{{searchTotal}} תוצאות
לחיפוש
בנושא "{{term}}"

תכנון מטבח נכון עם פינת אוכל מושלמת

20 יוני 2023

אחת ההתלבטויות הגדולות ביותר של כל מי שבונה בית או משפץ, היא היכן למקם את פינת האוכל, כאשר ההתלבטות העיקרית היא אם למקם אותה מחוץ למטבח בפינה ייעודית או לשים אותה דווקא בתוך המטבח ואולי אפילו לבנות אי שישמש בתור פינת אוכל מובנית. חשוב להגיד קודם כל שכל האופציות האלה הן אופציות טובות, פשוט צריך לוודא שבוחרים את האפשרות הנכונה ואת זו שתשרת אותנו הכי טוב שאפשר. בואו נדבר אם ככה על העקרונות לעיצוב פינת האוכל המושלמת, על היתרונות ועל החסרונות של אי במטבח, על מה חשוב לשים דגש כשמתכננים פינת אוכל בבית עם ילדים ועוד.

כך תתכננו את פינת האוכל המושלמת שלכם

בחירה של פינת אוכל מושלמת מחייבת אותנו לשים לב לפרטים הקטנים. בראש ובראשונה חשוב להגדיר במדויק את הצרכים שלנו ומה אנחנו בעצם מצפים שפינת האוכל תיתן לנו, וזה אגב עיקרון חשוב ביותר של עיצוב מטבחים באופן כללי. מכאן חשוב להגדיר במדויק את התקציב שלנו וכדאי להביא בחשבון כל הוצאה שהיא, בטח אם בוחרים לבחור באי שמצריך שיפוץ במגוון הוצאות נלוות. ברגע שנדע בדיוק למה אנחנו מכוונים ונגדיר במדויק את מסגרת התקציב לזה, נוכל לעשות בחירה מושכלת וליהנות מפינת אוכל שהיא מושלמת בשבילנו ועונה על הצרכים שלנו במדויק.

אי או פינת אוכל?

כאשר חושבים על האופציה של פינת אוכל למטבח, הרעיון של אי למטבח שישמש בתור שולחן האוכל עולה באופן כמעט מידי ולעיתים זוהי אכן אופציה טובה ביותר. בחללים גדולים המאפשרים זאת אפשר להקים אי גדול ומרשים שסביבו יוכלו להתכנס בקלות כל בני המשפחה ואפילו אורחים נוספים. כמו כן אי למטבח הוא גם פונקציונלי למדי ועל הדרך מרוויחים עוד משטח עבודה לחובבי הבישול ועוד כמה וכמה חללי אחסון נוספים. מנגד, לאי במטבח יש גם כמה חסרונות שצריך להביא בחשבון. בראש ובראשונה הוא מקובע למקום ואי אפשר להזיז אותו בהתאם לצורך כמו שולחן אוכל רגיל. מעבר לכך מספר מקומות הישיבה באי הוא מוגבל, ככה שבשביל מי שנוטה להזמין ולארח הרבה אנשים, אי בתור פינת אוכל הוא לא תמיד הדבר החכם ביותר. לצד כל אלו צריך לזכור תמיד שאי תופס לא מעט מקום בבית ואם החלל קטן מדי אז זה משהו שעשוי לגרום לצפיפות ולהקנות לבית מראה אטום וקטן.

האם כדאי לשים פינת אוכל ליד חלון או בפרונט הבית?

למיקום של פינת האוכל ליד החלון או בחזית הבית יש יתרונות רבים אבל גם חסרונות. מצד אחד אפשר להרוויח את האור, את האוויר ואת התחושה הנעימה שהטבע נכנס הביתה, אך מצד שני האור גם יכול להיות חזק מדי ולא נעים, פתיחות וסגירות מרובות של הדלת יכניסו את הקור הביתה בחורף ולפעמים המיקום הזה הורס את התחושה של אינטימיות וקרבה. בכל אופן זה משהו ששווה לבחון ואפשר לנסות למקום את פינת האוכל בבית בכל מיני וריאציות שונות.

