{{searchTotal}} תוצאות
לחיפוש
בנושא "{{term}}"
מטבח אפור ועץ

מטבח אפור ועץ

רבים יודעים שהמטבח הוא לב הבית, והמקום שבו מתאספים לקשקש על ענייני היום, להכין מזון יחד ולבלות זמן איכות בארוחות ובנשנושים. בתחום עיצוב המטבחים, בחירת פלטת הצבעים והחומרים שמהם הוא מיוצר היא חשובה מאוד בקביעת האווירה של החלל כולו. אחד השילובים המעניינים ביותר בשנים האחרונות הוא שילוב של עץ ואפור, היוצר אווירה חמימה, ביתית ומודרנית במקום אחד.

מטבח אפור ועץ – חמימות של מטבח

האסוציאציה הראשונה של מטבח אפור היא בדרך כלל “משעמם” או “תעשייתי”, אבל אסור לזלזל בעיצוב המרשים והנקי שמטבח אפור מספק לבית, ובשילוב של אלמנטים עשויים מעץ נוצר שילוב מנצח בין הקרירות של האפור לחמימות של המטבח הכפרי העשוי מעץ. אפור הוא גם צבע הנחשב ניטרלי, ולכן שילוב של השניים מאפשר לעץ לבלוט במרחב וליצור חמימות, והאורבניות משתלבת היטב באווירה הכללית של המטבח. במטבחי רגבה נוכל לשלב בקלות ובחוכמה את האלמנטים השונים ממגוון המטבחים המודרניים והכפריים שלנו, כדי שגם אתם בבית תוכלו ליהנות ממטבח אפור ועץ בהרמוניה מושלמת.

איך לשדר חום עם מטבח אפור ועץ?

אנשים המעוניינים לשלב חמימות ומודרניות בוחרים פעמים רבות במטבח שחור עם עץ, אך גם הצבע האפור יכול לספק לעץ את הבמה שהוא צריך כדי להיות הפינה הזאת בבית שאתם רוצים להכין בה אוכל או לקרוא את העיתון ולשתות קפה מוקדם בבוקר. הפרטים השונים במטבח העשויים מעץ ומצבעי עץ, למשל הארונות, המגירות והידיות שלהם, מוסיפים את החמימות הטבעית הזו למטבח, ובשילוב התאורה הנכונה תוכלו להבליט אותם על רקע גווני האפור השונים שתוסיפו. שימוש בנברשות או במנורות תלויות עם אלמנטים של עץ ובצבעים שיחמיאו לעץ הנוסף במטבח יהפוך את הכפריות והביתיות לבולטות במיוחד. חשוב לזכור גם את הרצפה עצמה, בין שאתם בוחרים ברצפת עץ אמיתית או ברצפה דמוית פרקט, היוצרת בסיס טוב לאלמנטים השונים במטבח.

קלאסיקה ומודרניזציה – שילוב של אז והיום

בדומה ליוקרתיות שהמטבח השחור מספק בעיצוב הפנים של הבית, גם מטבח אפור ועץ יכול להיות החלל הכי מזמין בבית באמצעות התאמת האלמנטים. בין שאתם בוחרים במטבח הנוטה יותר לעיצוב הכפרי או שאתם דווקא רוצים להנכיח את המודרניות, שני האלמנטים האלו יהיו קיימים במרחב המטבח וההרמוניה הנהדרת הזו תהפוך את השהייה שלכם במטבח לנעימה במיוחד.

חומרים ושילוב אלמנטים שעושים את העבודה

כדי להכניס הביתה את השילוב ההרמוני והמעניין של אפור ועץ, צריך לבחור את החומרים המתאימים ביותר ולשלב ביניהם בזהירות. הינה כמה המלצות לחומרים נבחרים:

עץ מלא במטבח

עץ מלא הוא חומר יוקרתי ועמיד שאפשר להשתמש בו כדי לבנות את הארונות, את משטחי העבודה ואת המשטח שסביבו מתאספים לארוחה (בין שמדובר בדלפק, בשולחן של ממש או באי למטבח). אי אפשר לחקות בצורה מושלמת את המראה של עץ מלא, שיהפוך כל מטבח מודרני בגווני האפור השונים למקום ביתי וחמים.

צבעי בטון לאפור

יש לא מעט חומרים שאפשר להשתמש בהם כדי להעניק למטבח את העיצוב האפור, ושניים בולטים ברשימה הם בטון ושיש. באמצעות החומרים האלו אפשר ליצור משטחי עבודה בטקסטורות שונות המתאימים למגוון סוגי העיצובים. אתם יכולים להוסיף למטבח משטחי בטון בצבע אפור עוצמתי ובמרקם חלק במיוחד כדי להוסיף טאץ’ של מינימליזם ומודרניות, או לבחור בשיש אפור בטקסטורה מעניינת שיהיה גירוי מעניין לעיניים וישתלב היטב עם מוצרי העץ בחלל.

שמירה על מראה נקי עם אפור ועץ

אפור ועץ הם שני אלמנטים שיכולים להדגיש רבות את העיצוב הנקי של המטבח שלכם. עיצוב מינימליסטי הוא די קל ליישום באמצעות צבעי אפור שונים ומשטחים במרקם חלק, והאופנתיות שבארונות מעץ מלא או מריהוט עץ איכותי כמו שולחנות וכיסאות גם היא מוסיפה רבות למראה הנקי של המטבח.

מכשירים וכלים במטבח

עוד חלק חשוב שנותן למטבח גוונים שונים של אפור הם כלי המטבח השונים. סט של כלים מפלדת אל-חלד ומוצרי חשמל בצבע אפור מוסיפים גם הם את האלמנט המודרני בבית. אתם יכולים להציב אותם בחוכמה על המשטחים וליד הארונות בצבע עץ כדי להדגיש את השילוב וההרמוניה, או ליצור להם חללי אחסון בצבעי עץ המסתירים אותם ומפחיתים את הרקע האפור. כמו כן, יש לא מעט כלי עץ כמו קרשי חיתוך, כפות, כלי הגשה, כלים לאחסון מוצרים וגם אביזרי נוי כמו תמונות ממוסגרות ועציצים שאפשר לפזר בחלל, לצד כלי מתכת אפורים וכלי נוי אפורים. גם את הכיסאות שאתם מכניסים לחלל אתם יכולים לעצב בצבעי עץ כדי להדגיש את החמימות, או לבחור דווקא בעיצוב מינימליסטי ומודרני יותר בגווני אפור.

סיכום

עיצוב מטבח בסגנון עץ ואפור יכול להכניס אליכם הביתה אסתטיקה נצחית ואלגנטית, המתאימה למגוון סגנונות עיצוב פנים. החמימות של העץ והרבגוניות של האפור יוצרים חלל חמים ומזמין שהוא פונקציונלי וגם אסתטי. על ידי בחירה קפדנית של האיזון הנכון בין אלמנטים מעץ ואלמנטים בצבע אפור, יחד עם תאורה ואביזרים משלימים, אפשר ליצור עיצוב מטבח שיישאר מסוגנן ושימושי לאורך שנים.