{{searchTotal}} תוצאות
לחיפוש
בנושא "{{term}}"

חזיתות למטבחים מעוצבים ושונים

כשמדברים על עיצוב המטבח, אחד האלמנטים הבסיסיים והחשובים ביותר שיכריעו איך הוא ייראה הוא כמובן החזית. לכן צריך להקדיש לא מעט מחשבה לאלמנט, חשוב מאוד להכיר את האפשרויות הנפוצות לסוגי חזיתות למטבח ובמאמר הזה נעבור עליהן בפירוט. כדי שיהיה לכם את כל המידע, נדבר גם על ההגדרה של חזית למטבח באופן כללי, על מרכיבים חומרים שמהן עשויות חזיתות, וכמו כן על תחזוקה שוטפת ועוד. בואו נתחיל.

מהי חזית למטבח?

חזית למטבח כשמה כן היא – החלק הקדמי שנראה לעין במטבחים. החזית של המטבח היא זאת האחראית למעשה על הנראות של המטבח כולו, וכשמתחילים לחשוב על מטבח מעוצב חדש, אחד הדברים החשובים ביותר שיש לבחור הוא את החזית שלו. הלכה למעשה, חזית המטבח מורכבת מדלתות הארונות, המגירות וכל חלק במטבח שנמצא בפרונט. כשבוחרים חזית מטבח צריך לחשוב גם על הפן האסתטי, אבל גם על העמידות של החומר ועל קלות התחזוקה והניקיון שלו.

סוגי חזיתות למטבח

דלתות זכוכית

דלתות זכוכית בתור חזית למטבח מתאימות למי שמחפש קו עיצובי נקי, מינימליסטי ומודרני המשדר יוקרה. דלתות הזכוכית ניתנות לעיצוב ייחודי ומגוון, אפשר להדפיס עליהן או לבחור מראש זכוכית בדוגמאות מיוחדות. אפשר נוסף לאלה, לבחור בין זכוכית בגימור מט לגימור מבריק. אפשר לשלב פרופילים שונים מעץ או אלומיניום. היתרון הגדול ביותר של דלתות זכוכית הוא שהן קלות מאוד לניקוי ולתחזוקה ועמידות בפני חומרי ניקוי שונים.

דלתות עץ

דלתות עץ משרות אווירה חמה, נעימה, אינטימית וכפרית. עץ שלא עובר תהליך עיבוד כלשהו שומר על האיכות שלו לזמן ארוך ביותר וזהו בהחלט חומר גלם מצוין. אפשר למצוא דלתות עץ עשויות מייפל, דובדבן, אלון ועוד. אפשר לשלב עם ציפוי פורמייקה, להבהיר או לצבוע. אפשר נוסף לכך, לבחור בדלתות בגימור פורניר – מעין שכבת עץ דקה הנותנת תחושה כאילו מדובר בעץ מלא, אך במחיר נמוך יותר.

צביעה בתנור

כשמדברים על צביעה בתנור מתכוונים כמובן לשימוש באפוקסי, חזיתות מטבח המיוצרות מ-MDF הצבוע בתנור. החזיתות מהסוג הזה מאופיינות במראה אחיד במרקם ובגוון זהים. אפשר לעצב את הדלתות איך שרוצים, להוסיף ידיות, לצבוע בשיטות שונות (מט, מבריק או משופשף) וכן הלאה. יחסית לשאר החזיתות כאן מדובר בחזית פחות עמידה וכזו שהיא די חשופה לשריטות ולמכות. על כן יש לבחור איש מקצוע מנוסה שמכיר את שיטת העבודה הזאת. אנחנו ברגבה מכירים את הטכניקה הזאת היטב ושמחים להציע את החזיתות היפות והעמידות ביותר.

נאנו

חזיתות נאנו , שילוב של טכנולוגיות פורצות דרך, חומר ציפוי חזיתות המטבח, הינו פרי פיתוח מהפכני של חברת ARPA האיטלקית – פניקס העושה שימוש בנאנוטכנולוגיה, המייצר פני שטח בעלי תכונות ייחודיות והתוצאה המתקבלת היא של חזית עם פני שטח חלקים וקטיפתיים הדומים לצבע או יציקה עם עמידות וחוזק מדהימים.
יתרונות החומר : עמידות גבוהה במיוחד לשריטות ופגיעות, עמידות לחומרי ניקוי חזקים, היגייני באופן יוצא דופן וקל לניקוי, גימור נעים למגע “מט משי” שלא קיים בחומרים אחרים מסוגו.