 פינת אוכל בסלון או במטבח?

מה עדיף – פינת אוכל בסלון או במטבח? אז חשוב להבין קודם כל שאין דבר כזה נכון ולא נכון, אלא רק מה מתאים לכל משפחה. אם רוצים לעצב מטבח מודרני, האפשרות של פינת אוכל במטבח עצמו היא פחות מתאימה (משום שהסגנון המודרני מתמקד בפונקציונליות ובמינימליזם), אלא אם כן מחליטים באמת לבחור באי. כמו כן חשוב מאוד להבין את האופי המשפחתי לפני שמחליטים. משפחות קטנות יותר וארוחות המאופיינות במספר סועדים מצומצם יכולות בהחלט להתקיים במרחב של המטבח. לעומת זאת – ככל שמדובר במספר סועדים גדול יותר ובמשפחות שמארחות, אז יש צורך ביותר מקום ועדיף להציב את פינת אוכל דווקא בסלון.

סוגים פשוטים של פינת אוכל

יש לא מעט סוגים פשוטים של פינות אוכל ולרוב מדובר בשולחנות מחומרים זולים יחסית, ברמת גימור בסיסית ולא פונקציות מתקדמות של פתיחה. פינות אוכל פשוטות הן הרבה פעמים פתרון מצוין ולא תמיד חייבים ללכת על הכי יוקרתי והכי יקר. זכרו – הכול תלוי בצרכים שלכם קודם כל. אם פינת אוכל מסוימת עונה על הצרכים וגם מתאימה לכם מבחינת אסתטיקה ועיצוב, אין כלל מניעה מלבחור בה, גם אם היא כביכול פשוטה יותר.

סוגים יוקרתיים בעידן המודרני של פינת אוכל

כמובן שאפשר למצוא גם סוגים יוקרתיים יותר של פינות אוכל שמתאימים לעידן המודרני והעיצובי שבו אנו חיים. בגדול מדובר בשולחנות ובכסאות יוקרתיים, לרוב מעץ מלא ובגמורים ברמה הגבוהה ביותר. דוגמה מצוינת לסגנון יוקרתי כזה היא מטבח אגוז אפריקאי – אחד הטרנדים הפופולריים ביותר בתחום עיצוב המטבחים בשנים האחרונות. כמו כן פינות אוכל יוקרתיות הן לרוב גם פינות אוכל מודולריות, כאלו המאפשרות התאמה מדויקת ביותר של הגודל למספר הסועדים בשולחן.

על מה נסתכל בתכנון פינת אוכל עם ילדים?

כשיש ילדים בבית, חשוב מאוד לתכנן את פינת האוכל באופן כזה שבו היא תתאים גם להם ולצרכים שלהם. בראש ובראשונה חשוב מאוד לוודא שמתכננים פינת אוכל שהיא בטיחותית לילדים קטנים, ואי למטבח למשל הוא לא תמיד הדבר בטיחותי ביותר. שימו לב שהכיסאות מאפשרים הגבהה אם אתם משתמשים במוצר כזה או אחר, שהשולחן חזק ויציב מספיק ויעמוד גם בניסיונות משחק של הילדים וכן שניתן לנקות אותו בקלות. אגב, כשבוחרים כיור למטבח אז צריך גם לשים לב לדברים האלה ובאופן כללי מומלץ בחום לעצב את המטבח באופן כזה שהוא יתאים לילדים הן מבחינה בטיחותית והן מבחינת השימוש בו.

לסיכום

פינת אוכל במטבח היא משהו שיכול להיות נוח וגם נעים מאוד לעין מבחינה אסתטית, אבל זה מן הסתם לא תמיד כך. כשרוצים להחליט היכן למקם את פינת האוכל חייבים להבין מהו הסגנון של המטבח (אם זה מטבח כפרי למשל זו אופציה טובה), מהם הצרכים המשפחתיים ומהו התקציב שעומד לרשותנו. זקוקים להכוונה ומידע נוסף לפני שאתם מחליטים? הרגישו בנוח להתייעץ עם המומחים שלנו בכל שלב!