטוחים שאין סיכוי שדווקא הפעם תצליחו לשמור על הסדר בארון הבגדים, אנחנו כאן כדי להרגיע, אם באמת תקדישו לסדר בארון מחשבה ולא רק תוציאו ותקפלו שוב את הבגדים, הארון שלכם יחייך אליכם בכל פעם שתפתחו אותו (ואתם גם עתידים לגלות שיש לכם הרבה יותר בגדים משנדמה לכם). ממש כפי שתפקידו של אי למטבח הוא לשמור בצורה מאורגנת רבים מחפצי המטבח שלנו, כך גם תפקידו של הארון אחד – לאחסן באופן יעיל, מסודר ומאורגן את הבגדים ואביזרי האופנה. וכעת, לאחר זריקת המוטיבציה הזו, בואו נצא לדרך!

 

ארון בגדים לבן

 

לפני שמתחילים: מוציאים

הדרך המהירה והיעילה יותר לארגן מחדש ארון בגדים היא להתחיל בהוצאה של כל הבגדים החוצה. בטרם תמיינו את הבגדים לפי תוואי שמתאים לכם, התחילו בפרישת כל פרטי הלבוש, ההלבשה התחתונה והאביזרים על המיטה ולפני שתחזירו כל פריט חזרה לארון בדקו האם אתם באמת משתמשים בו. מצאתם פריטים “מיותרים”? מצוין, זוהי הזדמנות מעולה לרענן את ארון הבגדים, לקבץ את כולם בשקית ולתרום אותם למי שישמח לקבל אותם.

דרך ראשונה: למיין את הבגדים לפי סוג

אם אתם מתקשים להבין היכן חצאית אחת מסתיימת ומכנסיים אחרים מתחילים, הדרך הזו עשויה להקל עליכם. הפרידו את כל הבגדים לקטגוריות שונות: סוודרים, מכנסיים, שמלות, חצאיות, בגדי מעבר וכדומה וערמו כל מקבץ בגדים לערימה מסודרת. כך קל יותר להשוות בין סוגי בגדים דומים ולשלוף את הרצוי בעת הצורך.

 

תלייה בארון בגדים

אחסון מחדש

גם אם אין לכם חדר ארונות עצום בגודלו, אתם עדיין יכולים ליהנות מחלל נוח לאחסון. הפתרון טמון ביצירתיות. איך נוקטים בצעדים יצירתיים בארון הבגדים ויוצרים מקומות אחסון נוספים? הנה מספר דוגמאות: ניתן להוסיף מדפים במקומות ריקים (למשל, ברווח שבין מוטות התלייה לקצה הארון), לאחסן בחלקו העליון של הארון פריטים שאתם לא זקוקים להם בעונה הקרובה או משתמשים בהם לעתים רחוקות או להוסיף אמצעי אחסון נוספים, דוגמת סלסילות.

ארון בגדים מסודר

 

מה כדאי לתלות?

אם מוט התלייה שלכם לא גדול מאוד, כדאי לחשוב מחדש על הבחירה מה כדאי לתלות ומה מוטב לקפל. ככלל, פריטים עדינים יותר כמו שמלות, חצאיות, חליפות או מעילים שנוטים להתקמט ואנחנו לא רוצים שיאבדו את צורתם עדיף תמיד לתלות. פריטים כמו חולצות טישרט, ג’ינסים או סוודרים – מקומם במדפי הארון. והנה עוד טיפ נחמד באותו הקשר: כשאתם תולים את הבגדים, נסו לעשות זאת באופן שבו הפריטים הארוכים יותר (כמו שמלת מקסי) ימוקמו בצד שמאל והפריטים הקצרים יותר (כמו חולצה מכופתרת) ימוקמו בצד ימין.

סידור ארון בגדים

 

יש פריטים שכדאי לגלגל

יש פריטים בארון שנוטים להיות גמישים יותר וגם לא מתקמטים, כגון חולצות טריקו, פיג’מות או בגדי ספורט. הם יהיו מועמדים מושלמים לטכניקת הגלגול. במקום לקפל ולערום את הבגדים הללו, קל יותר לקפל אותם לשניים ולגלגל למעין צינורות קטנים וארוכים. את הבגדים שגלגלתם, אחסנו בבטחה בקופסאות נעליים, קופסאות אחסון או סלסילות קש דקורטיביות, הדבר יחסוך לכם המון מקום בארון.

ארון בגדים מעץ פתוח

ארון בגדים מעץ

מה שלובשים – בגובה העיניים

הכלל כאן הוא פשוט, לרוב אנחנו לובשים את מה שאנחנו רואים. אם יש בגדים שאנחנו לא לובשים, בין אם כי זוהי לא העונה שלהם ובין אם כי הם חגיגיים או מיועדים לאירועים ספציפיים, נעדיף למקם אותם במדפים הגבוהים יותר. לעומתם, את הבגדים שאנו לובשים תדיר, נמקם בגובה העיניים, כך שיהיה לנו קל למצוא אותם בעת הצורך. טיפ נוסף בהקשר זה הוא למקם את הבגדים שלנו לפי סדר ההתלבשות בבוקר, כשהפריט הראשון שנלבש ימוקם מול עינינו והאחרון במדף התחתון ביותר.

קולבים בארון בגדים

 

 

צעיפים וחגורות על קולבים

לא עוד צעיפים המשמשים בערבוביה בארון, הקץ לחגורות המסתבכות זו בזו! העדיפו לאחסן את הצעיפים והחגורות על קולבים ולתלות אותם בארון, כך שבעת הצורך תוכלו לשלוף את הפריט המדויק שרציתם, כך גם הצעיפים לא יתקמטו ואתם ולא תצטרכו לחפש אחריהם בסבך הצבעוני.

ארון קיר לבן