{{searchTotal}} תוצאות
לחיפוש
בנושא "{{term}}"
מטבח רגבה כחול ולבן

ארגון חכם של המטבח

2 אוגוסט 2020

תכנון חלל המטבח בצורה מושכלת תוך שילוב בין פונקציונליות ללוק מרשים, יסייע לכם ליצור את המקום המושלם לבישול ביתי. במאמר זה תגלו מספר המלצות חשובות שיכולות ליצור מתחם פרקטי ומעוצב אשר יתאים לצרכים השונים של בני הבית.

הגדירו את צרכי הבית

ישנם מטבחים המשמשים בעיקר לבישול על ידי כל בני המשפחה. הסירים והמחבתות נערמים על גבי הכיריים, השיש עמוס במצרכים בתהליך עבודה ושפע של מכשירים מסייעים באפייה, טיגון ובישול. בית כזה זקוק למטבח עם מגוון רחב של שטחי אחסון, ארונות הנפתחים בלחיצה קלה עם מנגנון פתיחה נסתר, אי מטבח המתאים הן לאחסון והן כשטח עבודה נוסף ומתקני תלייה המעניקים נגישות גבוהה לתבלינים.

מטבח רגבה שחור

 

חשיבות הסדר במטבח

לאחר שהגדרתם את צרכי הבית במדויק, תוכלו להתחיל לתכנן את החלוקה הפנימית שלו. בחרו את הקירות שעליהם יותקנו ארונות המטבח ואת הצורה שבה יסודרו. ישנם מטבחים הבנויים בצורת האות ר’ ואחרים בצורת האות ח’. מטבח מסודר הוא מקום שנעים לשהות ולבשל בו. בנוסף הוא מאפשר לכם לנצל בצורה מיטבית את חלל החדר. נרחיב על כך מעט:

ניצול שטחים בחלל

יש לכם נישות בתוך החלל שיכולות להתאים לדוגמא שולחן אוכל? נצלו אותן באופן הטוב ביותר. אם נשאר מקום פנוי על הקיר לצדי הארונות התלויים, ניתן למקם עליו מדפים שתוכננו היטב. הם יוכלו לשמש אתכם למיקום אביזרי נוי, תבלינים, ספלי קפה, כוסות יין ואביזרים נוספים שיהיו נגישים עבורכם. אם המטבח רחב ידיים כדאי למקם אי במרכזו.

מטבח רגבה לבן ושולחן עץ

 

את המדיח, המקרר והתנור ניתן לשלב בצורה אינטגראלית בתוך המטבח, וליצור מראה שיקי ויוקרתי כחלק מקו העיצוב של כלל המטבח.

שולחן עץ וכיסאות לבנים

והאי במרכז המטבח ישודרג עם מספר כיסאות בר, המתאימים לישיבה לקפה בבוקר או לאירוח חברים בסטייל של בילוי בחוץ.

סלון ומטבח לבן

אחסון לפני נושאים

לאחר שתכננתם את הארונות והמדפים, תוכלו לראות בעיני רוחכם את החלוקה הפנימית בתוך כל ארון. את הסירים והמחבתות כדאי למקם במגירה עמוקה, כך תוכלו לשלוף בקלות כל מחבת, סיר או מכסה שאתם זקוקים לו. אם מטבחכם מעוצב עם אי, תוכלו להניח בו את הכוסות והצלחות במגירה נשלפת, אם יש לכם ילדים קטנים מומלץ יותר להניח את כלי האוכל הזכוכית במקומות גבוהים יותר כמו ארונות מטבח גבוהים לצלחות, וקלאפות לכוסות. בשלב הבא תוכלו להגדיר אילו ארונות או מגירות ישמשו כמזווה למזון יבש שאינו דורש קירור. השאירו מספר ארונות נוספים שבהם תוכלו למקם את כלי המטבח הגדולים הנוספים כמו מסננות, צנצנות וקופסאות אחסון מפלסטיק. תכנון מקדים של המטבח יסייע בשמירה על סביבה נקייה ומאורגנת, שקל להתמצא בה. כאשר תתחילו לבשל תגלו את היתרון הגדול בגישה נוחה לכל אחד מכלי הבישול.

מטבח בצבע חום

ישנם אביזרים מיוחדים המקלים על הסידור הפנימי של הארון. ביניהם, חלוקות מתכת קטנים המוצבים בתוך הנשלף המאפשרים חלוקה פנימית גמישה בהתאם לצורך. אפשר גם להוסיף סכומיות מגרות פנימיות וקופסאות לאחסון של מגבות מטבח, סכו”ם עודף (לאירוח), קופסאות קמח או סוכר להגנה מפני מזיקים וחומרי ניקוי. אם יש ילדים קטנים בבית מומלץ לבחור בארון שיהיה קשה לפתוח או להגיע אליו כדי למקם את החומרים המסוכנים כמו אביזרי הניקוי השונים.

 

מגירת מטבח מעץ

מיקום שולחן האוכל

שולחן האוכל בעיצוב המודרני יכול להיות במטבח או להשתלב בסלון הביתי בחלל המוגדר כפינת אוכל. הדרך הטובה ביותר לבחור את המיקום שלו תלויה הן בגודל חלל המטבח והן בכמות האנשים שתשב לסעוד בבית בדרך כלל. משפחות גדולות או משפחות שמארחות באופן תדיר בני משפחה, יעדיפו למקם שולחן גדול מחוץ למטבח ובתוך המטבח לשלב אי גדול המשמש לארוחות היומיות.

מטבח משולב עץ בצבע לבן

מטבח לבן גדול

תכנון התאורה במטבח

הנושא האחרון שחשוב לבדוק הוא התאורה במטבח. בדרך כלל את שולחן האוכל או פינות הישיבה במטבח כדאי למקם מתחת לתאורה עדינה. חשוב, שבמטבח יהיה אור טבעי ואור מלאכותי בשפע, כדי שיהיה אפשר לבשל בקלות. חלוקה של התאורה למנורות ספוטים קטנות ומנורה עוצמתית במרכז החלל תאפשר לשלוט באווירה במטבח לאורך כל שעות היום.

שני מטבחי שיש לבנים

 

מטבח בתמונה ראשית: מעצבת: חמוטל קציר | צלמת: גלית דויטש