{{searchTotal}} תוצאות
לחיפוש
בנושא "{{term}}"

מטבח קלאסי בהתאמה אישית

עולם עיצוב המטבחים עשיר ומגוון וכולל שלל סגנונות עיצוביים. בעוד שסגנונות רבים לא עברו את מבחן הזמן, המטבח הקלאסי נשאר רלוונטי מתמיד ומתאים כמעט לכל בית, בלי להמעיט מאיכותו או מערכו. מהם היתרונות של עיצוב מטבח קלאסי? כיצד אפשר לשלב אותו בסגנונות עיצוביים אחרים, ומה המאפיינים של מטבח זה? כל התשובות ומידע נוסף במאמר שלפניכם.

מהם מטבחים קלאסיים ומה מבדיל אותם משאר סגנונות העיצוב?

לרוב המטבח הקלאסי הוא בעל עיצוב פשוט וניטרלי, שיכול להשתלב לצד כל סגנון ריהוט או בנייה אחרים. זהו מטבח מאוד פונקציונאלי המתאים לסוגים רבים של משפחות, ובפרט משפחות צעירות שלא רוצות להתקבע על סוג עיצוב מסוים, אלא ליהנות מהמטבח גם במהלך השינויים הרבים שמתרחשים בחיים ומבלי להחליף אותו אחת לתקופה.

היתרונות של המטבחים הקלאסיים

לעיצוב מטבח קלאסי יש מגוון יתרונות ובהם:

  • גיווןמטבחים מעוצבים בסגנון קלאסי יכולים לשלב בתוכם חומרי גלם רבים, מגוונים ושונים זה מזה, כאשר לכולם יש מכנה משותף: קו עיצובי ניטרלי אך שימושי. במילים אחרות, המטבח הקלאסי משלים את שאר חלקי הבית ואת החדרים שבו, תוך שהוא מאפשר לבצע שינויים כאלו ואחרים כמו החלפת ריהוט או רכישת מכשירים חשמליים למטבח.
  • פונקציונאליותמטבח קלאסי הוא לרוב מאוד פונקציונאלי ומתאים לצרכים המשתנים של בני הבית, דבר שישראלים רבים מחפשים בשל סגנון החיים הדינאמי והמשתנה באופן תדיר. כמו כן, מטבח קלאסי הוא נוח לתחזוקה, לניקוי וסידור, ומספק את המענה הדרוש תוך התאמה מלאה לבני המשפחה.
  • רלוונטי כמעט תמידמטבחים קלאסיים הם בעלי ערך עיצובי של פונקציונאליות וניטרליות, מה שהופך אותם לרלוונטיים לרוב תקופות החיים. בחלוף השנים אפשר להוסיף להם אלמנטים עיצוביים משלימים, התואמים את רוח התקופה ואת ההעדפות האישיות, שלא פעם נוטות להשתנות גם הן עם הזמן.
  • שילוב סגנונות עיצוב נוספים – בעזרת שינוי של כמה אלמנטים קטנים, אפשר להפוך את המטבח הקלאסי לסגנון כזה או אחר של עיצוב. השינוי יכול לבוא לידי ביטוי אפילו בהחלפת השולחן או הוספת מכשיר חשמלי מסוים, מה שהופך את המטבח למיוחד יותר.
  • עיצוב נקי – העיצוב המינימליסטי של מטבח קלאסי לא מצריך להתאים אותו לעיצוב הכללי של הבית. לדוגמה, אפשר לעצב את הסלון בסגנון מסוים והמטבח הקלאסי והנקי יתאים אליו בלי להתאמץ.

מעצבת פנים ליבנת כהן מרין | צלם עודד סמדר

רעיונות עיצוביים למטבח הקלאסי

המטבח הקלאסי לרוב יהיה בצבע לבן וישלב אלמנטים ש”שוברים” אותו. משחק הצבעים יכול להיות עדין, למשל בהוספת מנורות נמוכות וצהובות, אגרטל פירות או ארונות מטבח מעץ שיתנו ניגוד בחלל המטבח. לאנשים נועזים מומלץ להוסיף מקרר או אי שחורים ליצירת קונטרסט שישלים את מראה המטבח. כמו כן, מרקם של שיש יוסיף לתחושה נעימה של חלל המטבח, ואפשר להוסיף אותו למשטח העבודה או לאי במרכז המטבח. חשוב לזכור שמטבח קלאסי הוא פשוט וקליל, וכזה שיכול להתמזג עם שאר חדרי הבית, אך כדאי להוסיף לו לפחות אלמנט אחד שיבלוט וייתן נוכחות במטבח.

