{{searchTotal}} תוצאות
לחיפוש
בנושא "{{term}}"

מטבח עם דלפק – המרכז הסוחף ביותר בבית

אם הגיע הזמן לחידוש המטבח ואתם מחפשים עיצוב שונה וייחודי, יכול מאוד להיות שכדאי לכם לחשוב על האפשרות של הוספת דלפק למטבח. דלפק הוא שדרוג פונקציונלי ואסתטי כאחד ויכול בהחלט לשפר את המראה והנוחות במטבח. במאמר שלפניכם תוכלו להבין מהו ההבדל בין דלפק לאי במטבח ולאחר מכן תקבלו מידע על סוגי מטבחים עם דלפקים הקיימים היום, על היתרונות של דלפק במטבח וגם על החסרונות שלו. בואו נתחיל. 

מה עדיף – מטבח עם דלפק או עם אי?

אחת השאלות הנפוצות ביותר היא מה עדיף – אי למטבח או דלפק? התשובה היא בהחלט אינה חד משמעית ותלויה בכמה פרמטרים. התנאי הראשון והחשוב ביותר הוא נושא המקום והחלל הפנוי. אי למטבח מצריך לא מעט מקום פנוי, וברגע שמתקינים אותו הוא קבוע ולא ניתן להזזה. אי למטבח הוא בדרך כלל גם יקר יותר, אבל מגיע עם יתרונות רבים כמו מראה משגע, משטח עבודה גדול ומקום ישיבה נוח לכל בני המשפחה. אם אין לכם די מקום במטבח או שאתם רוצים לשדרג אותו בתקציב נמוך יותר, דלפק הוא אפשרות מעולה ופונקציונלית לא פחות.

אילו סוגים של מטבח עם דלפק קיימים?

דלפק במטבח נפוץ במיוחד במטבחים כפריים, שם לרוב משלבים דלפק עץ מלא המוסיף לאווירה החמימה והפסטורלית, אבל אפשר לראות דלפקים בעוד מגוון סוגים של מטבחים. במטבח המודרני דלפקים הפכו לנפוצים יותר עם השנים, והם לפעמים גם חלק חשוב במטבח התעשייתי. באופן כללי אפשר להתאים דלפק לכל סוג מטבח כמעט, כל עוד יש בחלל מקום מתאים ואתם מעוניינים ליהנות מהיתרונות של הפיצ׳ר הזה.

מהם היתרונות של מטבח עם דלפק?

אז למה בכלל כדאי להוסיף דלפק למטבח בבית ומהם היתרונות שלו? הינה כמה נקודות למחשבה:

נותן מקום נוסף לישיבה

הדלפק מאפשר עוד מקום ישיבה למפגשים שגרתיים שבהם לא רוצים להתאסף סביב שולחן האוכל. בארוחות בוקר קלילות וספונטניות, כשיושבים לנשנש משהו ולקרוא וגם סתם כשרוצים להתאסף ולדון בענייני יום יום איזוטריים. הדלפק מאפשר מקום ישיבה נוסף מצוין וזהו תמיד יתרון, בייחוד בבתים שבהם המטבח הוא לב העניינים ומקום מפגש מרכזי של בני המשפחה.

מוסיף לעיצוב הבית

אי אפשר להתעלם מהאפקט העיצובי הנפלא של דלפקים במטבח. הדלפק הוא אלמנט מודרני המוסיף הרבה מאוד לסטייל של הבית בכלל ומשדרג בפרט את המראה והעיצוב של המטבח. כיום אפשר לראות יותר ויותר אנשים הבוחרים להציב דלפק במטבח אך ורק בגלל המראה המרענן שלו והשדרוג הניכר לעיצוב הבית.

נותן משטח נוסף לבישול

עוד יתרון פונקציונלי וחשוב הוא המשטח הנוסף לבישול ולעיבוד מזון שדלפקים מספקים למטבח. הוא ישמש אתכם בהכנות קטנות, כשרוצים לנשנש משהו קטן או כשרוצים להכין כריך בזריזות, וגם יכול לשמש בתור שטח בישול נוסף כאשר מכינים ארוחה גדולה וכמה אנשים משתמשים במטבח בו זמנית.

אחסון כלים

כיום אפשר למצוא דלפקים מסוגים שונים ואפילו כאלו כאלו גדולים יחסית. בדלפקים מהסוג הזה אפשר להוסיף ארונות ומגירות ולהרוויח עוד שטח בישול ואחסון חשוב ביותר. אם חסר לכם מקום אחסון שכזה, דלפק במטבח הוא אופציה מצוינת שבהחלט יכולה לעזור לסדר ולארגון שלכם.

ממה הדלפק בנוי?

החומרים שמהם דלפקים עשויים משתנים בהתאם לסגנון המטבח ולתקציב. האופציה הנפוצה ביותר היא דלפקי עץ שאפשר לראות במטבחים כפריים, ואפשר לשלב אותם גם עם סגנונות אחרים של מטבחים ולהכין אותם מחומרים שונים. דלפקי פורמייקה הם אפשרות זולה ולא רעה, ויש גם דלפקי מתכת מעוצבים ואיכותיים שאפשר לראות הרבה פעמים במטבחים תעשייתיים. הבחירה בחומר המתאים תלויה בעיקר בשיקולים של תקציב ובסגנון העיצוב שמכוונים אליו.

מהם החסרונות של דלפק?

תופס מקום – הדלפק תופס מקום במרחב של המטבח וצריך להביא את זה בחשבון. לכן הרבה פעמים זו אפשרות לא טובה במיוחד כשמנסים לעצב מטבחים בחללים קטנים יחסית
לא ניתן להזזה – יש דלפקים שאפשר להרים לקיר ולהוריד בעת הצורך, אבל אין אפשרות להזיז את הדלפק ממקום למקום. כלומר ברגע שבחרתם בנקודה שבה הדלפק יוצב, זו תהיה הנקודה הקבועה, בלי אפשרות להזיז אותו
דלפקים הם לרוב צרים – צריך לזכור שהרעיון של דלפק הוא להיות שטח ישיבה ועבודה נוסף בחלל קטן, ככה שהם לרוב צרים יחסית. המשמעות היא שהם מתאימים פחות כשיש הרבה סועדים בשולחן.

לסיכום

דלפק במטבח הוא אפשרות מצוינת ורעיון נהדר במקרים רבים של עיצוב המטבח וחידושו. לדלפקים יש יתרונות רבים, והם יכולים לשמש שטח נוסף מצוין לבישול וגם מקום ישיבה נוסף שמתאים במיוחד לארוחות קטנות וקלילות. אם גם אתם נמצאים לקראת שיפוץ מטבח ושוקלים את האופציה הזאת, המומחים של רגבה ישמחו לעמוד לשירותכם, להבין יחד איתכם אם זאת אפשרות טובה ולהציע לכם את השיפוץ המקיף ביותר עם דלפק איכותי שעונה על כל הדרישות שלכם.