קריסטל מט ומבריק

חזית חלקה מבריקה, מדמה אפקט זכוכית כתוצאה מציפוי אקריל ברק “זכוכית” (GLASS LAMINATE), עם קנט שני גוונים דמוי זכוכית. ידיות אינטגרליות מאלומיניום ( ניתנות לגיוון ) או חיצוניות .
יש גם קריסטל מט, מגע חמים וקטיפתי כמשי, מיוצרים בטכנולוגיה מתקדמת, עמידים בפני סימני טביעת אצבעות בלוחות המט-משי, עמידים בקרינת UV ובגימורים המבריקים עמידים בפני שריטות. כלל הלוחות עומדים בתקנים בינלאומיים מחמירים לחוזק ועמידות ואינם שבירים. מראה הלוחות יוקרתי ומרהיב, ניתן לשלב לוחות לציפוי צד בעובי 2 מ”מ, באפקט זכוכית, בגימור סופר מט-משי ומבריק. 

 

מטאלי

מטבח מודרני בדגם יוקרתי בגימור מתכתי, ידיות חיצוניות או רוכבות, חזית חלקה, מדמה אפקט מתכתי בגוונים מטאלים אלגנטים ובקנט תואם.

 

 

כאמור, יש מגוון חומרי גלם שבהם אפשר לבחור בתור חזית למטבח. לרוב נהוג לבחור בחומר אחד מוביל ואפשר גם לשלב בעדינות חומרים אחרים. כשבוחרים את החומר המוביל לחזיתות המטבח, חשוב לבחור גם לפי ההעדפה העיצובית שלנו, אבל גם לפי קלות התחזוקה שלו. צריך לזכור שיש חומרים שהם יקרים יותר בהשוואה לאחרים, למשל עץ מלא בהשוואה לפורניר.

פורמייקה בחזיתות למטבח

פורמייקה היא חומר ציפוי העשוי משכבות נייר בשילוב של חומרי הקשחה שהופכים את הציפוי לחזק ולעמיד מאוד. את הפורמייקה מדביקים לדלתות ולמגירות באמצעות שרף מיוחד. בסופו של התהליך מקבלים דלתות חזקות ועמידות וזהו היתרון הגדול ביותר של הפורמייקה. זהו חומר כל כך חזק, עד כדי שגם במקרים של מכות חזקות לא נוצר נזק. מעבר לכך הפורמייקה היא עמידה מאוד בפני כתמים וניתנת לניקוי ממש בקלות. החיסרון העיקרי של הפורמייקה הוא שאין ממש אפשרות לעיצובים מיוחדים בחריטות ובפיתוחים שונים. עם זאת מדובר לא יקר שהוא פתרון מצוין למי שמחפש איכות במחירים נוחים.

צבעים שונים בחזיתות למטבח

עוד מרכיב חשוב כשמדברים על חזיתות בתהליך של עיצוב מטבח הוא בחירה בצבעים המתאימים. הצבע של המטבח ייקבע במידה רבה את הסגנון שלו וצריך לזכור שחומרים שונים מאפשרים בחירה בצבעים שונים. כך למשל עם עץ מלא, נוכל לבחור בגוונים טבעיים של עץ בלבד, בעוד בחירה בחזית פורמייקה או פורניר תאפשר לנו משחק גדול יותר והתאמה של צבעים לפי גוון ומרקם.

רגע מחשבה על תחזוקה שוטפת

שנייה לפני שאתם עושים את הבחירה בחזית המטבח, אנחנו מזכירים שכדאי לחשוב היטב על התחזוקה השוטפת. זכרו שהמטבח שתעצבו ילווה אתכם במשך שנים ושיהיה עליכם לדאוג לתחזוקה השוטפת שלו בכל שלב. אם אין לכם את הפניות או הרצון להתעסק בפעילויות תחזוקה מורכבות, בחרו חזיתות מחומרים כאלו הניתנים לתחזוקה קלה ופשוטה.

לסיכום

חזית המטבח היא החלק החשוב ביותר במטבח מבחינה ויזואלית וזה שיקבע איך המטבח שלנו יראה בסופו של דבר. אם גם אתם חולמים על מטבח חדש שהוא כל כולו אתם, המומחים של רגבה יוכלו להגשים לכם את החלום. צרו קשר עוד היום ובואו לשמוע עוד על חזיתות למטבחים ועל אפשרויות עיצוב שונות.