שילוב המטבח הקלאסי והמודרני

המטבח הקלאסי והמודרני די שונים האחד מהשני. מטבח קלאסי מוכר בזכות היותו בעל אלמנטים קצת מיושנים, ואילו מטבחים מודרניים הם בעלי עיצוב חדשני ומעט קריר. עם זאת, הסגנונות העיצוביים שלהם יכולים להתאים אחד לשני. הסגנון המודרני מאופיין בקווים נקיים ובסימטריה, והוא לרוב יכיל משטחים גדולים שמטשטשים את נקודות החיבור בין האלמנטים השונים שבו. כל אלו עלולים ליצור תחושה קרירה, אך בזכות השילוב עם האלמנטים הקלאסיים תיווצר תחושה חמימה במטבח. שילובים כמו גוונים בהירים של עץ ואלמנטים של זכוכית יכולים להפוך את המטבח הקלאסי-מודרני לייחודי.

מעצבי פנים לורוס אדריכלים | צלם יואב פלד

רשימת המאפיינים הבולטים של המטבח הקלאסי

למטבח הקלאסי יש כמה מאפיינים עיצוביים:

  • צבעים בהירים – הצבעים השולטים במטבח הקלאסי הם לרוב בהירים, בדגש על לבן או אפור. אפשר לעיתים לשלב צבעים אחרים כמו ירוק, כחול ואפילו שחור, אך חשוב לתת דגש על הצבעים הבהירים.
  • חומרי גלם מסורתיים – המטבח הקלאסי מכיל מאפיינים מסורתיים כמו שימוש בעץ מלא או בחומר דמוי עץ לארונות המטבח. גם פריטים העשויים ממתכת יתנו לרוב נגיעה של עיצוב וינטאג’ שמתאים לעיצוב הקלאסי, כמו למשל שימוש בידיות מתכת לארונות.
  • חלוקת אזורים – במטבח הקלאסי אפשר כמעט תמיד למצוא חלוקה ברורה לאזורים שונים, כמו אזור מוגדר לאחסון או אזור מוגדר לבישול. גם אי למטבח הוא נפוץ בעיצוב מטבח קלאסי, כך שכדאי לשקול הכנסה של אי למטבח שלכם.
  • פתיחות החלל – על אף החלוקה הברורה לאזורים השונים במטבח, הוא מעוצב כך שהמרחב שלו נותן תחושה פתוחה, בלי פריטים שיעצרו את הזרימה בו. כמו כן, לרוב הוא מכיל חלונות גדולים כדי שהאור הטבעי יכנס לבית בטבעיות.

סוגים שונים של המטבח הקלאסי

לא שוכחים את העיצוב הכפרי – שילוב של קלאסי וכפרי

העיצוב של מטבחים כפריים שם דגש על גולמיות החומר. אם בסגנונות עיצוביים אחרים אפשר לשלב פריטים שנותנים תחושה כאילו הם נוצרו ביד, הרי שבמטבח הזה התחושה הזאת היא כמעט בגדר חובה. הרעיון במטבח קלאסי וכפרי הוא עיצוב נקי ושימוש בחומרי גלם טבעיים ככל האפשר. אחד מחומרי הגלם הכי שימושיים במטבח הכפרי הוא העץ, בהעדפה לחומרים מעץ אמיתי ולא לדמויי-עץ. את העץ אפשר לשלב בחומרים מאבן או מבטון, ולעיתים גם מזכוכית, כך שהרהיטים בעלי האופי המיושן לא יגרמו למטבח להיראות פחות אלגנטי ומתוחכם.

מטבח קלאסי לבן למראה אלגנטי ונקי

במטבח הקלאסי העץ מקבל מקום של כבוד, ובשילוב עם הצבע הלבן – מתקבל מראה חגיגי ועשיר שאי אפשר להתעלם ממנו. מטבח קלאסי לבן משדר איכות, אלגנטיות ושקט. הוא מאוד מרשים ותמיד מפתיע באלמנטים קישוטיים עדינים שיוצרים מראה של מטבח שלם. אפשר לשלב במטבח פריטים חשמליים לבנים או לבחור בגוונים בהירים שישתלבו במראה הכללי. נוסף לאלה, אפשר ליצור מוקד עניין באמצעות הוספת אי כהה, תוספת של קומקום צבעוני ואפילו צלחות מעוטרות בתוך ארון מטבח מזכוכית.

אדריכלית סיוון יתום | צלמת עינת דקל

לסיכום

המטבח הקלאסי מתאפיין בעיצוב נקי, פונקציונאלי ופשוט. בבסיס העיצוב הקלאסי יש מגוון רחב של חומרי גלם שבהם ניתן להשתמש, וכן סגנונות עיצוביים נוספים שאותם אפשר לשלב בעיצוב הקלאסי, כמו עיצוב מודרני או עיצוב כפרי. המטבח הקלאסי נשאר רלוונטי כמעט תמיד, ומשפחות רבות בוחרות לעצב את המטבח שלהן בסגנון קלאסי באמצעות בחירה בפרטים בהירים ועדינים, וחלקן אף מגדילות לעשות ובוחרות אלמנט אחד שיבלוט מעל פני העיצוב הקלאסי, כמו אי במטבח או מקרר שחור. אין ספק שהמטבח הקלאסי הוא בחירה נהדרת למשפחות או יחידים שרוצים לתת למטבח שלהם מראה פשוט ויוקרתי.